شهر مالاگا، جواهری در جنوب اسپانیا

به گزارش وبلاگ هم نفس، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

شهر مالاگا، جواهری در جنوب اسپانیا

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

شهر مالاگا بندری در جنوب اسپانیا و ایالت اندلس است که امروزه با داشتن جاذبه های جهانگردی و فرهنگی فراوان، به عنوان یکی از بهترین مقصدهای جهانگردی در تور اسپانیا شناخته می گردد. مالاگا اسپانیا به دلیل تاریخ طولانی و همچنین فرهنگ خاص خود به ویژه در زمینه طبخ غذاهای خوشمزه، توانسته است بیشتر از یک مقصد ساحلی و تفریحی باشد.

در واقع شهر مالاگا را به خاطر داشتن 30 موزه، می توان پایتخت موزه های جهان دانست. وجود آثار بازمانده رومیان و قلعه های مسلمانان را به این موزه ها اضافه کنید تا ببینید مالاگا می تواند به تنهای یک مقصد استثنایی برای تعطیلاتی خاطره انگیز در تور اسپانیا باشد.

در ادامه این مقاله از وبلاگ آژانس ققنوس، درباره شهر مالاگا بیشتر خواهیم دانست.

تاریخچه شهر مالاگا

شهر مالاگا یکی از قدیمی ترین شهرهای اسپانیاست که تاریخ آن به حدود 2800 سال پیش می رسد. فنیقی ها در سال 770 پیش از میلاد مسیح به این منطقه رسیدند و اولین شهر را با نام مالاکا تاسیس کردند.

اما شروع شکوفایی مالاگا اسپانیا زمانی شروع شد که رومیان در سال 218 پیش از میلاد این شهر را فتح کردند و در این دوران بناهای مهمی از جمله آمفی تئاتر شهر را ساختند. پس از مالاگا به مدت 800 سال در اختیار مسلمانانی بود که اندلس و اسپانیا را فتح نموده بودند. در این دوران دیوارهای دفاعی شهر و قلعه مالاگا ساخته شدند و شهر مالاگا علاوه بر اینکه به یکی از زیباترین و بزرگترین شهرهای اندلس تبدیل شده بود، یک بندر تجاری مهم نیز به شمار می رفت.

پس از فتح مجدد شهر مالاگا توسط اسپانیایی ها و مسیحیان، رونق شهر مالاگا رو به افول گذاشت و با بروز دو زلزله و یک شیوع گسترده تب زرد، اهمیت مالاگا روز به روز کمتر شد. اما در قرن بیستم و پس از جنگ داخلی اسپانیا، شهر مالاگا به عنوان یکی از مقصدهای ساحلی مهم اسپانیا شناخته شد و با رشد صنعت جهانگردی در این منطقه، رونق مالاگا روز به روز افزایش یافت.

آب و هوای مالاگا

مالاگا در حاشیه دریای مدیترانه و منطقه ای که به آن ساحل خورشید (Costa del Sol) می گویند قرار گرفته است و به همین علت، تابستان های شهر مالاگا اسپانیا معتدل است. به همین دلیل زمانی که اغلب مناطق اروپا در برف و سرما هستند، شما می توانید تنها با یک تیشرت به گشت و گذار در شهر مالاگا بپردازید.

همچنین تابستان های مالاگا گرم است اما قرار دریافت در کنار دریا باعث می گردد دمای هوا تا حد زیادی کاهش یابد و از شهرهای داخلی اسپانیا مانند سویا خنک تر باشد.

آگوست مهمترین ماه جهانگردی برای مالاگا است و اغلب جهانگردان در این ماه به شهر مالاگا سفر می نمایند، بنابراین در صورتیکه قصد دارید در این ماه به مالاگا اسپانیا سفر کنید باید زودتر هتل خود را رزرو کنید. اما اگر حوصله شلوغی را ندارید، می توانید در ماه های خلوت تری مثل فوریه یا نوامبر به مالاگا سفر کنید که هم کمی خنک تر است و هم جمعیت جهانگردان کمتر و قیمت هتل ها پایین تر است.

شهر سویا اسپانیا، پایتخت باستانی اندلس

غذاهای محلی اسپانیا، طعم خاص کشور ماتادورها

مهمترین جاذبه های جهانگردی شهر مالاگا

همانگونه که گفتیم مالاگا اسپانیا به دلیل داشتن جاذبه های جهانگردی متعدد و متنوع توانسته است به یکی از بهترین مقصدهای جنوب اسپانیا تبدیل گردد. در ادامه با تعدادی از بهترین جاذبه های جهانگردی مالاگا اسپانیا آشنا می شویم.

  • قلعه مالاگا (La Alcazaba)

قلعه مالاگا یکی از مهمترین آثار به جای مانده از دوران حکومت مسلمانان در این شهر به جای مانده است. این قلعه و قصر حکومتی بر روی تپه ای در مرکز تاریخی شهر مالاگا ساخته شده و دیوارهای بلند و مستحکم آن از دوردست ها نیز قابل مشاهده است.

این قلعه اولین بار در قرن هشتم میلادی ساخته شد و به مرور زمان گسترش پیدا کرد. این قلعه از دو دیوار دفاعی تشکیل شده که دیوار بیرونی باغ ها و فواره ها را احاطه نموده است و ساختمان ها و عمارت ها در درون دیوارهای داخلی قرار گرفته اند.

بارسلونا، زیباترین شهر اسپانیا

مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا

  • آمفی تئاتر رومی

دقیقا پایین تپه و بیرون قلعه مالاگا، قدیمی ترین و بهترین اثر باستانی مالاگا قرار گرفته است. این آمفی تئاتر در زمان حکومت رومیان در این شهر ساخته شده و به مدت 300 سال یکی از بزرگترین تفریحات اهالی مالاگا، تماشای نمایش در این آمفی تئاتر بوده است.

با فتح مالاگا توسط مسلمانان از اهمیت این آمفی تئاتر کاسته شد و از سنگ های آن برای ساخت قلعه و دیگر بناها استفاده گشت. امروزه می توانید از این بنا و موزه ای که برای آن افتتاح شده است بازدید کنید.

  • کلیسای جامع مالاگا

یکی دیگر از جاذبه های مهم شهر مالاگا اسپانیا که ساخت آن بیش از 250 سال به طول انجامید، کلیسای جامع مالاگا است. ساخت این کلیسا در قرن شانزدهم شروع شد و با ترکیب سبک های معماری رنسانس و باروک ساخته شد، یکی از زیباترین آثار معماری این دوره به شمار می رود.

برج شمالی این کلیسا با 84 متر ارتفاع، دومین برج بلند ایالت اندلس پس از برج ناقوس کلیسای سویل است. اما جالب اینجاست که قرار بوده است این کلیسا یک برج در سمت جنوبی نیز داشته باشد، اما اهالی شهر مالاگا هزینه این برج را به آمریکا دادند تا در راه استقلال از انگلیس صرف نمایند.

  • موزه و محل تولد پابلو پیکاسو

شاید مهمترین شهروند مالاگا در طول تاریخ، پابلو پیکاسو نقاش معروف سبک کوبیسم باشد. به همین دلیل سفر به شهر مالاگا بدون بازدید از محل تولد و موزه پیکاسو تکمیل نخواهد شد. در موزه پیکاسو می توانید از 233 اثر این نقاش هنرمند بازدید کنید و با سبک نقاشی پیکاسو و راستا هنری زندگی وی آشنا شوید.

  • ساحل شهر مالاگا

نمی گردد از مالاگا گفت و به ساحل شهر مالاگا اشاره نکرد. سواحل مالاگا به ساحل خورشید معروف است و یکی از بهترین مقصدهای ساحلی اروپا به شمار می رود. آفتاب لذتبخش، سواحل زیبا و دریای گرم باعث شده است تا جهانگردان بسیاری برای داشتن یک تعطیلات رویایی و خاطره انگیز به این شهر سفر نمایند.

شهر مالاگا اسپانیا یکی از زیباترین مقصدهای جهانگردی اسپانیا است که با داشتن جاذبه های جهانگردی متعدد، می تواند هر جهانگردی را مجذوب زیبایی های خود کند. از آثار باستانی و تاریخی تا جاذبه های فرهنگی و ساحل زیبا همه و همه می تواند سفر شما به این شهر را پر از خاطرات زیبا کند.

منبع: ققنوس

به "شهر مالاگا، جواهری در جنوب اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر مالاگا، جواهری در جنوب اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید