افزایش قیمت مرغ از امروز عملیاتی می گردد ؛ مرغ را گران تر از این قیمت نخرید

به گزارش وبلاگ هم نفس، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در مورد بحث مرغ در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نهایتا 15 درصد افزایش قیمت در هر کیلوگرم مرغ اعمال گردد و با قیمت 73 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. افزایش قیمت ها از امروز 12 اردیبهشت عملیاتی می گردد.

افزایش قیمت مرغ از امروز عملیاتی می گردد ؛ مرغ را گران تر از این قیمت نخرید

وبلاگ هم نفس- خدیجه نوروزی: با توجه به بالا رفتن هزینه های فراوری ظرف چند ماه گذشته، قیمت مرغ زنده درب مرغداری 52 هزار تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف نمایندگان حداکثر 73 هزار تومان با شرط ثابت بودن قیمت نهاده ها در طول یک سال مشخص شده است. دامنه قیمت جوجه یکروزه نیز بین 15 هزار و 900 تا 16 هزار و 900 برای تحویل به مرغداران مشخص شده است. گرچه قیمت مصوب در بازار مرغ افزایش 15 درصدی داشته است اما مرغ هنوز در بازار کم است و در فروشگاه ها مرغ کمیاب است و با قیمت های 80 تا 100 هزار تومان به فروش می رسد.

مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با وبلاگ هم نفس در مورد تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ گفت: تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ را به بخش خصوصی و تشکل های خصوصی واگذار کردیم و از آنجا که این همکاری بین دولت و بخش خصوصی هست قول دادند که با قیمت های نازل کالای خود را وارد بازار نمایند. در مورد بحث مرغ آنالیزی که خود انجمن انجام داد مورد آنالیز در کارگروه تنظیم بازار وزارتخانه انجام شد و در نهایت به نتیجه رسیدیم که نهایتا 15 درصد افزایش قیمت در هر کیلوگرم مرغ اعمال گردد و با قیمت 73 هزار تومان به دست مصرف نماینده برسد. افزایش قیمت ها از امروز 12 اردیبهشت عملیاتی می گردد و با کسانی که بالاتر از این قیمت مرغ را به فروش برسانند برخورد تعزیراتی می گردد.

امراللهی در مورد کمبود مرغ در بازار هم بیان کرد: ایام کمبود مرغ در حال اتمام است. با توجه به اینکه فراوری جوجه یکروزه ما در اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند دچار مشکل شده بود، موجب شد تا با کاهش فراوری در دو هفته گذشته با کمبود مرغ در بازار روبرو شویم که ضمن عذرخواهی از مردم عزیز بابت کوتاهی ما، با برنامه ریزی که کردیم شیب فراوری از روز گذشته رونق گرفته است و تا دو هفته آینده بازار مرغ به ثبات می رسد.

وی در مورد بازار تخم مرغ نیز گفت: هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 47300 تومان است که در نهایت کیلویی 56 هزار تومان به دست مصرف نماینده می رسد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی بعلاوه گفت: تمام کوشش ما حمایت از فراوری داخل است لذا با توجه به برنامه ریزی و گفت و گوهایی که با تشکل ها و انجمن ها داریم کوشش می کنیم تا هر چه زودتر بازار را به ثبات قیمت برسانیم.

امراللهی در مورد مرغ منجمد نیز گفت: مرغ منجمد فعلا با همان قیمت 45 هزار تومان در هر کیلوگرم در حال توزیع است و فعلا افزایش قیمتی در این خصوص اعمال نشده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش قیمت مرغ از امروز عملیاتی می گردد ؛ مرغ را گران تر از این قیمت نخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت مرغ از امروز عملیاتی می گردد ؛ مرغ را گران تر از این قیمت نخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید