خبرنگاران تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش وبلاگ هم نفس، گرگان - خبرنگاران - تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، پرداخت بیش از 7 هزار میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی و تشکیل 30 پرونده به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی در بندرترکمن از جمله اخبار کوتاه روز سه شنبه گلستان است.

خبرنگاران تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گلستان و چند خبر کوتاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با گرامیداشت جایگاه فکر، اندیشه و مقام والای صاحبان قلم گفت: نویسندگان و اهل قلم باید احساس امنیت، آرامش و آسایش داشته باشند.

احسان مکتبی در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گلستان گفت: نباید اجازه داد تا نخبگان و اهل فرهنگ مایوس شوند و کور سوی آنها به مایوسی گرایش پیدا کند.

**

در جلسه استاندار و مجمع نمایندگان گلستان بر توجه به پروژه های محوری استان در لایحه بودجه سال 1400 از طریق دستگاه های اجرایی، وزارتخانه ها، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون های تخصصی مجلس تاکید شد.

در این جلسه اجرای راه آهن گرگان - اینچه برون مورد تاکید قرار گرفت.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: استاندارد آموزشی رشته البسه سنتی کتول تصویب شد.

به گفته احمد تجری از سال 96 تا به امروز استاندارد آموزشی رشته های بومی جاجیم بافی، سوزن دوزی ترکمن، قزاق دوزی، دوخت البسه محلی ترکمن، سوزن دوزی شاهکوه، نواربافی کتول، پلاس بافی، پشتی، نمدمالی، زیورآلات سنتی ترکمن، البسه سنتی کتول و 11 رشته غیربومی استان گلستان تدوین و تصویب شد.

**

رییس پلیس راه انتظامی گلستان با بیان این که 80 درصد قربانیان حوادث ترافیکی درون و برون شهری استان را موتورسیکلت سواران و عابران پیاده تشکیل می دهند، گفت: تلفات جاده ای گلستان از ابتدای سال تا انتها مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش داشت.

**

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ترکمن گفت: 30 پرونده به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی در دادسرای این شهرستان تشکیل شد.

علی رضا مزیدی گفت: متهمان این پرونده ها بر خلاف دستورالعمل های بهداشتی و با وجود شرایط قرمز شیوع کرونا اقدام به برپایی مراسم عروسی یا عزا کرده بودند.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تا به امروز بیش از 7 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از کارآفرینان گلستان پرداخت شد.

سعید مازندرانی گفت: همچنین بیش از 5 هزار و 900 طرح اشتغال روستایی با ایجاد 8 هزار 900 فرصت شغلی تسهیلات دریافت کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گلستان و چند خبر کوتاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گلستان و چند خبر کوتاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید