اخبار سیاسی

واکنش نماینده مجلس به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور بر سیاست های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با همسایگان و همگرایی و همکاری با کشور های مستقل جهان اظهار کرد: ارتباط با کشور های مستقل و کشور های همسایه سیاستی است که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته...

1 مهر 1402

ملاقات گرم وزیر خارجه عربستان و امیرعبداللهیان در نیویورک؛ در عربستان منتظرتان هستیم

وزیران امور خارجه ایران و عربستان در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر احوالپرسی و خوش و بش کردند .

30 شهریور 1402

ناامیدی پاشینیان از توافق با آذربایجان، هیچ برنامه ای وجود ندارد

ایسنا نوشت: نخست وزیر ارمنستان گفت، متأسفانه هیچ برنامه ای برای انعقاد توافقنامه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نشست اتحادیه سیاسی اروپا در گرانادا وجود ندارد.

26 شهریور 1402

بیش از 5200 کشته؛ آمار قربانیان طوفان در یک شهر لیبی

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی از کشته شدن بیش از 5هزار و 200 نفر در نتیجه طوفان در یکی از شهرهای شرق این کشور خبر داده است.

22 شهریور 1402

نقدها و نمرات فیلم شیطان وجود ندارد؛ تمثیل آرام و مرموز زیست محیطی (جشنواره ونیز 2023)

فیلم شیطان وجود ندارد به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی در بخش اصلی رقابت های هشتادمین جشنواره فیلم ونیز اکران شد و هشت دقیقه مورد تشویق حضار نهاده شد.

20 شهریور 1402

جنجال اضافه کار 400 میلیون تومانی از جیب معلمان ! ، دستور عزل مسئول نجومی بگیر صادر شد ، صندوق ذخیره فرهنگیان زیر ذره بین صحرایی

در پی انتشار اخباری مبنی بر پرداخت نا متعارف به یکی از مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان شنیده های خبرنگار خبرنگاران حاکی است که وزیر آموزش پرورش دستور عزل فوری مسئول متخلف را صادر کرده است.

17 شهریور 1402

ایروان: کسی ما را به ناتو دعوت نکرده است

ایسنا نوشت: معاون وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) گفت کسی از این کشور برای پیوستن به ناتو دعوت نکرده است.

13 شهریور 1402

ببینید ، چادرخوابی در خیابان های کانادا

گرانی و کمبود مسکن در کانادا باعث رواج پدیده چادرخوابی و بی خانمانی در شهرهای این کشور شده است.

13 شهریور 1402

رئیس فدراسیون عربستان: بازی با تیم های ایرانی در زمین بی طرف برگزار می گردد

پس از قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و هم گروهی نمایندگان ایران با تیم های عربستانی، موضوع ملاقات این تیم ها در زمین بی طرف بار دیگر مطرح شد. هر چند در پی بهبود روابط سیاسی دو کشور، صحبت هایی مبنی بر برگزاری مسابقات این دو تیم در ایران و عربستان به...

7 شهریور 1402

مشروطه زمینه ساز شکل گیری نهادهای حقوقی بود، مشروطه خواهان به قانون استقلال بخشیدند

سرویس تاریخ و سیاست خبرنگاران: دکتر فردین مرادخانی، استاد دانشگاه بوعلی سینا در نشست حقوقی مشروطه که در کاخ گلستان برگزار گشت، به بیان سخنرانی خود با عنوان مشروطه و تکوین دانش پرداخت: بحث من ادامه دو کتابی است که پیش از این درباره مشروطه نوشته ام. من...

21 مرداد 1402

قول علی اف برای نبستن مسیر ایران و ارمنستان

تسنیم نوشت: ظهر امروز آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و تبادل نظر کرد.

2 مرداد 1402

علت افزایش طوفان های گردوخاک از نظر رئیس سازمان هواشناسی

رییس سازمان هواشناسی گفت: یکی از مخاطرات جدی تغییر اقلیم می تواند طوفان گردوخاک باشد که در اثر تغییر اقلیم به وجود می آید و در صورت وزش باد شدید به طوفان های بسیار حدی خسارت آفرین تبدیل می گردد.

30 تیر 1402

استقلال در نقل وانتقالات یا مدیرعامل ندارد یا سرمربی! ، فوتبال ما به خاطر دخالت های بیجای امثال بچه رشد نمی کند

علی چینی پیشکسوت استقلال درخصوص شرایط این روزهای این تیپ و اتفاقاتی در باشگاه می گذرد، صحبت نموده است.

25 تیر 1402

حوزه های علمیه در عرصه بهره گیری از فناوری های نوین پیشتاز هستند

به گزارش خبرنگاران، پیغام عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیغامی به آئین افتتاح رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی صادر کرد که متن آن به توضیح زیر است:

15 تیر 1402

شرط سقف سنی بازنشستگی از لایحه برنامه هفتم حذف شد ، شرط سنی بازنشستگی معین شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب پیشنهاد حذف سقف سنی بازنشستگی زنان در 53 سالگی و مردان در 56 سالگی در لایحه برنامه هفتم توسعه در این کمیسیون و ارسال آن به کمیسیون تلفیق برنامه برای آنالیز و تصویب اطلاع داد.

13 تیر 1402

نگاهی به نمایشنامۀ هراکلس از تراژدی نویس بزرگ یونانی

به گزارش خبرنگاران ؛ هراکلس نهمین کتاب ترجمه شده از سری نمایشنامه های کلاسیک یونانی از نشر بیدگل است. این سری مجذوب کننده، مجموعه ای ویژه از نمایشنامه هایی است که یا تا به امروز به فارسی ترجمه نشده اند و یا ترجمه ای دوباره از آن ها ضروری قلمداد شده است....

9 تیر 1402

49 هزار شغل با ارائه تسهیلات در بخش گردشگری ایجاد شده است

خبرگزاری مهر/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، 49 هزار شغل با ارائه تسهیلات در بخش گردشگری ایجاد شده است.

3 تیر 1402

گفت وگوی امیرعبداللهیان با نخست وزیر قطر

سین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز یکشنبه تلفنی مصاحبه کردند و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین به بحث و گفتگو پرداختند.

24 خرداد 1402

واکنش چین به مواضع اخیر آمریکا در قبال موضوع هسته ای ایران

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره تفاوت در نوع رویکرد و رفتار آمریکا در قبال موضوع هسته ای ایران و مسائل هسته ای مرتبط با برخی دیگر کشورها از جمله ارسال اورانیم غنی شده 90 درصد از طریق آمریکا و انگلیس به استرالیا، تاکید کرد که رفتار آمریکا...

22 خرداد 1402

گوشی گلکسی A23 سامسونگ

گوشی گلکسی A23 متفاوت از سایر محصولات سامسونگ، با طراحی مجذوب کننده و قیمت پایین خود پلی است میان محصولات مالی و میان رده شرکت سامسونگ.

21 خرداد 1402
تعداد: (280)