تعویض لوله های فرسوده به کمک روبات

به گزارش وبلاگ هم نفس، لوله های فرسوده گاز شهری لندن از این پس به کمک روبات تعمیرکار Cisbot تعمیر و تعویض می شود.

تعویض لوله های فرسوده به کمک روبات

این روبات هوشمند که توسط محققان صنعت روباتیک انگلستان طراحی و ساخته شده است قادر به تعمیر و تعویض تمامی لوله های فرسوده گاز شهری بوده و با سرعتی بسیار بالا و باورنکردنی کار تعمیرات را انجام می دهد. سرعت این روبات در تعمیر و تعویض لوله های فرسوده به اندازه ای است که حتی در حین انجام کار نیازی به قطع گاز درون شبکه ای نبوده و به راحتی گاز درون لوله ها جریان دارد.

طراحان اعلام کردند که با بهره گیری از این روبات از این پس نیازی نیست تا نیروی انسانی به مراکز صعب العبور در داخل زمین رفته و کا ر تعمیر لوله ها را با مسائل متعدددی از جمله گازگرفتگی در حین کار و مرگ ناشی از انفجار گاز درون زمین برعهده گیرند. چرا که این روبات بدون نیاز به مسدودسازی خیابان ها و ایجاد ترافیک بسیار زیاد در مناطق نیازمند به تعمیر و دغدغه مسائلی نظیر مرگ انسانی با سرعت بسیار بالایی کار را انجام داده و تحویل پیمانکار می دهد.

شهردار لندن اعلام کرده است که در آینده ای نزدیک روبات های هوشمند تعمیرکار در تمامی شبکه های گاز رسانی این شهر حضور فعال داشته و جابجایی و تعویض تمامی لوله های فرسوده گاز به جای نیروی انسلنی به این سیستم های هوشمند سپرده خواهد شد. بر این اساس کارشناسان پیش بینی کردند که طی چند سال آینده نیروی انسانی نقشی در تعمیر لوله های گاز نداشته و به این ترتیب در این شهر و دیگر شهرهای انگلستان شاهد جراحت و هرگونه آسیب جسمی به کارگران در حین تعمیر لوله های گاز نخواهیم بود.

گفتنی است روبات تعمیرکار Cisbot با هرینه ای برابر 2.5 میلیون پوند در مدت زمانی برابر 2 سال طراحی و ساخته شده است. در عین حال محققان صنعت روباتیک ادعا کردند که این روبات هوشمند در عرض یک هفته قادر است بیش از 100 متر از لوله های فرسوده را تعویض و جابجا کند.

منبع: ایران آنلاین

به "تعویض لوله های فرسوده به کمک روبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویض لوله های فرسوده به کمک روبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید