هزینه سفر به مسکو

به گزارش وبلاگ هم نفس، مسکو را می توان از مهم ترین و پرجمعیت ترین شهرهای روسیه و بعلاوه مرکز این کشور به شمار آورد که در بخش غربی دور روسیه و در قسمت اروپایی آن واقع شده است. تجربه سفر به بزرگ ترین شهر در پهناورترین کشور جهان می تواند خاطره ای به یاد ماندنی را رقم بزند؛ بنابراین اگر قصد بازدید از روسیه و خرید تور روسیه را دارید برای آشنایی با هزینه های سفر به مسکو با خبرنگاران همراه باشید.

هزینه سفر به مسکو

میانگین هزینه 7 روز سفر به مسکو

آشنایی با واحد پول روسیه به شما این امکان را می دهد تا در هنگام خرید به خصوص در بازارهای محلی راحت تر و با خیالی آسوده تر به خرید خود بپردازید. واحد پول کشور روسیه روبل است. در تاریخ 24 آبان 1400 قیمت هر 72.90 روبل معادل 1 دلار آمریکا و هر 1 روبل معادل 582.00 ریال ایران است.

اسکناس های موجود در مسکو: 5 روبل (سبز) و 10 روبل (سبز و قهوه ای تیره) است که هر دوی آن ها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. 50 روبل (آبی و بنفش)، 100 روبل (قهوه ای و سبز)، 200 روبل (سبز روشن)، 500 روبل (بنفش و آبی)، 1000 روبل (سبزآبی)، 2000 روبل (آبی) و 5000 روبل (قرمز نارنجی) از جمل اسکناس های رایج است.

سکه های موجود در مسکو: 5، 10، 51 کوپک که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد و سکه های رایج شامل 10، 5، 2 و 1 روبل و 50 کوپک می گردد. (هر 100 کوپک برابر با 1 روبل است).

به طور کلی میانگین هزینه ها شامل موارد زیر می گردد:

هزینه سفر 7 روزه به مسکو: برای یک مسافر 1416 دلار ، برای یک زوج 2543 دلار و برای یک خانواده 4 نفره 4768 دلار ؛ به عبارتی هزینه هر شب برای تمامی اعضای خانواده 170 تا 570 دلار خواهد بود.

میانگین هزینه پرواز در سراسر دنیا به فرودگاه ونوکوو (VKO): برای هر نفر در پروازهای مالی بین 517 تا 1380 دلار و برای فرست کلاس بین 1622 تا 4330 دلار و با پروازهای لحظه آخری برای هر نفر حدود 71 دلار (ارزان ترین سفر به مسکو)

هزینه حمل و نقل و رستوران های محلی در هر روز: بین 20 تا 45 دلار برای هر نفر

هزینه اجاره: برای اجاره اقامتگاه یا هتل در محدوده 0 تا 100 دلار را در نظر بگیرید.21 دلار برای هزینه اجاره تعطیلات در هر شب (به این نکته توجه داشته باشید که باید هر چه زودتر رزرو شوند و ممکن است در مطلوب ترین منطقه ها مسکو نباشند). هتل های 1 ستاره بیشتر در دسترس هستند و اتاق ها از حدود 26 دلار آغاز می گردد.

هزینه 1 روز زندگی در مسکو

در خصوص هزینه های روزانه مسکو باید در تعطیلات باید گفت که این امر به سبک زندگی و انتخاب های شما به انجام آنچه علاقه دارید، مرتبط می گردد؛ بنابراین هزینه ها بسیار فرق دارد. اینکه بخواهید به برای صرف یک وعده غذا با یک نوشیدنی به یک رستوران ناهار خوری خوب بروید می تواند به ازای هر نفر 190 دلار یا بیشتر برای شما هزینه در بر داشته باشد، در حالی که یک غذای معمولی خوب ممکن است حدود 12 دلار برای هر نفر باشد. هزینه تورهای خصوصی کمی بالاتر است و می توانند روزانه 373 دلار هزینه داشته باشند، اما تورهای خودراهنما (بدون راهنما) برای تماشا منظره ها در فضای باز می توانند رایگان باشند.

هزینه حمل و نقل در مسکو

وسایل حمل و نقل عمومی با توجه به ارزان بودن برای گردش های کوتاه و طولانی در مسکو یکی از برترین گزینه هاست. علاوه بر این برخی از ایستگاه های متروی روسیه دارای معماری خیره کننده ای است به طوری که هر گردشگری را به سوی خود می کشاند و می توان آن را جزو جاذبه های گردشگری در مسکو به شمار آورد. انتخاب نوع وسیله حمل و نقل عمومی هر شخص را می توان با اولویت های متفاوت هر فرد مرتبط دانست. برای صرفه جویی در زمان و گریز از ترافیک مترو برترین پیشنهاد است اما اگر تماشا جنب و جوش شهر برای شما لذت بخش است سفر با اتوبوس و تراموا می تواند برای شما ایده آل باشد.

بلیط وسایل حمل و نقل عمومی در مسکو

اگر قصد استفاده از مترو، تراموا یا اتوبوس را دارید باید بدانید که کرایه های آن ها یکسان است ولی بسته به نوع و تعداد سفر خود می توانید بلیط های زیر را انتخاب کنید:

اگر شما جزو کسانی هستید که از وسایل نقلیه کمتر استفاده می کنید یا مدت کوتاهی در مسکو اقامت دارید بلیط ایدینی Ediny (قرمز رنگ) برای شما مناسب است که می توانید بلیط تک سفره را 55 روبل، بلیط دو سفره را 110 روبل و بلیت های 20 سفره را 720 روبل از ایستگاه های مترو بخرید.

اگر قصد دارید به مدت طولانی در مسکو بمانید پیشنهاد وبلاگ هم نفس به شما ارزان ترین گزینه یعنی بلیط ترویکا (آبی رنگ با عکس 3 اسب روی آن) است. شما می توانید آن را از دستگاه های فروش بلیط در ایستگاه های مختلف یا با اپلیکیشن متروی مسکو خریداری نموده و شارژ کنید. توجه داشته باشید که هزینه یک سفر 35 روبل است اما اگر تا 90 دقیقه وسیله حمل و نقل خود را تغییر دهید در سفر بعدی تخفیف به شما داده می گردد و 19 روبل پرداخت خواهید کرد.

برای استفاده نامحدود از وسایل حمل و نقل به مدت یک روز می توانید از بلیط یک روزه بهره ببرید و با پرداخت 230 روبل آن را بخرید. هزینه بلیط 3 روزه 438 روبل است.

اگر قصد دارید تا در بازه زمانی یک ساعت و نیم از چند وسیله حمل و نقل عمومی در مسکو بهره ببرید می توانید از بلیط 90 دقیقه ای که هزینه آن برای هر نفر 65 روبل است، بهره ببرید.

ساعت کار وسایل حمل ونقل عمومی در مسکو

ساعت کار اتوبوس ها از ساعت 6:00 تا 1:00 است. فاصله حرکت قطارها به طور تقریبی در ساعت پیک هر 1 تا 3 دقیقه و خارج از ساعت شلوغی هر 4 تا 7 دقیقه است.

تاکسی در مسکو

اگر تمایل به استفاده از تاکسی در مسکو را دارید قبل از هر چیز بهتر است بدانید که رانندگان کمی مسلط به زبان انگلیسی هستند، همه خودروهای دارای مجوز رسمی نیستند؛ بعلاوه شما باید ساعت پیک ترافیک مسکو را در نظر بگیرید تا از پرواز یا قطار خود جا نمانید. برای این منظور برترین کار استفاده از اپلیکیشن یاندکس برای رزرو تاکسی است. کرایه تاکسی های رفت و برگشت به فرودگاه را می توان از 1000 تا 2500 روبل در نظر گرفت اما اگر از قبل آن را رزرو نموده باشید معمولا به پای شما ارزان تر تمام می گردد.

غذا و رستوران در مسکو

در این بخش به ارائه لیستی کلی از مواد غذایی شامل میوه و صیفی جات، گوشت و فرآورده های لبنی و سایر خوراکی ها پرداختیم.

1 قرص نان 500 گرمی: 47.64 روبل

بطری آب 1.5 لیتری: 44.40 روبل

شیر 1 لیتری: 74.90 روبل

1 کیلوگرم سیب: 107.59 روبل

1 کیلوگرم موز: 73.64 روبل

1 کیلوگرم پرتقال: 112.72 روبل

1 کیلوگرم پیاز: 40.68 روبل

1 کیلوگرم سیب زمینی: 47.14 روبل

1 کیلوگرم گوجه فرنگی: 183.86 روبل

12 عد تخم مرغ: 105.19 روبل

1 کیلوگرم برنج: 96.39 روبل

1 کیلوگرم فیله مرغ: 307.38 روبل

1 کیلوگرم فیله گوشت گاو: 607.00 روبل

1 وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت: 780.00 روبل

3 وعده غذا برای 2 نفر در یک رستوران معمولی: 3,000.00 روبل

مک دونالد مک میل یا غذای ترکیبی: 350.00 روبل

هزینه سرگرمی در شهر مسکوی روسیه

در این بخش قصد داریم تا هزینه سرگرمیات موجود در مسکو را آنالیز کنیم. با توجه به دور بودن جاذبه های گردشگری سعی بر آن بود تا جهت صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد جاهای تماشای نزدیک به هم را که با طی مسافتی کوتاه می توان به آن رسید را در اولویت قرار دهیم.

قیمت بلیط میدان سرخ مسکو

میدان سرخ یکی از معروف ترین و بزرگ ترین میادین مسکو است که به علت قرار گرفتن ساختمان کرملین، کلیسای جامع ریحان، مقبره لنین، و چندین موزه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید وارد میدان سرخ شوید و به صورت رایگان از آن و مقبره لنین تماشا کنید اما برای بازدید از سایر مکان ها ملزم به خرید بلیط هستید.

قیمت ورودی کلیسای سنت باسیل مسکو

کلیسای جامع واسیلی مقدس که با نام کلیسای جامع سنت باسیل در دنیا شناخته می گردد با شکل ظاهر منحصر به فردش که شامل 9 گنبد به شکل شعله های آتش سر به فلک کشیده است جزو نمادهای کشور روسیه به شمار می آید که هر گردشگری را به سوی خود می کشاند. این کلیسا که امروز به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد در میدان سرخ مسکو واقع شده است. بلیط ورودی کلیسای جامع باسیل 1000 روبل است.

هزینه بازدید از کرملین مسکو

مجموعه ساختمان های کرملین در مرکز مسکو واقع شده است و شامل دیوار محصور کرملین با برج های کرملین، 5 کاخ و 4 کلیسای جامع است. این مجموعه اقامتگاه رسمی رئیس جمهور روسیه، بعلاوه یک موزه است که بازدید از آن برای عموم آزاد است. کرملین در نزدیکی میدان سرخ و کلیسای سنت باسیل قرار گرفته است.

برای بازدید 1 ساعت و نیم از اتاق اسلحه 1000 روبل، برای افراد زیر 16 سال 500 روبل و هزینه تور با راهنما (برای گروه زیر 10 نفر) 400 روبل برای هر فرد است.

برای بازدید 1 ساعت و نیم از قلمرو کرملین و یکی از موزه ها یا کلیساهای جامع 700 روبل، برای افراد زیر 16 سال 500 روبل باید پرداخت کنید. هزینه تور با راهنما (برای گروه زیر 10 نفر) 400 روبل است.

هزینه بازدید از گالری ترتیاکوف در شهر مسکو

پاول میخایلوویچ ترتیاکوف در سال 1892 مجموعه خود را که شامل 2000 اثر می شد را به به ملت روسیه اهدا کرد. امروز بیش از 180000 قطعه هنری در گالری ترتیاکوف نگهداری می گردد. اگر می خواهید تاریخ هنر روسیه و سبک های مختلف نقاشی را بشناسید گالری ترتیاکوف به شما پیشنهاد می گردد. هزینه بلیط 500 روبل و برای افراد زیر 18 سال رایگان است.

قیمت بلیط تئاتر بولشوی در مسکو

اگر علاقمند به پایکوبی باله و اپرا هستید می توانید با رزرو بلیط های آن ساعتی را در مشهورترین و قدیمی ترین تئاتر دنیا؛ تئاتر بولشوی در مسکو بگذرانید. هزینه بلیط ها برای هر نمایش فرق دارد اما رنج قیمت آن بین 88 دلار تا 644 دلار آمریکا است.

سخن وبلاگ هم نفس

آیا شما به مسکو سفر کردید؟ بیشترین و کمترین هزینه ای که در سفر به مسکو داشتید چه بوده است؟ در صورت تمایل خاطرات سفر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: فاینداتور

به "هزینه سفر به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید