ضرروت تزریق فناوری و نوآوری به صنعت غذا

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دکتر قدیر رجب زاده در نخستین رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری در استان ها (تانا) در صنایع غذایی با تاکید بر اینکه عملکرد اکوسیستم فناوری در حوزه هایی نظیر دارو و درمان بسیار بهتر از صنایع غذایی است اضافه کرد: متاسفانه در استارت آپ های صنایع غذایی بیشتر از توجه به بحث فناوری فراوری غذا، به ثبت سفارش و خرید غذا توجه شده است که امیدواریم در آینده شاهد تغییر این فرایند در صنعت غذا باشیم.

ضرروت تزریق فناوری و نوآوری به صنعت غذا

وی با اشاره به اهمیت صنایع غذایی ادامه داد: تعداد کارگاه های صنعتی در خراسان رضوی دو هزار و 258 کارگاه است و از این تعداد 608 کارگاه به صنایع غذایی اختصاص دارند که نشان دهنده سهم 27 درصدی صنایع غذایی در استان است.

رجب زاده به سهم 2.16 درصدی سرمایه گذاری صنعت غذا اشاره و بیان نمود: سهم اشتغال این صنعت حدود 29 هزار و 800 نفر از تعداد کل حدود 116 هزار و 700 نفر است که این امر بر سهم حدود 26 درصدی اشتغال در صنایع غذایی کشور دلالت دارد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: سهم سرمایه گذاری پایین در این صنعت، زنگ خطری برای آینده صنعت غذا و پایداری سهم اشتغال در آن است.

وی بعلاوه به آنالیز شرایط شرکت های دانش بنیان پرداخت و اضافه کرد: از مجموع هفت هزار و 141 شرکت دانش بنیان در کشور، 309 شرکت در حوزه های مرتبط با غذا فعال هستند که 15 شرکت از این شرکت های دانش بنیان در خراسان رضوی مستقر هستند.

رجب زاده بر آمادگی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برای توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری در صنعت غذای استان به وسیله تعریف طرح های فناورانه و ارائه دانش فنی مورد احتیاج صنعت تاکید نمود و خواهان توسعه همکاری های چند جانبه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ضرروت تزریق فناوری و نوآوری به صنعت غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرروت تزریق فناوری و نوآوری به صنعت غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید