آماده باش نیرو های امدادی به علت آلودگی هوای تهران

به گزارش وبلاگ هم نفس، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا خبر بر ضرورت آماده باش نیرو های امدادی در مرکز تاکید نمود.

آماده باش نیرو های امدادی به علت آلودگی هوای تهران

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا به وسیله سازمان هواشناسی و مدیریت بحران، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی استان تهران از بعد از ظهر روز یکشنبه 27 آذر ماه تا روز سه شنبه 28 آذر ماه شاهد انباشت آلاینده ها و افزایش شاخص آلودگی هوا خواهیم بود.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران اضافه نمود: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر اینکه در غالب ساعات، کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه ها کاهش خواهد یافت و از این رو مدیریت بحران به مردم مرکز اکیداً توصیه می نماید از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری نموده و حتماً از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان و بتاکارتن زیاد استفاده نمایند.

یزدی مهر با تاکید بر اینکه در ایام آلودگی هوا کاهش تردد خودرو ها باید به طور جدی در دستور کار قرار داشته باشد گفت: امروزه مردم عادی نیز، در مشخص اندازه آلودگی هوا تأثیر گذار هستند و از همین روی در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که با عادات رفتاری غلط موجب آلوده شدن هوا می شویم و با اصلاح بعضی رفتار ها می گردد در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشیم.

وی اضافه نمود: از راه های پیشگیری از آلودگی هوا می توان به رانندگی هوشمند اشاره نمود، رانندگی با سرعت مجاز، می تواند در مصرف بنزین و فراوری آلاینده های سمی مؤثر باشد. بعلاوه خودرو ها حتما باید دارای معاینه فنی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده باش دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران نیز اطلاع داد و گفت: لازم است که نیرو های امدادی در اوقات اضطرار آلودگی هوا به حالت آماده باش کامل باشند. بعلاوه شهروندان حتما باید از تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز نمایند.

منبع: فرارو

به "آماده باش نیرو های امدادی به علت آلودگی هوای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش نیرو های امدادی به علت آلودگی هوای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید