مذاکره کنندگان ایران و آمریکا از وین به کشورهایشان برمی گردند

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام اروپایی امروز آدینه اعلام نمود که تیم های مذاکره کننده ایران و آمریکا برای بحث های داخلی درباره چگونگی احیای توافق هسته ای 2015 به کشورهای متبوع خود باز می گردند.

مذاکره کنندگان ایران و آمریکا از وین به کشورهایشان برمی گردند

این مقام اروپایی در این خصوص گفت: فکر می کنم هیئت های مربوطه به کشورهایشان باز خواهند گشت تا دستورالعمل های دقیق تری دریافت نموده و سپس، نمی دانم چه زمانی، ما مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

وی سپس ادامه داد: ما تصمیم (ایران) در حرکت به سوی غنی سازی 60 درصد را مد نظر داریم. واضح است که این (اقدام) مذاکرات را آسانتر نخواهد کرد.

لازم به ذکر است روز سه شنبه 24 فروردین ماه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به وین سفر نموده است، از شروع غنی سازی 60 درصدی اطلاع داد و گفت که هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می گردد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین امروز آدینه از احتمال نسشت اعضای برجام در سطح رؤسای هیئت های شرکت نماینده در روز شنبه اطلاع داد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در ادامه گفت که اعضای برجام قصد ایران برای افزایش غنی سازی تا 60 درصد را (در نشست امروز) مورد آنالیز قرار دادند.

میخائیل اولیانوف در این باره گفت: مذاکرات برجام در وین نشان داد که همه اعضا به غلبه بر آنچه از رئیس جمهور پیشین آمریکا برجای مانده، تمایل دارند.

وی ساعاتی پیش نیز در پیامی توییتری اعلام نمود: کمیسیون مشترک برجام کار خود را امروز در وین به وسیله رایزنی های غیررسمی ادامه می دهد. هیأت ها (گزارش) مشارکت های صورت گرفته در زمینه لغو تحریم ها و مسائل هسته ای را ارائه می نمایند.

لازم به ذکر است که رایزنی های تیم مذاکره نماینده ایران و اعضای 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه) به همراه اتحادیه اروپا امروز نیز ادامه داشت.

هجدهمین دُور از نشست های کمیسیون مشترک برجام از روز 13 فروردین ماه جاری به صورت برخط با مشارکت معاونان سیاسی ایران و کشورهای 1+4 برگزار گردید. نمایندگان کشورها در نشست 13 فروردین تصمیم گرفتند ادامه گفتگوها به صورت حضوری در وین برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مذاکره کنندگان ایران و آمریکا از وین به کشورهایشان برمی گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره کنندگان ایران و آمریکا از وین به کشورهایشان برمی گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید