محیط زیست، کرونا، جرایم الکترونیکی از محورهای بیانیه پایانی نشست سران گروه 20

به گزارش وبلاگ هم نفس، رهبران گروه 20 در بیانیه پایانی خود بر مسائل زیست محیطی، مقابله با جرایم الکترونیکی، مقابله با کرونا و دیگر مسائل جهان تمرکز کردند.

محیط زیست، کرونا، جرایم الکترونیکی از محورهای بیانیه پایانی نشست سران گروه 20

سران 20 کشور بزرگ اقتصادی روز یکشنبه با صدور بیانیه ای نهایی توافق کردند که اقدامات هدفمند و موثری برای محدود کردن فرایند گرمایش زمین انجام گیرد؛ اما تعهدات ملموسی در این نشست ارائه داده نشد.

به نوشته گاردین، سران نشست 20 بر سر این مساله توافق کردند که کشورهای جهان باید اقداماتی هدفمند را اتخاذ کنند تا جلوی گرمایش جهان بیش از یک و نیم درجه سانتیگراد را بگیرند.

بیانیه نهایی نشست گروه 20 همچنین شامل هیچ گونه تعهدی برای به صفر رساندن کربن تا سال 2050 نمی شود. در این بیانیه تنها بر اهمیت لزوم به صفر رساندن کربن تا اواسط قرن اشاره شده است.

سازمان صلح سبز این بیانیه را ضعیف و آن را عاری از بلندپروازی و بصیرت توصیف کرده است.

یک منبع غیردولتی مطرح نمود که این بیانیه به جای اقدامات فوری ملموس، اقدامات نیمه کاره ای را ارائه داده است.

رهبران گروه 20 خواستار همچنین متعهد شدند در چارچوب تلاش سازمان های بین المللی در سایه پاندمی کرونا برای ازسرگیری سفر جهانی به شکل امن و برنامه ریزی شده وارد عمل شوند.

در بیانیه پایانی گروه 20 آمده است، برای ازسرگیری سفر امن و برنامه ریزی شده جهانی مطابق با فعالیت سازمان های بین المللی مربوطه نظیر سازمان بهداشت جهانی، سازمان هواپیمایی جهانی، سازمان دریانوردی بین المللی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه تلاش خواهد شد.

رهبران گروه 20 از وزارت خانه های بهداشت کشورهای مختلف جهان خواستند امکان تسریع واکسیناسیون در جهان را بررسی کنند. آنها گفتند از وزیران بهداشت خواستند پیشرفت احراز شده در این باره رصد کنند و راه های نو برای تسریع واکسیناسیون را کشف کنند.

نتایج روزها مذاکره سخت میان دیپلمات ها، کار زیادی را برای انجام دادن در نشست اقلیمی سازمان ملل در اسکاتلند می گذارد. بیشتر سران نشست گروه 20 برای شرکت در این نشست مستقیم از رم به اسکاتلند سفر خواهند کرد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "محیط زیست، کرونا، جرایم الکترونیکی از محورهای بیانیه پایانی نشست سران گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محیط زیست، کرونا، جرایم الکترونیکی از محورهای بیانیه پایانی نشست سران گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید