7 اقامتگاه برتر رهبران دنیا

به گزارش وبلاگ هم نفس، امروزه اقامتگاه های رسمی بیشتری که متعلق به رهبران دنیا هستند، در حال گشودن درب های خود به روی گردشگران می باشند. کشورها با این حرکت، ضمن ارتقاء شرایط میراث دنیای بناها، گنجینه های معماری کشورشان را به نمایش عموم می گذارند.

7 اقامتگاه برتر رهبران دنیا

آنچه از نتیجه این عمل برآمده، بازدید و اکتشاف اینگونه بناهای ملی و در عین حال دست اول یه یک فرصت کلیدی و جاذبه ای ارزنده برای گردشگران تبدیل شده است.

در این مطلب، سعی شده تا لیستی از هفت اقامتگاه رهبران جهان، که در سرتاسر جهان برای جهانگرد ها قابل دسترسی می باشد، معرفی شود.

1- کاخ سفید، ایالات متحده آمریکا (The White House)

هر گردشگری که به واشنگتون دی .سی سفر می نماید، مطمئناً باید از کاخ سفید بازدید نماید. این بنای نمادین را می توان در شمال غربی شهر واشنگتون دی.سی، در خیابان 1600 پنسیلوانیا یافت. این ساختمان خانه رئیس جمهور ایالات متحده بوده که در آن زندگی و کار می نماید. کاخ سفید به وسیله جیمز هوبن (James Hoban)، معمار ایرلندی، طراحی و بین سال های 1792 تا 1800 ساخته شده. این ساختمان به سبک نئوکلاسیک، از ماسه سنگ آکوئیا کریک (Aquia Creek) به رنگ سفید بنا شده است.

رئیس جمهور جان آدمز (John Adams) اولین رئیس جمهوری بود که در سال 1800 میلادی، در بین دیوارهای کاخ سفید اقامت داشت، از آن پس همه رئیس جمهورها در این بنا زندگی کرده اند. زمانی که کاخ سفید تازه ساخته شده بود، بازدید از آن برای عموم آزاد بود. از آن پس، برای خانه های مشابه این سبک بنا در انگلستان و ایرلند نیز چنین چیزی متداول شد و چنین بناهایی برای بازدید عموم باز شدند. در سال 1805 میلادی، رئیس جمهور توماس جفرسون (Tomas Jefferson) در مراسم جشن دومین تحلیفش، یکی دیگر از بناهای موجود را برای بازدید عموم بازگشائی نمود.

2- قلعه پراگ، جمهوری چک (Prague Castle)

قلعه پراگ، در منطقه هردکنی (Hradčany) در پراگ واقع شده و قدمت آن به قرن نهم میلادی باز می شود. طبق تاریخ مکتوب این بنا، قلعه به عنوان ستاد مرکزی پادشاهان بوهمی، امپراطوران رم و روسای جمهور چک اسلواکی مورد استفاده بوده است.

حال این قلعه به عنوان محل زندگی و دفتر کار رئیس جمهور جمهوری خواه چک به کار گرفته شده است. بعلاوه گفته شده است جواهراتی از جمله تاج و تختی از بوهمیا در یکی از اتاق های مخفی این قلعه جا داده شده است.

قلعه پراگ موقعیت ویژه ای به عنوان بزرگترین قلعه از دوران باستان تا به امروز دارد، موقعیتی که به وسیله کتاب ثبت رکوردهای گینس به آن داده شده است. مساحتی حدود 7 هکتار و ابعادی به طول و عرض تقریبی 570 در 130 متر باعث شده تا این قلعه فضای قابل توجهی را دربرگیرد. کلیسای رومی سنت جورج، کلیسای جامع گوتیک سنت ویتوس، صومعه، کاخ ها و برج های دفاعی موجود در قلعه باعث شده تا تقریباً تمامی سبک های معماری که در 100 سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته اند در معرض نمایش گذاشته شوند. قلعه پراگ بعلاوه دارای باغ های گسترده و وسیعی بوده و بازدید از بیشتر مکان های آن برای عموم آزاد می باشد.

3- کاخ حکومتی ایتالیا (Quirinal Palace)

این بنای تاریخی در بلندترین تپه در رم، به نام تپه کوئیرینال (Quirinal Hall) واقع شده و در حال حاضر اقامتگاه رسمی رئیس جمهور ایتالیا می باشد. پاپ ها، پادشاهان و روسای جمهور، هر یک سهم خودشان را از زندگی کردن در کاخ، طی سال ها داشته اند. کاخ حکومتی ایتالیا، با اشغال منطقه ای بزرگ بالغ بر 110،500 متر مربع، ششمین کاخ بزرگ جهان می باشد. این کاخ بعلاوه بزرگ ترین اقامتگاهی است که متعلق به یک رئیس دولت می باشد.

بازدید از این کاخ از ساعت 8:30 صبح تا ظهر روزهای یکشنبه برای گردشگران آزاد می باشد.

4- کاخ پاپی قلعه گاندولفو، واتیکان

این کاخ قرن هفدهمی، که در قلعه گاندولفو در ایتالیا واقع شده است، قرن ها به عنوان خانه تابستانی پاپ ها استفاده شده است. علی رغم محل قرارگیری آن، این کاخ جزء قلمرو ایتالیا نبوده و از جمله دارایی های مقر پاپ در نظر گرفته شده است. در پی امتناع پاپ فرانسیس در استفاده از این کاخ، از مارچ 2014، به گردشگران اجازه بازدید از این کاخ داده شده است.

5- فورت دی برگانکون (Fort de Bregancon)، فرانسه

فورت دی برگانکون یک قلعه مستحکم قرن هفدهمی است که در یک جزیره کوچک در کنار ساحل مدیترانه ای فرانسه واقع شده است. از زمان ریاست جمهوری کارل دی گائولیا، با اینکه قلعه به عنوان اقامتگاه و گوشه عزلت رسمی روسای جمهور فرانسه شناخته می شده، اما زیاد مورد استفاده قرار نمی گرفت. در سال 2013، اعلام گشت که این بنا برای بازدید عموم آزاد خواهد شد. این تغییر کاربری، هزینه ی نگهداری سالیانه ای بالغ بر حدود 200،000 یورو دربردارد. در 29 ژوئن 2014، قلعه از اولین بازدیدکنندگان خود استقبال نمود.

6- کاسا روسادا (Casa Rosada)، آرژانتین

کاسا روسادا، همانطور که در زبان انگلیسی ترجمه شده است، با رنگ ویژه و مشخصه صورتی خود، قطعاً نام خانه صورتی به خود می گیرد. این بنا، که عمارت و محل کار رئیس جمهور آرژانتین است، در انتهای شرقی پلازا دی مایو نزدیک به بسیاری از دیگر ساختمان های سیاسی و کلیدی که از زمان استقرار بوینس آیرس در سال 1580 میلادی ساخته شده اند، واقع شده است. کاسا روسادا یکی از نمادی ترین ساختمان های بوینس آیرس بوده و به طور رسمی، جایگاه شناخته شده ای به عنوان یک بنای تاریخی ملی دارد. این بنا بعلاوه شامل یک موزه ملی بوده که اقلام مرتبط با روسای جمهور سابق آرژانتین را نمایش می دهد.

گردشگران می توانند شنبه ها، یکشنبه ها و بعلاوه طی روزهای تعطیل، از ساعت 10 صبح الی 6 بعدازظهر، از کاسا روسادا بازدید به عمل آورند.

7- پالاسیو یو پلانالتو (Palacio do Planalto)، برزیل

این کاخ که در برزیلیا، مرکز برزیل واقع شده است، به عنوان محل کار رسمی رئیس جمهور برزیل به کار می رود. این کاخ یک بخش کلیدی از شِمای باشکوه لوسیو کوستا بود و همان ذهنیت را برای مرکز نو کشور دارد. جالب است بدانید که بعنوان یک اقدام امنیتی و بعلاوه به علت نگرانی از کمبود رطوبت در فصل های خشک برزیل، یک استخر بازتابنده در سال 1991 میلادی در آن ساخته شده است. این کاخ، فضایی در حدود 36000 متر مربع را اشغال کرده و ساختمان اصلی آن شامل پنج طبقه و یک زیر زمین می باشد.

گردشگران می توانند هر یکشنبه از ساعت 9:30 صبح الی 2 بعد از ظهر، از این بنا بازدید کنند.

جمع آوری، ترجمه و ویرایش: تحریریه وبلاگ هم نفس نیوز

منبع: دالاهو

به "7 اقامتگاه برتر رهبران دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اقامتگاه برتر رهبران دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید