بایدها و نبایدهای بستن چمدان و تجربه سفری ساده

به گزارش وبلاگ هم نفس، هر گردشگر با تجربه ای می داند که سفر کردن می بایست طبیعتا بسیار ساده انجام شود. این نکته در مورد تمامی بخش های سفر از جمله چمدان بستن قبل از آن صدق می نماید. مسلما شما نمی توانید تمامی آپارتمان خود را درون یک کوله پشتی یا چمدان جای دهید. بنابراین می بایست این کار را در نهایت سادگی به انجام برسانید و تنها موارد مورد نیاز خود را برای بردن به سفر کنار بگذارید. اگر این کار را بکنید، دیگر برای کشاندن یک چمدان پر از لوازم غیر ضروری در هنگام سفر، دچار استرس نمی شوید. در نوشتار بایدها و نبایدهای بستن چمدان، سعی داریم بهترین طریقه چمدان بستن، نکات مهم در بستن چمدان را برای شما بشماریم. البته هر شخصی دارای نیازهای فرق دارد و این فهرست تنها بر نکات ضروری در بستن چمدان و برداشتن لوازم مهم تاکید می نماید. در نهایت، این شما هستید که می بایست فهرست نهایی محتویات چمدان خود را انتخاب کنید اما اگر نیاز به راهنمایی دارید بهتر است ابتدا این مطلب را بخوانید.

بایدها و نبایدهای بستن چمدان و تجربه سفری ساده

سوال اجتناب ناپذیر در مورد چمدان بستن

سوالی که با شروع چمدان بستن در مورد چیزهای مختلف برایتان پیش خواهد آمد این است که فلان چیز را نبرم؟! معمولا این سوال در مواجهه با موارد غیر ضروری برایتان پیش می آید؛ پاسخ این است که به احتمال بسیار زیاد به آن مورد خاص نیاز نخواهید داشت؛ و اگر نیاز داشته باشید، می توانید آن را در همان مقصد تهیه کنید؛ حتی شاید ارزان تر. در همان حال که در سفر کردن تجربه بیشتری کسب می کنید، متوجه خواهید شد که مردم سرتاسر جهان نیز نیازهای روزانه شما را دارند و از همان وسایل و لوازمی که شما نیاز دارید استفاده می کنند بنابراین شما می توانید تقریبا هر چیزی را که نیاز دارید در شهرهای مهم کشور مقصدتان پیدا و تهیه نمایید. این مورد از بایدها و نبایدهای بستن چمدان به شمار می آید.

چیزهایی که برای یک سفر بین المللی می بایست با خود ببرید

اولین قدمدر بین نکات مهم در بستن چمدان این است که یک کوله پشتی کوچک بخرید تا وسوسه نشوید جاهای خالی آن را پر کنید و آن را بیش از اندازه سنگین نمایید. کوله پشتی ها از چمدان ها بسیار راحت تر هستند و به شما امکان جابجایی بهتر و آسان تری در حین سفر می دهند. اگر بتوانید یک کوله پشتی پیدا کنید که دارای یک کوله پشتی کوچک جدا شدنی باشد، کارتان بسیار آسان تر خواهد شد زیرا اگر چنین کوله پشتی کوچکی به کوله پشتی تان وصل باشد، می توانید موارد مهم و موارد مورد نیاز روزمره را داخل آن بگذارید و هنگام بیرون رفتن از هتل، آن را با خود ببرید و در نتیجه مجبور نباشید سایر وسایل را نیز حمل نمایید. وقتی اولین و مهمترین کار را انجام دادید، نوبت به انتخاب وسایلی که قرار است در کوله پشتی یا چمدان خود بگذارید، می رسد.

انتخاب لباس برای قرار دادن در چمدان

یک قانون کلی انتخاب لباس در بین نکات ضروری در بستن چمدان این است که لباس هایی با پارچه های سبک و خنک انتخاب کنید که آب را کمتر به خود جذب می کنند و خیلی سریع تر خشک می شوند. اگر این گونه لباس ها را انتخاب کنید، بار شما سبک تر خواهد بود و قادر خواهید بود به راحتی آن ها را با دست بشویید.

لباس های مناسب برای آب و هوای استوایی

برای سفر به منطقه های با آب و هوای استوایی، بهتر است سه تی شرت، چهار پیراهن (برای آقایان)، پنج تکه لباس زیر، سه جفت جوراب نازک، یک شلوار گرمکن راحتی، یک لباس شنا، یک لباس مجلسی ساده (در صورتی که امکان دارد یک جلسه مهم داشته باشید یا قرار باشد در یک جشن شرکت کنید)، یک شلوارک راحتی، یک تی شرت آستین بلند، یک جفت صندل یا دمپایی لا انگشتی، یک جفت کفش ورزشی و یک حوله میکروفایبر در چمدان خود بگذارید. در نظر داشته باشید که کشورهایی که در منطقه ها استوایی قرار دارند، گرم، مرطوب و بارانی هستند و در طول سفر در این منطقه ها بسیار عرق خواهید کرد.

لباس های مناسب برای آب و هوای سرد

برای سفر به منطقه های با آب و هوای سرد، بهتر است سه پیراهن آستین بلند، یک شلوار بادگیر، یک شلوار ورزشی چسبان، یک شلوار چسبان دارای کرک، پنج جفت جوراب پشمی، پنج تکه لباس زیر، یک کاپشن زمستانی ضد آب، یک جفت دستکش، یک کلاه عرقچین، یک جفت کفش ورزشی، یک جفت چکمه کوهنوردی در چمدان خود بگذارید. در آب و هوای سرد، بهترین روش گرم کردن بدن این است که چند لایه لباس بپوشید تا طبق تغییر آب و هوا بتوانید از این لایه ها کم کنید یا به آن ها بیافزایید. چند لایه لباس پوشیدن یعنی پوشیدن چند لایه لباس روی یکدیگر؛ لباس هایی که به هم متصل نباشند.

لوازم بهداشتی مورد لزوم در سفر

لوازم بهداشتی نیز از ضروریات هستند و می بایست حتما آن ها را در طول سفر همراه داشته باشید و استفاده کنید. یک مسواک، یک خمیر دندان، یک بسته تیغ یک بار مصرف، یک بطری کوچک شامپو، یک عدد صابون، یک مام یا اسپری زیر بغل و یک کرم ضد آفتاب از مهمترین لوازم بهداشتی ضروری در سفر و از بایدها و نبایدهای بستن چمدان به شمار می روند.

جعبه کوچک کمک های اولیه پزشکی

یکی از موارد مهمی که حتما باید در چمدان یا کوله پشتی شما قرار گیرد، جعبه کمک های اولیه پزشکی است؛ حتی اگر یک جعبه کوچک باشد اما مواردی که می بایست حتما در این جعبه قرار گیرند، لوازم پانسمان، باند، کرم هیدرو کورتیزون (برای درمان حساسیت، خارش و التهابات پوستی)، کرم نئوسپورین (آنتی بیوتیک پمادی)، ایبوپروفن (داروی مسکن درد)، ایمودیوم (داروی ضد اسهال)، دستمال مرطوب و آنتی باکتریال شستشوی دست، گاز و داروهای موجود در یک نسخه خاص که پزشک برایتان تجویز کرده، می باشند.

لوازم الکترونیک و تکنولوژی برای سفر

امروزه همه گردشگران از لوازم الکترونیک بهره مند هستند و از تکنولوژی برای آسان تر کردن سفر خود استفاده می کنند. چیزهایی که می توانند در طول سفر مفید واقع شوند، یک لپ تاپ، یک گوشی هوشمند، یک چوب مخصوص سلفی، آداپتور، لنزهای مختلف دوربین و شارژرهای مختلف برای لوازم الکترونیک مختلف هستند و این مورد از نکات مهم در بستن چمدان می باشد.

لوازم متفرقه مورد نیاز در طول سفر

کیف های مربعی شکل داخل چمدان یکی از بهترین چیزهایی هستند که می توانید در چمدانتان قرار دهید. آن ها آنقدر مفید هستند که زندگی شما را تا ابد تغییر می دهند. این کیف ها مانند کشوهای مجزای کمد می باشند. شما می توانید تمامی لباس های زیرتان را در یک کیف، تمامی تاپ های خود را در یک کیف دیگر و لوازم بهداشتی آرایشی خود را در یک کیف مجزا قرار دهید. این کیف های متعدد کوچک باعث می شوند چمدان بستن و چمدان باز کردن به یک کار بی نهایت ساده و آسان تبدیل گردد. چراغ قوه، قفل رمز دار، گوش گیر و دفتر یادداشت و اتوماتیک نیز می توانند در سفر بسیار مفید باشند. در نهایت، همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد، هر کسی نیازهای متفاوتی دارد و همیشه می توانید این فهرست را براساس سبک سفر و نکات ضروری در بستن چمدان تغییر دهید.

منبع: همگردی

به "بایدها و نبایدهای بستن چمدان و تجربه سفری ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای بستن چمدان و تجربه سفری ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید