صنایع پر هوادار در انتاریو

به گزارش وبلاگ هم نفس، مهاجرت به کانادا به وسیله سرمایه گذاری یکی از راه های موجود و البته همراه با ریسک و پرهزینه است؛ برای سرمایه گذاری در کانادا شما باید سرمایه هنگفت همراه با تجربه مدیریت داشته باشید. برترین مکان ها برای سرمایه گذاری نقاطی است که تفکر رو به جلو دارند و طبیعتا کانادا یکی از آن نقاط روی کره زمین است. کانادا به نیروی کار تحصیل نموده بهاء می دهد و روی انها سرمایه گذاری می نماید و خروجی این سرمایه گذاری کیفیت بالای زندگی در کاناداست. استعدادهای دنیای از نقاط دورادور دنیا کانادا را برای مهاجرت، تحصیل و سرمایه گذاری انتخاب می نمایند.

صنایع پر هوادار در انتاریو

استان انتاریوی کانادا در این میان از صندلی ویژه ای برخوردار است. همانطور که می دانید زندگی در شهرهای عظیم کانادا نظیر تورنتو، ونکوور و بریتیش کلمبیا هزینه بالایی دارد و اغلب مهاجران این شهرهای محبوب را بر می گزینند حال آنکه شهرهایی نظیر انتاریو هم گزینه های بسیار مناسبی برای مهاجرت به کانادا هستند. صنایع مختلفی در انتاریو وجود دارد. اقتصاد انتاریو گرچه دارای بخش فراوریی مهمی است اما عمدتا مبتنی بر صنایع سنتی نظیر معدن، کشاورزی و دامداری است. این صنایع در کانادا که محیطی سرشار از نوآوری است از شکوفایی برخوردار است.

اقتصاد انتاریو

در بین استان ها و منطقه ها کانادا انتاریو عظیمترین اقتصاد را دارد؛ اگر در نظر داشته باشیم که انتاریو با حدود 14.19 میلیون سکنه پرجمعیت ترین استان در کل کاناداست این ما را به شگفتی وا نمی دارد. سهم بخش فراوری در فراوری ناخالص داخلی انتاریو حدود 12.6 درصد است؛ بخش خدمات اقتصاد انتاریو را با 77.9 در قبضه دارد. در سال 2017 خودرو و قطعات متعلقه بیشترین صادرات استان انتاریو را تشکیل می داد؛ انتاریو فلزات و سنگ های گرانبها، تجهیزات ماشینی، ماشین آلات برقی و محصولات پلاستیکی هم به سایر نقاط دنیا صادر می نماید. اقتصاد انتاریو بعد از اقتصاد آلبرتا سریع ترین رشد را در کل کانادا دارد. با این اوصاف انتاریو قطب مالی کانادا در نظر گرفته می گردد؛ تنوع طبیعت در انتاریو بالاست؛ خاک انتاریو پوشیده از جنگل های انبوه و پارک های زیباست. از پنج دریاچه عظیم کانادا چهار دریاچه در انتاریو واقع شده است. آبشارهای نیاگارا هم که شهره عام و خاص است در این استان زیبای کانادا قرار دارند.

صنایع اصلی و پرطرفدار در انتاریو

تقریبا چهار پنجم اقتصاد انتاریو در اختیار بخش خدمات است؛ یک پنجم دیگر را هم بخش کالا و فراوری تشکیل می دهد. یک سوم اقتصاد کانادا در اختیار بخش ساختمان سازی و یک دهم هم در اختیار بخش تامین آب و برق و گاز واقع شده است. قسمتی از Highway 401 که بین تورنتو و واترلو واقع شده است به یکی از قطب های فناوری و تکنولوژی در آمریکای شمالی تبدیل شده است و شرکت های بسیاری در بخش فناوری/تکنولوژی در تورنتو، مارکام و واترلو واقع شده اند.

کشاورزی در انتاریو

طی دهه های اخیر تعداد سکنه انتاریو که به وسیله کشاورزی و کار بر روی مزارع امرار معاش می نمایند پیوسته کاهش داشته است. در سال 2016 جمعیت کشاورزان انتاریو 160,415 نفر یا به عبارتی 1.2 درصد کل جمعیت انتاریو را تشکیل می داده است. این در حالی است که در سال 1931 حدود 900 هزار نفر انتاریویی در مزارع خود زندگی می نموده اند. کاهش جمعیت کشاورزان انتاریو بیشتر ناشی از قوی تر شدن بخش کشاورزی صنعتی است. امروزه مزارع کمتری نسبت به گذشته در انتاریو وجود دارند. طبق آمار بین سال های 2011 تا 2016 تعداد مزارع انتاریو 4.5 درصد کاهش یافته است.

بخش فراوری در انتاریو

در آگوست سال 2019 در بخش فراوری انتاریو 746000 مشغول به کار بوده اند. بعلاوه لازم به ذکر است در استان انتاریو طی سال های 2003 تا 2013 یعنی یک دهه، 300 هزار شغل فراوریی از دست رفته است.

بخش انرژی در انتاریو

قانون اقتصاد و انرژی سبز مصوب 2009 رویکرد انتاریو به داشتن اقتصاد مبتنی بر منابع تجدیدپذیر را نشان می دهد. در گام اول، منابع انرژی تجدیدپذیر بیشتری وارد استان می گردد و در مرحله دوم اقدامات بیشتری در راستای کاهش مصرف انرژی به منظور حفظ آن اتخاذ می گردد.

صنعت معدن در انتاریو

بیش از 130 سال است که معدن کاوی در استان انتاریو سابقه دارد. خروجی صنعت معدن در انتاریو بیش از 30 فراورده فلزی و غیرفلزی است. از طرف دیگر، صنعت معدن انتاریو بخش عظیمی از فلزات گرانبها نظیر طلا، مس و پلاتینیوم را فراوری می نماید. استخراج فلزات معدنی بیشتر در شمال انتاریو انجام می گردد در حالی که جنوب انتاریو نمک، سنگ آهک و مواد معدنی سازه ای (شن، ماسه و سنگ) و مقداری پترولیوم را فراوری می نماید. تنها در سال 2014، ارزش فراورده های فراوریی صنعت معدن انتاریو 11 میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: ویزا موندیال

به "صنایع پر هوادار در انتاریو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع پر هوادار در انتاریو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید