ستاره فوتبال ایران بدون تیم ماند!

به گزارش وبلاگ هم نفس، دژاگه با تیم ملی زیر 19 سال آلمان کارش را آغاز کرد و در 15 ملاقات پیروز شد 7 گل بزند تا خیلی زود به تیم ملی زیر 21 سال دعوت گردد.

ستاره فوتبال ایران بدون تیم ماند!

قهرمانی با تیم زیر 21 سال آلمان در مسابقات قهرمانی اروپا به همراه مسعود اوزیل، بواتنگ، مانوئل نویر و …، نام او را بر سر زبان ها انداخت. در برلین صحبت از یک جوان ایرانی- آلمانی بود و او توانست خیلی زود از تیم جوانان هرتابرلین به تیم دوم و سپس به تیم اصلی راه یابد.

پیروزیت دژاگه خیلی زود عیان شد و او پس از حضور در وولفسبورگ پیروز شد یک قهرمانی تاریخی در بوندسلیگا با این تیم را تجربه کند. اشکان در همین روزها بود که بین ایران و آلمان، سرزمین پدری را انتخاب کرد.

ستاره فوتبال آلمان که با درخواست افشین قطبی، امیر قلعه نویی و کارلوس کی روش برای حضور در تیم ملی ایران روبرو شده بود و در نهایت تصمیم گرفت پیراهن تیم ملی ایران را بپوشد و در نخستین بازی ملی نیز دوگل برابر قطر زد تا معین گردد چه الماسی به ایران آمده است. او در ادامه مسیرش با فلیکس ماگات به فولام و سپس العربی قطر رفت.

دژاگه که در دو جام جهانی و دو جام ملت ها با تیم ملی ایران حضور داشته، پس از العربی به وولفسبورگ بازگشت و سپس به ناتینگهام فارست رفت که البته هر دو انتقالهای ناپیروزی بودند. با این حال او در سال 2018 و به همراه مسعود شجاعی و احسان حاج صفی دو کاپیتان دیگر تیم ملی راهی تراکتور شدند و بک تیم قدرتمند را در تبریز ساختند و توانستند یک قهرمانی در جام حذفی برای این تیم به یادگار بگذارند.

او البته پس از آن به الشحانیه رفت و در ابتدای فصل گذشته با درخواست جواد نکونام به فولاد آمد. دژاگه که برای یاری به قرمزهای اهوازی آمده بود در همان اولین نمایشش و در دقیقه 90+6 با پروازی دیدنی توانست گل فزونی تیم نکونام را مقابل تراکتور بزند و سه امتیاز مهم را به اهوازی ها هدیه دهد، گلی که البته برای او با توجه به حضور سه ساله اش در تبریز بسیار تلخ بود.

دژاگه و فولاد شرایط به نظر مثبتی داشتند اما به یکباره و در آخرین روزهای جابجایی اما جواد نکونام تصمیم گرفت نام او را در فهرست خروجی قرار بدهد و همین باعث آغاز اختلافات بین دو رفیق قدیمی شد، او البته در انتها در اهواز ماند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز یکی از عوامل اصلی صعود فولاد به مرحله نیمه نهایی بود.در لیگ قهرمانان آسیا هم دژاگه در ملاقات با الهلال و با تصمیم حمیدرضا رجبی در ترکیب نهاده شد اما در دقیقه 71 تعویض شد و به تعویضش واکنش تندی داشت و نمی خواست زمین را به این زودی ترک کند و به این شکل همکاری او با کادر معروف فولاد انتها تلخی داشت.

پیج باشگاه فولاد تا همین چند روز پیچ اشکان دژاگه را فالو داشت، با آنفالو کردن او تصمیم مدیران این تیم برای تمام شدن این انتقال را اظهار داشت.

با حضور منصوریان، دژاگه دوباره ستاره فولاد شد و در بازی های انتهای نمایش خوبی داشت اما در ابتدای فصل و علی رغم مصاحبه منصوریان، صحبت ها و مذاکرات برای حضور او جواب نداد تا این ستاره سابق که به سایر پیشنهاداتش (که البته از تیم های پایین جدولی بودند)جواب منفی داده بود تا به اهواز برگردد، خانه نشین گردد. عملکرد فولاد در چهار هفته ابتدایی و نبود هافبک نفوذی باتجربه، ارزش های دژاگه و ستاره های فصل قبل این تیم را بیش از پیش نشان می دهد.

این هافبک 37 ساله اما قصد خداحافظی ندارد و تمریناتش را در برلین دنبال می نماید تا به زودی بتواند به فوتبال ایران بازگردد، او میخواهد ثابت کند دود همچنان از کنده بلند می گردد،اگرچه او به طرز عجیبی در فوتبال ایران فعلا هیچ مشتری خاصی ندارد و شاید سرنوشتش مثل مسعود شجاعی یک وداع تلخ و بی و سروصدا باشد.

چیزی که در مقدار و در خور این فوق ستاره فوتبال ایران نیست.

منبع:خبرورزشی

منبع: فرارو

به "ستاره فوتبال ایران بدون تیم ماند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره فوتبال ایران بدون تیم ماند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید