از شخصیت های برتر فاینال فانتزی تا محافظان کهکشان؛ برترین های بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ هم نفس، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از شخصیت های برتر فاینال فانتزی تا محافظان کهکشان؛ برترین های بازی های ویدیویی

15 شخصیت برتر سری بازی های فاینال فانتزی

با اینکه لیست تمامی چیزهایی که فاینال فانتزی به جهان بازی های ویدیویی هدیه نموده بسیار طویل تر از مقاله ای است که امروز قصد نوشتن آن را دارم، یکی از جنبه های دائما فوق العاده این فرنچایز نقش آفرینی افسانه ای کیفیت بالای طیف وسیع شخصیت های آن است. حتی اگر یک یا دو بازی فاینال فانتزی در طول عمرتان انجام داده باشید (یا حتی عناصری از این سری محبوب را به علت جایگاه برجسته اش در فرهنگ بازیبازی جذب نموده باشید) محتمل است حداقل یک شخصیت فاینال فانتزی را بشناسید. فرقی نمی نماید این بازی ها تا چه حد به سوی فانتزی بروند زیرا قلب تپنده آن ها را همیشه قهرمانان، اشرار و حتی شخصیت های غیر قابل بازی را تشکیل می دهند که هدایتگر تعدادی از برترین ماجراجویی ها در تاریخ ژانر نقش آفرینی هستند.

پابجی موبایل میزبان شخصیت های لیگ آو لجندز خواهد بود

شخصیت های بازی لیگ آو لجندز قرار است در پابجی موبایل حاضر شوند. این اتفاق به علت عرضه انیمیشن تازهی بر اساس این بازی به نام Arcane است. در این کراس اور ما شاهد تعداد زیادی کاراکتر خواهیم بود که از جهانی Runeterra وارد جهانی پابجی شوند. این خبر هم با عرضه یک تریلر اعلام شد که در آن کاراکترهای این بازی با سبک انیمیشن Arcane در پابجی حضور دارند. این همکاری باعث می گردد تا کرکترها، آیتم ها، انواع مختلف بازی و مکان های تازه هم به پابجی موبایل اضافه گردد. این محتوا به وسیله یک آپدیت بزرگ برای آن منتشر خواهد شد. البته این معرفی هنوز به طور دقیق اعلام نمی نماید که چه شخصیت هایی به بازی اضافه شده اند. بر اساس تصاویر منتشر شده امکان حضور Jinx، وی، جِیس و Caitlyn وجود دارد. این شخصیت ها نقش مهمی در انیمیشن آرکین دارند.

از نمایش 20 دقیقه ای گیم پلی الدن رینگ چه آموختیم؟

بازی الدن رینگ یکی از بارزترین بازی های حال حاضر است. سازنده آن شرکت فرام سافتور بوده که سازنده سری سولز هم است. به نوعی می توان الدن رینگ را دارک سولز 4 نامید. به خصوص با پیش نمایشی که به تازگی Bandai Namco منتشر کرد این حرف که الدن رینگ سولز 4 است بیشتر تأیید شد. به طور کلی علت اهمیت بسیار زیاد این بازی با دیگر سری سولز حضور جورج آر آر مارتین به عنوان یکی از نویسندگان است. البته طبق گفته مارتین نقش چندانی در داستان آن نداشته و بیشتر در طراحی محیط بازی دخیل بوده است. بازی الدن رینگ در سال 2019 معرفی گردید. از آن موقع تا الان خبر خاصی از این بازی نبود تا اینکه در مراسم قبل از E3 یک تریلر رسمی از آن نشان داده شد. در آن تریلر اعلام شد که الدن رینگ در ماه ژانویه میلادی سال 2022 منتشر خواهد شد. چندی پیش این بازی تأخیر خورد و قرار شد در تاریخ 6 اسفند (25 فوریه 2022) عرضه گردد. این تأخیر به علت این بود که بازی از لحاظ گیم پلی احتیاج به بهبود داشت. حال یک پیش نمایش کامل از گیم پلی این بازی عرضه شده که به ما نشان می دهد چه چیزی از الدن رینگ انتظار داشته باشیم.

نقد و آنالیز Fatal Frame: Maiden of Black Water - ژاپنی ترین بازی ترسناک تاریخ

سال هاست که بازی های ترسناک بزرگ به ندرت ساخته می شوند؛ طوری که اگر در پی یک بازی ترسناک هستیم، به غیر از ساخته های مستقل و کوچک جای دیگری برای جست و جو نداریم. با این حال، بازی های ترسناک قدیمی، به خصوص آن هایی که دو نسل پیش ساخته و عرضه شده اند، هنوز هم خوب و حسابی ترسناک هستند. سری بازی های Fatal Frame یا Project Zero هم در همین دسته جای می گیرند. تازهترین قسمت این سری بازی ها که خودش هم کم و بیش قدیمی محسوب می گردد، به تازگی در قالب یک نسخه بازسازی شده دوباره عرضه شده است. با اینکه چند سالی از عرضه Fatal Frame: Maiden of Black Water می گذرد، اما به عنوان یک بازی ترسناک از همه نظر عالی است. علت اینکه برخلاف دیگر قسمت های سری بازی های Fatal Frame نه من و نه شما نتوانسته ایم شماره آخر این سری یعنی Maiden of Black Water را تجربه کنیم، عرضه آن به صورت انحصاری روی کنسول نینتندو Wii U است؛ طوری که می توانیم به راحتی بگوییم فقط ما و شما هم نیستیم، بلکه فقط عده کمی توانایی تجربه این بازی را روی کنسول شکست خورده نینتندو داشته اند.

15 بار که شخصیت های متال گیر به بازی های دیگر آمدند

متال گیر مجموعه ای است که به خاطر شخصیت های جذابش شناخته شده است. جالب، عجیب و غریب، فریبنده و هر آنچه آن ها را توصیف کنید، به هر حال جزء اصلی بازی ها هستند و علت مهمی است که این سری مورد علاقه بسیاری شده و ساعت ها به تجربه آن می پردازند. بنابراین، جای تعجب نیست که بعضی از نمادین ترین و شناخته شده ترین شخصیت های این مجموعه برای حضور در دیگر سری بازی های ویدیویی در طول سه دهه زندگی شان، مهیا شده باشند. در این مقاله قصد داریم تا به این حضورها در بازی های مختلف، بپردازیم.

نقدهای بازی Marvels Guardians of the Galaxy منتشر شد؛ برترین بازی مارول بعد از اسپایدرمن

به تازگی تازهترین ساخته استودیو آیدوس مونترال یعنی بازی اکشن ماجراجویی Marvels Guardians of the Galaxy منتشر شده و منتقدان مختلف نظر خود را درباره این اثر بیان نموده اند. همان طور که از نام اثر معین است، این بازی قرار است برداشت تازهی از کمیک های ابرقهرمانی نگهبانان کهکشان را ارائه بدهد که این روزها بیشتر به خاطر جهانی سینمایی مارول نزد هواداران معروفیت پیدا نموده است. در حالی که تمام شخصیت های معروف فیلم های نگهبانان کهکشان در این بازی حضور دارند، بازیکنان فقط می توانند کنترل شخصیت پیتر کوییل یا همان استار لرد را بر عهده بگیرند.

راکستار داستان فوق العاده رد دد ریدمپشن 2 را چگونه روایت کرد؟

بازی رد دد ریدمپشن 2 (Red Dead Redemption 2) یک داستان نه، بلکه 23 داستان مختلف را روایت می نماید. و اگر بخواهیم راه و رسم همیشگی استودیو راکستار گیمز (Rockstar Games) را در نظر بگیریم، چنین پدیده ای اصلا عجیب و غریب نیست. برای بازگویی پیش عایدی داستان جان مارستون در رد دد ریدمپشن و نحوه تبدیل شدن او به یک انتقام جوی سعادتمند، راکستار بازیکنان را در نقش آرتور مورگان (یکی دیگر از اعضای گروه داچ وندر لیند) قرار می دهد. تیم تقریبا 2000 نفره استودیو 8 سال تمام روی زندگی بخشیدن به 22 عضو دیگر گروه داچ وقت صرف کردند تا علاوه بر عمق بخشیدن به آرتور مورگان، جهانی اطراف وی را باورپذیر و معنادار جلوه دهند؛ جهانیی که پر از شخصیت های واقع گرا با داستان هایی قدرتمند بود.

8 صحنه بسیار ترسناک بازی های ویدیویی که مو بر تنتان سیخ می نمایند

کمتر چیزهایی در زندگی پیدا می شوند که انسان را به شیوه ای که یک بازی ویدیویی می تواند بترساند به واهمه بیندازند. بله فیلم ها ترسناک اند اما در دست نگه داشتن کنترلر لایه ای از حضور در لحظه را ایجاد می نماید که باعث می گردد بیشتر نسبت به هر آنچه در حال رخ دادن است حساسیت نشان دهید. با سر رسیدن بیست و پنجمین سالگرد شروع فرنچایز رزیدنت ایول اکنون برترین زمان فکرکردن به ترسناک ترین لحظات بازی های ویدیویی است. خطر لوث شدن بازی ها در این مقاله وجود دارد.

50 بازی استراتژی برتر تاریخ

بازی های استراتژی جزء غنی ترین و متنوع ترین سبک های بازی، به خصوص روی کامپیوترهای شخصی هستند، برای همین لیستی از برترین بازی های سبک طبیعتا بسیار طولانی خواهد شد. سال انتشار بازی هایی که در لیست پیش رو می بینید، از 28 سال پیش تا چند ماه پیش متغیر است. همه این بازی ها تا به امروز قابل بازی مانده اند، بنابراین اگر هوس بازی های استراتژی نموده اید، حتما لیست ما را دنبال کنید. برای تدوین این لیست تعریف باز و انعطاف پذیری برای بازی استراتژی در نظر گرفته ایم. در ادامه هم بازی های استراتژی هم زمان (Real-Time Strategy = RTS) پیدا می کنید، هم بازی های استراتژی نوبتی (Turn-Based Strategy = TBS). زمینه بازی ها از درگیری های کوچک بین ربات ها تا نبردهای حماسی تاریخی متغیر است. با این حال وجه اشتراک همه بازی ها این است که در آن ها یک سری نیرو را کنترل می کنید. بنابراین بازی های مدیریتی (Management) در این لیست وجود ندارند. البته ساخت وساز در بازی های زیادی در این لیست نقشی مهم دارد، ولی از بازی های مدیریت فوتبال و رستوران های زنجیره ای اسپاگتی خبری نیست.

بازی های فارکرای از بدترین تا برترین؛ اوج خلاقیت یوبی سافت

به مکان های عجیب بروید. در اطراف شهر بشد. از حیات وحش اطرافتان لذت ببرید. افراد زیادی بکشید. این چیزها چارچوب بازی های جهان باز و شوتر یوبی سافت، فارکرای، را تشکیل می دهند. حال که منتقدان فرصت تجربه شماره 6 را داشتند، زمان خوبی است تا بازی های فارکرای را رتبه بندی کنیم. سری بازی فارکرای تا حدی در سبک سند باکس (Sandbox) هستند. این سبک از بازی ها به این صورت است که شما آزادی عمل بسیاری داشته و حتی می توانید جهان را خودتان بسازید. برترین مثال برای بازی های سند باکس ماینکرفت است. در بعضی از فارکرای ها ما شاهد المان های Sandbox هستیم. البته هرچه رو به جلو برویم این حالت کمتر و کمتر می گردد. حال با بازی های فارکرای از بدترین تا برترین با ما همراه باشید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از شخصیت های برتر فاینال فانتزی تا محافظان کهکشان؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شخصیت های برتر فاینال فانتزی تا محافظان کهکشان؛ برترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید