در سفر به گوا در کدام منطقه اقامت کنیم؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، گوا یک کشور ساحلی در جنوب غربی هند است که حدود 1.8 میلیون نفر در این شهر زندگی می نمایند. گوا در سال های اخیر به یکی از مکان های گردشگری پر هوادار برای طیف گسترده ای از گردشگران تبدیل شده است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که با کوله پشتی سفر می کنید مقصد درستی را انتخاب نموده اید. یا حتی اگر از آن دسته مسافرانی باشید که برنامه سفر خود را از ماه ها پیش برنامه ریزی می نمایند همچنان گوا بهترین مقصد سفر شما خواهد بود. یا اینکه ترکیبی از این دو هستید؟ در هر صورت ما به شما قول می دهیم سفر گوا شما به یکی از بی نظیر ترین تجربه های سفر شما تبدیل خواهد شد. در این مطلب به شما بهترین مناطق گوا جهت اقامت را معرفی خواهیم کرد تا سفر راحتی پیش رو داشته باشید. با ما همراه باشید.

در سفر به گوا در کدام منطقه اقامت کنیم؟

بهترین مناطق گوا جهت اقامت

بعضی از مناطق شهر های ساحلی گوا توسط توریست ها، مهاجران و افراد محلی توسعه پیدا نموده است. اما هنوز هم سواحل خالی از سکنه نیز دارد. طبیعت های بکر و دست نخورده بسیاری به انتظار کشف نشسته اند. گوا گزینه های زیادی جهت اقامت دارد و در مقابل تصمیم به اینکه کجا اقامت گزینید سخت تر می گردد. علاوه بر این، گردش به اطراف گوا می تواند سخت باشد زیرا بسیاری از شهرها و مناطق آن به طور قابل توجهی گسترش یافته و بزرگ تر شده است. در زیر بهترین مناطق برای اقامت در گوا را در دو منطقه آن یعنی شمال و جنوب پوشش خواهیم داد.

تیسوادی | Tiswadi، از بهترین مناطق گوا برای کسانی که اولین بار به گوا سفر می نمایند

اگر برای اولین بار به گوا سفر می کنید، تیسوادی (Tiswadi) از بهترین مناطق گوا جهت اقامت را انتخاب کنید. منطقه تیسوادی واقع در پایتخت گوا یعنی پانجیم است که بیشتر جاذبه های گردشگری و فرهنگی گوا، محله های پر جنب و جوش لاتین را پدر اینجا دیدن خواهید کرد. این منطقه دارای تعدادی روستای کوچک و جالب و سواحل بکر است.

کارهایی که در تیسوادی می توانید انجام دهید

  • به هنگام حضور در تیسوادی می توانید از کلیسا بوم عیسی (Basilica of Bom Jesus) که شامل مقبره و بقایای سنت فرانسیس خاویار (St. Francis Xavier) دیدن کنید.
  • از محله فانتین هاس گوا که در بخش لاتین این منطقه قرار گرفته است دیدن کنید. این محله پر از خانه های رنگارنگ، خیابان های سنگ فرش و تلفیق معماری منحصر به فرد اروپا و هند را مشاهده کنید. در مجله وبلاگ هم نفس در خصوص محله فانتین هاس گوا به طور مفصل صحبت نموده ایم. جهت اطلاعات بیشتر به مطلب مربوطه می توانید مراجعه کنید.
  • در سواحل بکر و ماسه های سفید تیسوالدی (Tiswaldi) ، از جمله میرامار (Miramar) ، دونا پائولا (Dona Paula) و بامبولیم (Bambolim) به استراحت بپردازید.
  • از کلیسای جامع (Sé Cathedral)، بزرگترین کلیسای آسیا با بیش از 76 متر طول و 55 متر عرض دیدن کنید و شگفت زده شوید.
  • گوا قدیم (Old Goa) را کشف کنید. این مکان سابقا به رم شرقی معروف بود.
  • سوار کشتی شوید و به پناهگاه پرندگان سلیم علی (Salim Ali Sanctuary) بروید و از گونه های پرندگان محلی دیدن کنید.
  • از موزه خانه گوا دیدن کنید و در تاریخ گوا غرق شوید. به مطلب مربوط به موزه خانه گوا در وبلاگ هم نفس سر بزنید تا اطلاعات جامعی از این موزه بدست آورید.
  • به بازدید از گالری گیتانجالی (Gitanjali Gallery) برای مشاهده مجموعه ای فوق العاده بروید تا از هنر خطه اسکاندیناوی دهه 50 و 60 میلادی دیدن کنید.

سالست | Salcete، از بهترین مناطق گوا بر اساس بودجه

در جنوب تیسوادی (Tiswadi) منطقه سالست (Salcete) واقع شده است. سالست ساکت تر از تیسوادی است که در شمال گوا واقع شده است. سالست یکی از بهترین مناطق گوا برا اساس بودجه و هزینه های شما است. در سالست شما می توانید همه چیز از گشت و گذار در شهر شلوغ گرفته تا مکان های دیدنی و سواحل بکر بازدید کنید. Salcete پایتخت تجاری و فرهنگی جنوب گوا است. کلیساهای عظیم و مراکز تاریخی بی شماری در این مکان قرار گرفته است. دومین شهر بزرگ گوا، مارگائو (Margao) در این منطقه قرار گرفته است.

کارهایی که در سالست می توانید انجام دهید

  • از موزه San Thome دیدن کنید. با بهره گیری از تکنولوژی در این موزه قدم در زمان بگذارید و از فضای آن لذت ببرید.
  • در بازار مارگائو (Margao Market) از غذاهای محلی خوشمزه بچشید.
  • زیر درخت نخل در ساحل وارکا (Varca Beach) و منظره زیبا و بی سرانجام شن و ماسه لذت ببرید.
  • از کلیسا روح مقدس (Holy Spirit Church) مارگائو دیدن کنید. معماری این کلیسا بی نظیر است.
  • از تپه مونته (Monte Hill)، تنها تپه مارگائو بالا بروید و از منظره شهر لذت ببرید.
  • آرامش و سکوت را در ساحل بنولیم (Benaulim Beach) تجربه کنید.

کاناکونا | Canacona، بهترین منطقه جهت اقامت به همراه خانواده

از بهترین مناطق گوا این بار به جنوبی ترین منطقه آن یعنی کاناکونا (Canacona) می رویم. کاناکونا با سواحل آرام و تمیز و منظره ای بهشتی بهترین گزینه برای خانواده هایی که کودک به همراه دارند است. کاناکونا میزبان بعضی از زیباترین سواحل گوا است. با داشتن بیش از 20 ساحل و طیف گسترده ای از تفریحات در نزدیکی یک دیگر یکی از بهترین گزینه های اقامت به حساب می آید. در این منطقه جاذبه های گردشگری بسیاری برای سرگرم کردن شما و بچه ها وجود دارد.

کارهایی که در کاناکونا می توانید انجام دهید

  • برای گریز از شلوغی و پیدا کردن آرامش به یکی از 20 ساحل کاناکونا بروید. سواحل کاناکونا سواحل بهشتی روی زمین هستند.
  • در فصل تخم ریزی لاکپشت ها به سواحل گالگیبگ (Galgibag Beach) و آگوندا (Agonda Beach) سر بزنید. ولی به یاد داشته باشید که نباید به آن ها دست زد.
  • با همراه یک راهنمای تور به مزرعه ادویه جات تانشیکار (Tanshikar Farm) بروید تا از نزدیک شاهد برداشت محصولاتی چون وانیل، بادام زمینی، فلفل و سایر ادویه جات شوید.
  • برای گشت و گذار در جنگل و دیدن چندی از حیوانات مشهور هند به پناهگاه حیات وحش کوتیگائو (Cotigao Wildlife Sanctuary) بروید
  • در آب های آرام و کم عمق پالولم (Palolem) شنا کنید.
  • پیاده روی خود را با بازدید از آبشار تماشایی بامانبودو (Bamanbudu Waterfalls) انجام دهید.
  • از معبد زیبا مالیکارجونا (Mallikarjuna Temple) یکی از قدیمی ترین زیارتگاه های گوا دیدن کنید.

هر آن چه که به در زمان اقامت خود به آن احتیاج دارید، گوا در بر دارد. ساحل شنی سفید و زیبا، منظره بی نظیر رو به دریا، غذا های خوشمزه، میوه های استوایی و حیوانات خاص منطقه، همه و همه منتظر شما هستند. در بهترین زمان سفر به گوا جاذبه های گردشگری و تاریخ این کشور را از نزدیک مشاهده کنید. سفر گوا تجربه نابی را به گردشگران اضافه می نماید. اگر تجربه سفر به این مکان بی نظیر را داشته اید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: www.thebrokebackpacker.com

منبع: الی گشت

به "در سفر به گوا در کدام منطقه اقامت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به گوا در کدام منطقه اقامت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید