چهره متفاوت باکیفیت ترین شاسی بلند آلمانی بازار ایران، عکس

به گزارش وبلاگ هم نفس، نسل سوم فولکس واگن تیگوان در اروپا رونمایی شد. این خودرو سال آینده با سوار شدن بر نسخه شاسی بلند به ایالات متحده خواهد آمد. فولکس واگن تیگوان نسل دوم، خودرویی بود که در بازار ایران حضور داشت و توانست با توجه به محدودیت عرضه و همزمان شدن با اعمال مجدد تحریم های همه جانبه، نسبتا پیروز عمل کند.

چهره متفاوت باکیفیت ترین شاسی بلند آلمانی بازار ایران، عکس

امیرمسعود عابدین: طراحی بیرونی تیگوان همچنان آشناست و تغییر و دگرگونی شدیدی را تجربه ننموده است. این مدل بر روی پلت فرم MQB Evo با دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد و چهار چرخ محرک به عنوان یک آپشن سوار می گردد.

طراحی نمای جلویی به طور کلی یادآور سری محصولات ID فولکس واگن بوده و کم کم این محصول پرطرفدار هم تبدیل به خودرویی برقی خواهد شد. چراغ های جلویی باریک تر از نسل قبل شده و آن حالت مستطیلی و بزرگ خود را از دست داده است.

بین این دو چراغ، یک نوار LED واقع شده است که باز هم نشانه ای از سری خودروهای برقی ID است. جلوپنجره بزرگ و کشیده همراه با ورودی های هوای موجود در گوشه سپر، در این بخش خودنمایی زیادی دارند.

نمای جانبی تیگوان همچنان همان سادگی و شیک بودن خود را حفظ نموده است. چراغ های پشتی دیگر تبدیل به نوع متصل شده و با گرافیک زیبایی همراه شده است. دیفیوزر خودرو طرح ساده ای داشته و فاقد هر نوع اگزوز برجسته و معین می باشد.

نوشته تیگوان در پایین ترین قسمت درب صندوق عقب به چشم می خورد.

  • غول خودروسازی آمریکایی از هیوندای تقلید کرد!/ عکس

  • خودرویی که رونالدو را در تهران اسکورت کرد/عکس

در داخل، فولکس واگن یک نمایشگر کیلومترشمار و یک سیستم اطلاعات تفریح به روز را معرفی می نماید. طراحی گرافیکی MIB(پلت فرم اطلاعات تفریح مدولار) این شرکت از آنچه قبلاً در ID.4، ID.5 و ID.7 استفاده می کرد، پیروی می نماید. رانندگان می توانند بین طرح های گرافیکی کیلومترشمار، حالت هایی مثل کلاسیک، Progressive، ناوبری و R-Line را انتخاب نمایند.

سیستم های ایمنی موجود در تیگوان شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی، کنترل فاصله پارک، سیستم کمکی حفظ بین خطوط و تغییر مسیر و غیره است.

حداقل در اروپا، فولکس واگن چند گزینه پیشرانه تازه را معرفی می نماید.

دو گزینه پلاگین هیبریدی با خروجی کلی 201 اسب بخار یا 268 اسب بخار قدرت وجود دارد. این مدل ها بعلاوه از باتری 19.7 کیلووات ساعتی استفاده می نمایند که می تواند مسافت 100 کیلومتر را فقط با برق طی نمایند. شارژر AC اکنون 11 کیلو وات را پشتیبانی می نماید و خودرو می تواند تا 50 کیلووات را با اتصال به شارژر سریع DC بپذیرد.

گزینه های مجهز به پیشرانه هیبریدی ملایم نیز وجود دارد. موتور 1.5 لیتری توربو و چهار سیلندر به یک باتری لیتیوم یونی 48 ولتی و استارت/ژنراتور 48 ولتی متصل می گردد. نسل سوم تیگوان بعلاوه دارای یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر است که 201 اسب بخار یا 262 اسب بخار قدرت فراوری می نماید.

جزئیات فنی در خصوص تیگوان مخصوص ایالات متحده هنوز در دسترس نیست.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ هم نفس مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چهره متفاوت باکیفیت ترین شاسی بلند آلمانی بازار ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره متفاوت باکیفیت ترین شاسی بلند آلمانی بازار ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید