در تابستان کم هزینه سفر کنید

به گزارش وبلاگ هم نفس، با فرارسیدن تابستان، فصل سفرها کوله بار خود را ببندید و زمانی را با خانواده به ماجراجویی بپردازید. با خبرنگاران همراه باشید تا سفرهایی کم هزینه و مقرون به صرفه را این تابستان تجربه کنید.

در تابستان کم هزینه سفر کنید

اگر از اطرافیان بپرسید که برترین زمان برای مسافرت چه فصلی خواهد بود؟ اکثرا تابستان را انتخاب می نمایند. تعطیلی مدارس، زیبایی چشم نواز طبیعت و آب و هوای گرم علت هایی قانع نماینده و کافی برای سفر خواهند بود. هر سفری هزینه خاص خودش را می طلبد و این تصمیم ها و انتخاب های شما است که منجربه افزایش یا کاهش هزینه های شما در طول سفر می گردد.

طبق تحقیقات اجرا شده در آمریکا، در بازه زمانی روز یادبود کشته شدگان جنگی تا روز کارگر در این کشور، 35 درصد از مردم به سفر می فرایند و این بدان معنا است که انگیزه سفر همواره در تابستان قوت می گیرد.

قبل از آغاز تابستان، بسیاری از مردم مدت ها برنامه ریزی می نمایند تا پول کافی و مورد احتیاجشان را پس انداز نمایند تا در ماه های گرم سال از خانه بیرون بزنند و تجربیات نوی کسب نمایند، اما شاید از موانع اصلی سفر نکردن ها، هزینه های بالا و ولخرجی ها باشد. برای داشتن یک سفر مقرون به صرفه و به صرفه فقط کافی است کمی شکیبا باشید و در تصمیم گیری های خود دقت کنید. این تابستان با رعایت 6 نکته ساده کم هزینه تر سفر کنید.

1- انعطاف پذیر باشید

منتظر تاریخ خاصی برای سفر نباشید، بار خود را زودتر از موعد تعطیلات ببنید و زودتر سفرتان را آغاز کنید تا هزینه کمتری خرج کنید. در تعطیلات رسمی تقویم ها معمولا قیمت بلیط ها افزایش می یابد و اگر در این تعطیلات سفر کنید حتما هزینه بیشتری باید خرج کنید. برای سفر منتظر آخر هفته، پنج شنبه و آدینه ها نباشید که اوج شلوغی ها و افزایش هزینه ها خواهد بود. انعطاف پذیر باشید و یک یا دو روز زودتر حرکت کنید. تابستان تنها فصل مناسب برای سفر نیست، پاییز فصل آغاز مجدد مدارس برترین زمان برای سفر خواهد بود. اگر دنبال تجربه سفری آرام و کم هزینه هستید این فصل می تواند انتخاب خوبی باشد.

استفاده از اپلیکیشن نقشه گوگل (Google Map) فراموش نگردد که جاده های مناسب تر را با کم ترین زمان برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد می نماید.

2- اپلیکیشن های سفر را بشناسید

استفاده از اپلیکیشن های راهنمای سفر می تواند در هزینه های شما بسیار موثر باشد و با معرفی طیف وسیعی از گزینه ها به شما یاری می نماید که انتخاب مناسب تر و مقرون به صرفه تری داشته باشید.

3- روشن فکر باشید

اگر اهل سفرهای مالی هستید و ذاتا شخصی صرفه جو هستید پس سعی کنید با چالش های سفرتان روشن فکرانه برخورد کنید همواره که نباید به مقصدهای از پیش معین شده سفر کرد؛ از اپلیکیشن اسکای اسکنر (Skyscanner) بهره ببرید تا باتوجه به موقعیتان مکان های مقرون به صرفه و مناسبی را برای سفر به شما معرفی کند که حتی به آن از قبل فکر هم نکرده اید. گاهی سفر به مکان های گردشگری نزدیک منزلتان بهتر از سفرهای بین المللی خواهد بود و قطعا کم هزینه تر.

4- کمی شکاک باشید

کمی سخت گیری و شکاکی برای سفر مقرون به صرفه تر ضروری است. پروازها، هتل ها و هر آنچه که در سفر به آن احتیاج خواهید داشت را آنالیز کنید تا برترین گزینه را با کم ترین هزینه پیدا کنید. اولین انتخاب همواره انتخاب درستی نخواهد بود سعی کنید قیمت ها را باهم مقایسه کنید و بر اساس معیارهای مدنظرتان تصمیم گیری کنید.

آنالیز وب سایت های شرکت های هواپیمایی می تواند به انتخاب بهتر شما یاری کند، فقط کافی است چند دقیقه وقت بگذارید تا هزینه کمتری خرج کنید.

5- مکان های نو را برای اقامت انتخاب کنید

سعی کنید برای اقامت در طی سفر مکان های نو و مقرون به صرفه را انتخاب کنید حتی اگر مکان خاصی مدنظرتان هست قبل از انتخاب آن هتل ها، میزبان های محلی، وب سایت هایی هم چون ایر بی ان بی (Airbnb) را آنالیز کنید تا برترین و مقرون به صرفه ترین مکان را پیدا کنید.

6- زودتر از آغاز تعطیلات، برای سفر برنامه ریزی کنید

اگر می خواهید در سرانجام تابستان سفر داشته باشید بهتر است اوایل فصل رزروهای خود را انجام دهید. اگر زودتر از موعدهای تعطیلات پرواز و هتل خود را رزرو کنید می توانید قبل از شلوغی ها برترین گزینه را با کم ترین هزینه انتخاب کنید. در شلوغی ها احتمالا گزینه های مقرون به صرفه تر از قبل رزرو شده باشند و شما به ناچار از گزینه های گران قیمت تر انتخاب کنید.

اگر هنوز برای تابستان خود برنامه ریزی نکرده اید، ابتدا این 6 هدایت را بخوانید و سعی کنید برترین گزینه موجود را با کم ترین هزینه برای سفر خود انتخاب کنید و با برنامه ریزی مناسب سفر دل انگیزی را تجربه کنید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "در تابستان کم هزینه سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تابستان کم هزینه سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید