عملیات بازسازی در یکی از حجره های فوقانی تیمچه بخشی بازار کاشان متوقف شد

به گزارش وبلاگ هم نفس، ایرنا/ براساس گزارشات بدست رسیده، عملیات بازسازی در یکی از حجره های فوقانی تیمچه بخشی بازار کاشان متوقف شد.

عملیات بازسازی در یکی از حجره های فوقانی تیمچه بخشی بازار کاشان متوقف شد

عباس متولی اضافه کرد: مالک این حجره از هفته قبل اقدامات بازسازیی را بدون دریافت مجوز از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شروع نموده بود و پس از 2 بار اخطار در نهایت روز گذشته 30 مرداد با حضور نیروهای یگان حفاظت این اداره و نیروی انتظامی تعطیل شد.

وی اظهار کرد: هرچند تا به امروز هیچ بخش تاریخی از این ملک تخریب نشده اما مالک برای ادامه بازسازی ملک خود باید از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان مجوز بگیرد.

معاون میراث اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اعلام کرد: تیمچه و سرای بخشی قسمتی از بازار تاریخی کاشان و مربوط به دوره قاجار است. در این تیمچه بیشتر فرش دستباف خرید و فروش می شده است. بازسازی این تیمچه از سال 1397 شروع شده و تا به امروز نقاشی های تیمچه بخشی تکمیل شده، آواربرداری پشت بام آن هم به وسیله اداره میراث فرهنگی انجام شد. آواربرداری و سبک سازی همه قسمتهای سرای بخشی هم صورت گرفته است.

متولی گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره میراث اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان همراه با کارشناس حفظ و احیای این اداره هر روز در بازار حضور یافته و از طرحهای بازسازیی ما سرکشی می نماید.

وی اضافه کرد: تیمچه صباغ و آب انبار گذر نو از دیگر طرحهای بازسازیی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان است. بخشی از اقدامات بازسازیی تیمچه صاغ هم شروع شده و کوشش ما بر این است که بازسازی این طرحها تا سه سال آینده تکمیل گردد.

منبع: همگردی

به "عملیات بازسازی در یکی از حجره های فوقانی تیمچه بخشی بازار کاشان متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بازسازی در یکی از حجره های فوقانی تیمچه بخشی بازار کاشان متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید