تامین دوسوم آب روستاهای کنار رودخانه گلپایگان از چاه

به گزارش وبلاگ هم نفس، خبرنگاران/اصفهان مدیر آبفای شهری گلپایگان با بیان اینکه یک سوم آب روستاهای کنار رودخانه از تصفیه خانه و بقیه از چاه ها تامین می گردد، گفت: آب و فاضلاب شهری هیچ مسئله ای برای دادن آب به روستاها ندارد، اما نیازمند زیرساخت هایی است.

تامین دوسوم آب روستاهای کنار رودخانه گلپایگان از چاه

ناصر دهقادنی امروز پنجشنبه 23 آبان در جمع وبلاگ هم نفس، اظهار کرد: طرح آبرسانی شهرستان شامل آبرسانی به شهرهای گلپایگان، گوگد گلشهر و 12 روستا مجتمع زرنجان است، این مناطق صد درصد از آب تصفیه شده بهره مند هستند، همچنین 50 درصد روستاهای کنار رودخانه از آب تصفیه خانه استفاده می نمایند.

وی با بیان اینکه سال جاری سه میلیارد تومان سیستم هوشمندسازی شبکه، مخازن و تأسیسات آبرسانی خریداری و به زودی پیمانکار اجرای این طرح انتخاب می گردد، اضافه کرد: در طرح هوشمندسازی اگر مشکل کیفی در شبکه ایجاد گردد، آلارم لازم را ارسال می نماید. شرایط آبرسانی ما از لحاظ کیفی و کمی بسیار مطلوب است و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش وبلاگ هم نفس، مدیر آبفای شهری گلپایگان گفت: براساس گفته سازمان بهداشت جهانی میزان سرانه آب مصرفی برای هر نفر در یک شبانه روز 50 لیتر است، در حالیکه سرانه آب گلپایگان در سال 96 طی شبانه روز 285 لیتر بود که در سال گذشته به 260 لیتر رسیده است، البته این میزان آب مصرفی برای دام نیز استفاده می گردد چرا که نمی توانیم به دامداری ها آب ندهیم.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش سرانه مصرف آب، مردم باید صرفه جویی نمایند، گفت: شستن خودرو با شلنگ آب دیگر کار درستی نیست، همچنین اصلاح شبکه و انشعابات و هوشمندسازی نیز در کاهش هدررفت آب نیز بسیار تاثیرگذار است.

دهقادنی با بیان اینکه یک سوم آب روستاهای کنار رودخانه از تصفیه خانه و بقیه از چاه ها تامین می گردد، گفت: آب و فاضلاب شهری هیچ مسئله ای برای دادن آب به روستاها ندارد، اما نیازمند زیرساخت هایی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تامین دوسوم آب روستاهای کنار رودخانه گلپایگان از چاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین دوسوم آب روستاهای کنار رودخانه گلپایگان از چاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید