چه خبر از نوتردام؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، دو سال پیش فرانسه و دنیا شاهد آتش سوزی مهیب کلیسای تاریخی نوتردام بودند، حالا مدتی است فرایند آماده سازی بازسازی این بنا شروع شده تا برای سال 2024 برای میزبانی آماده باشد.

چه خبر از نوتردام؟

به گزارش وبلاگ هم نفس و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در عصر 15 آوریل 2019 بود که شعله های آتش کلیسای تاریخی نوتردام را فراگرفت؛ درحالی که بر اثر این حادثه مناره و بخش اعظمی از سقف کلیسا ویران شد اما کوشش آتش نشان ها باعث شد این میراث تاریخی به طور کامل از بین نرود. با این حال راه طولانی و دشواری برای بازسازی این بنا باقی است و انتظار می رود نوتردام در آوریل 2024 یعنی پنج سال پس از آتش سوزی به شکوه سابقش بازگردد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مدتی پس از آتش سوزی برای بازسازی نوتردام مهلت پنج ساله مشخص کرد تا بر این اساس بازدید از این بنا در زمان میزبانی فرانسه برای بازی های المپیک تابستانه 2024 امکان پذیر باشد.

ناظر پروژه بازسازی این کلیسا ماه گذشته گفته بود: با این که در جهت بازسازی این بنا برای سال 2024 هستیم اما با حجم زیادی از کارها برای بازسازی روبرو هستیم.

فرایند اصلی بازسازی این بنا هنوز شروع نشده است. تا به امروز فعالیت هایی برای ایجاد ایمنی کافی و همچنین جداسازی 40هزار تکه داربست سوخته شده در آتش اجرا شده است. چنین فعالیت هایی باید تا تابستان به اتمام برسند تا شرایط لازم برای شروع فرایند اصلی بازسازی از اوایل سال آینده ایجاد گردد.

پروژه بازسازی این کلیسا با یاری بودجه 833 میلیون یورویی که توسط کمپین های داوطلبانه داخلی و خارجی جمع آوری شده است صورت خواهد گرفت، با این حال ممکن است این بودجه برای اتمام بازسازی این موزه کافی نباشد.

70 میلیون یورو این بودجه از خارج از فرانسه بوده که نیمی از آن از ایالات متحده آمریکا تامین شده است.

در حال حاضر حدود 1000 درخت بلوط برای بازسازی مناره کلیسا در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این که در این مدت صدها کارشناس مشغول ایجاد ایمنی و تعمیر بخش هایی از کلیسا بوده اند، محققان نیز در جست وجوی دلیل این آتش سوزی بوده اند و حالا قرار است فرایند یک ماهه آنالیز شواهد جمع آوری شده از محل شروع گردد.

نقاط ضعف مختلفی در سیستم ایمنی این کلیسا شناسایی شده است که از جمله آن ها به زنگ هشدار که به نظر می رسد دیرتر عمل نموده است و همچنین سیستم برقی یکی از آسانسورها می توان اشاره نمود.

با توجه به این که دو سریال تلویزیونی و یک فیلم سینمایی درباره آتش سوزی 15 آوریل و کوشش برای نجات این ساختمان 850 ساله در دست فراوری قرار دارند، به نظر می رسد آتش سوزی نوتردام به زودی از یاد مردم نخواهد رفت.

یک مینی سریال شش قسمتی از نتفلیکس به تاثیرات این آتش سوزی بر مردم نقاط مختلف فرانسه خواهد پرداخت.

یک سریال انگلیسی زبان دیگر نیز بر اساس تحقیقات مرتبط با این آتش سوزی که توسط نیویورک تایمز اجرا شده است ساخته می گردد.

همچنین ژان ژاک آنو کارگردان فرانسوی ساخت فیلمی سینمایی درباره این آتش سوزی را شروع نموده است. او در گفت وگویی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: شخصیت اصلی این فیلم، ستاره این فیلم، نوتردام است. شبیه این است که روایتگر داستان قربانی ای هستم که در حال جان دادن است و پزشک ها به او نمی رسند... جای شکر باقی است که انتها این داستان شادمان کننده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چه خبر از نوتردام؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خبر از نوتردام؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید