شیائومی می خواهد در گوشی های میان رده از نمایشگرهای LTPO استفاده کند

به گزارش وبلاگ هم نفس، اینطور که به نظر می رسد، شیائومی در نظر دارد در گوشی های میان رده خود از نمایشگرهای پیشرفته LTPO استفاده کند که این روزها در پرچم دارها مورد استفاده قرار می گیرد.

شیائومی می خواهد در گوشی های میان رده از نمایشگرهای LTPO استفاده کند

در حال حاضر گوشی های پرچم دار به لطف یک قابلیت مجذوب نماینده در نمایشگرشان، این امکان را دارند که رفرش ریت خود را در زمان هایی که کاربر دارد به یک تصویر ثابت نگاه می نماید، به کمتر از 120 هرتز برسانند. در بعضی از گوشی ها نظیر گوشی های پرچم دار سامسونگ و وان پلاس، اندازه رفرش ریت حتی می تواند تا 1 هرتز هم پایین بیاید اما در بعضی دیگر از گوشی ها شاهد کاهش این اندازه تا 30، 10 و… نیز هستیم.

حال موضوع مهم تر این است که تا به امروز بیشتر گوشی های پرچم دار، آن هم پرچم داران پریمیوم از این نمایشگرها استفاده می کردند اما ظاهرا شیائومی می خواهد گوشی های میان رده خود را هم به همین فناوری مجهز کند. البته این بدان معنا نیست که گوشی های میان رده و پرچم دار دیگر از لحاظ نمایشگر تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. چون قطعا تا زمانی که گوشی های میان رده شیائومی با نمایشگر LTPO راهی بازار شوند، پرچم دارها پیشرفت چشمگیری در این بخش خواهند داشت.

طبق گفته های افشاگر چینی معروف یعنی Digital Chat Station، ظاهرا پنل های LTPO قرار است از سوی شرکت چینی China Star Optoelectronics که در واقع یکی از زیرمجموعه های شرکت معروف TCL نیز به شمار میرود، تأمین گردد. از آن جایی که خرید این نمایشگرها از سامسونگ بسیار گران خواهد شد و نمی توان از آن ها در گوشی های میان رده استفاده کرد، شیائومی تصمیم گرفت دست به دامن CSOT گردد تا بدین ترتیب در گوشی های مقرون به صرفه قیمت خود هم بتواند از پنل های پیشرفته LTPO استفاده کند.

اینطور که به نظر می رسد، CSOT توانسته پنل های LTPO خود را به فناوری روز جهان مجهز کند. بنابراین اگر بخواهیم این گفته را ملاک قرار دهیم، بدان معنا است که گوشی های شیائومی قادر خواهند بود در مواقع غیر ضروری، رفرش ریت صفحه خود را به کمترین اندازه یعنی 1 هرتز کاهش دهند. بعلاوه پشتیبانی از فناوری DC Dimming ،PWM و یا هر دو هم احتمالا در آن ها وجود خواهد داشت. کار هر دوی این قابلیت ها، تعدیل اندازه روشنایی صفحه است و برای بسیاری از کاربران هم تفاوت میان آن ها قابل تشخیص نیست. ولی به صورت کلی، چشم بعضی از کاربران به قابلیت PWM واکنش خوبی نشان نمی دهد و درد می گیرد. حتی مشاهده شده بعضی از کاربران در نتیجه این موضوع سردرد می گیرند، چرا که نمایشگر در این حالت به سرعت سوسو می زند.

متأسفانه نمی دانیم در چه زمانی گوشی های میان رده شیائومی با نمایشگر LTPO قرار است رسما راهی بازار شوند. طبق ادعای وب سایت منبع، به این زودی ها شاهد رونمایی از گوشی هایی مجهز به این نمایشگر نخواهیم بود. هرچند شیائومی همین حالا هم میان رده ای با نمایشگر عالی در سبد محصولاتش دارد. ردمی نوت 11T پرو پلاس پیش از این توانسته بود از وب سایت DisplayMate امتیاز عالی +A را کسب کند که یعنی از لحاظ کیفیت، دقت و فناوری، در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است.

تمام این ها نشان می دهد شیائومی می خواهد روی نمایشگر گوشی های خود سرمایه گذاری ویژه ای داشته باشد. تجهیز گوشی های میان رده به نمایشگر LTPO هم یک حرکت عالی از سوی شرکت چینی خواهد بود که قطعا باعث می گردد کاربران بیشتری به خرید نماینده های شیائومی ترغیب شوند. امیدواریم این حرکت در نهایت باعث گردد شرکت های رقیب هم از چنین فناوری های مجذوب نمایندهی در گوشی های میان رده خود استفاده نمایند.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی می خواهد در گوشی های میان رده از نمایشگرهای LTPO استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی می خواهد در گوشی های میان رده از نمایشگرهای LTPO استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید