تشدید تابش اشعه فرابنفش در میانه روز

به گزارش وبلاگ هم نفس، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم هوای گرم در بیشتر منطقه ها کشور نسبت به شدت گرفتن تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز هشدار داد.

تشدید تابش اشعه فرابنفش در میانه روز

صادق ضیاییان در گفت وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی طی روزهای انتهای هفته در روزهای پنجشنبه و آدینه (19 و 20 مرداد)، گفت: استقرار جوی پایدار و تداوم گرمای هوا در بیشتر منطقه ها کشور، وزش باد به ویژه قله ها و خط الرأس های مرتفع طی ساعات بعدازظهر موقتی شدید و طی پنجشنبه بارش های همرفتی پراکنده به صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ برای جنوب کرمان و شمال هرمزگان و بخش هایی از فارس پیش بینی می گردد که در چنین شرایطی باید از فعالیت های کوهنوردی و دره نوردی در این منطقه ها اجتناب گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با توجه به شرایط جوی موجود توصیه کرد و گفت: با توجه به گرمایش هوا طی روزهای آینده، تمهیدات لازم شامل به همراه داشتن مایعات کافی در مسیر صعود برای اجتناب از گرمازدگی درنظر گرفته گردد بعلاوه با توجه به گرمایش شدید هوا و ذوب یخچالی در دامنه شمالی دماوند، خطر سقوط و ریزش سنگ وجود دارد بنابراین توصیه می گردد حتی الامکان از کمپینگ و صعود از این دامنه اجتناب گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به شدت گرفتن تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز، اقدامات محافظتی مناسب جهت کاهش آسیب به پوست و چشم لحاظ گردد.

ضیاییان در انتها توضیح داد: رعایت زمانبندی مناسب برای صعود جهت پرهیز از روبرو شدن با رگبارهای عصرگاهی و اجتناب از قرارگیری در منطقه مخاطره در زمان وقوع رعدوبرق مدنظر قرار گیرد. بعلاوه با توجه به افزایش تردد فصلی و ازدحام در صعود قله های شاخص مانند علم کوه و دماوند، احتیاط لازم برای پرهیز از آسیبِ ناشی از پرتاب و سقوط سنگ در مسیر صعود و انتخاب مکان مناسب کمپینگ به عمل آید.

منبع: فرارو

به "تشدید تابش اشعه فرابنفش در میانه روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تابش اشعه فرابنفش در میانه روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید