خیّران نورآبادی در ساخت مسجد و مدرسه بیشتر حمایت نمایند

به گزارش وبلاگ هم نفس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نورآباد ممسنی از اهتمام و کوشش خیران این شهرستان در بحث مسجدسازی و مدرسه سازی و بعلاوه تأمین امکانات رفاهی در روستا ها اطلاع داد.

خیّران نورآبادی در ساخت مسجد و مدرسه بیشتر حمایت نمایند

مرضیه کریمی در نشست خبری با اشاره به فعالیت خیران در شهرستان نورآباد ممسنی، گفت: بحمد الهی شهرستان نورآباد خیران خوبی دارد که به خصوص در بحث سلامت مشغول به فعالیت هستند.

او گفت: علاوه بر این ها خیرانی داریم که در بحث مسجدسازی و مدرسه سازی و بعلاوه تأمین امکانات رفاهی برای روستا ها بیشترین رسیدگی و همکاری را دارند.

کریمی در ادامه با یادآوری اینکه نخستین بانویی است که بعد از 6 دوره شورا، عضو شورای شهر نورآباد شده است، گفت: علی رغم اینکه 50 درصد جمعیت نورآباد را بانوان تشکیل می دهند، اما فضا های تفریحی و رفاهی برای بانوان در این شهر کم است به همین علت حضور یک نماینده برای بانوان در شورای شهر الزامی بود.

او، یکی از کوشش هایش در شورای شهر نورآباد را ایجاد پارک بانوان مطرح نمود و گفت: تا به امروز اقدامات لازم را برای احداث این پارک انجام دادیم، اما هنوز محقق نشده است. علی رغم اینکه برای این پارک جانمایی لازم صورت گرفته و زمین آن را هم در نظر گرفته و مصوبه شورای شهر هم برای آن اخذ نموده و پیمانکار هم معین کردیم، اما به علت کمبود بودجه که باید از بودجه های مسئولیت اجتماعی استانداری و امور بانوان به ما یاری گردد، هنوز احداث این پارک اجرایی نشده است.

کریمی با بیان اینکه باید در بحث عایدی شهرداری، به مدیریت کردن هزینه ها توجه کنیم تا بتوانیم به درستی به مردم خدمت کنیم، گفت: یکی از مباحثی که در فضای سبز نورآباد بدان احتیاج داشتیم ایجاد نهالستان بود به همین علت با تدبیر شورا و شهرداری یک نهالستان ایجاد کردیم که هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است.

او، ایجاد پارک های محله ای و تهیه وسایل بازی برای پارک ها را از دیگر فعالیت های این کمیسیون مطرح نمود و گفت: نوجوانان نورآباد هنوز نمی دانند اوقات فراغت را کجا بروند و این شهر تنها یک زمین چمن دارد لذا باید نصف بودجه فرهنگی را صرف ورزشکارانی کنیم که می خواهند پیشرفت نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر نورآباد بعلاوه از استفاده از بیلبورد های شهری برای فرهنگ سازی فرهنگ شهروندی اطلاع داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ما استفاده از چوب های درختان خشک برای زیباسازی منظره ها شهری است.

حسین لشکری، نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر نورآباد هم در این نشست گفت: تا این لحظه هیچ یاریی به لحاظ مالی به شورا و شهرداری نورآباد نشده است و حتی اعضای شورا برای انجام مأموریت هایشان به مرکز با هزینه های شخصی خود اقدام می نمایند.

او به فعالیت های فرهنگی شهرداری نورآباد اشاره نمود و گفت: در دوره ششم شورای شهر نورآباد تا به امروز چندین جشنواره چند هزار نفری را برگزار کردیم که جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر در این جشنواره ها شرکت نموده اند.

لشکری گفت: بودجه فرهنگی سال های قبل شهرداری نورآباد کمتر از 17 میلیون تومان بوده است، اما شورای ششم این مبلغ را 20 برابر یعنی به 300 میلیون تومان رساند تا بتوانیم به مباحث فرهنگی این شهر یاری کنیم.

وبلاگ هم نفس فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خیّران نورآبادی در ساخت مسجد و مدرسه بیشتر حمایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیّران نورآبادی در ساخت مسجد و مدرسه بیشتر حمایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید