کلاهبرداری با سوءاستفاده از اسامی مسئولان کشوری ، کدام وزیر در صدر توجه کلاهبرداران است؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری از سوءاستفاده کلاهبرداران از اسامی مسئولان کشوری اطلاع داد.

کلاهبرداری با سوءاستفاده از اسامی مسئولان کشوری ، کدام وزیر در صدر توجه کلاهبرداران است؟

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل از وبلاگ هم نفس، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به انجام کلاهبرداری های تلفنی و تخلیه حساب های شهروندان، اظهار کرد: یکی از شیوه های روش کلاهبرداری تلفنی، استفاده از عنوان و اسامی مسئولان کشوری مطرح است.

وی اضافه نمود: وزیر محترم ارتباطات هم یکی از چهره های محبوب مجرمان برای کلاهبرداری است و از نام ایشان در برنامه های مختلف تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی های اپراتورها سوء استفاده می شود.

سرهنگ رجبی توضیح داد: کلاهبرداران در این ترفند اعلام می نمایند که شماره تلفن همراه شما در قرعه کشی که با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفته، برنده شده است.

وی اضافه نمود: راه چاره پیشگیری از وقوع این گونه جرایم به خود مردم باز می شود، چرا که یک مجرم با استفاده از یک عدد سیم کارت با هموطنان تماس می گیرد و با یک برنامه مهندسی اجتماعی از قبل طراحی شده؛ از افراد جامعه به راحتی کلاهبرداری می نماید.

مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اعلام کرد: هموطنان در زمان روبرو شدن با چنین تماس هایی از اعلام شماره کارت بانکی و رمز یکبار مصرف پویا به افراد غریبه خودداری نمایند و همچنین به دلایل مختلفی که از سوی افراد تماس گیرنده اعلام می شود، پای دستگاه های خودپرداز نروند.

وی اضافه نمود: اگر اپراتورها بخواهند قرعه کشی انجام دهند به وسیله روش های رسمی این اقدامشان به هم وطنان اطلاع رسانی خواهد شد و این موضوع با پیامکی که دارای سرشماری اپراتورها است، به مردم اعلام خواهد شد و از طرفی جزئیات چنین قرعه کشی هایی به وسیله وب سایت رسمی اپراتورها و یا رسانه ملی به عموم مردم اعلام خواهد شد.

به گفته سرهنگ رجبی، در صورتی که هموطنان با چنین تماس هایی روبرو شدند، از روابط عمومی اپراتورها و یا سازمان هایی که افراد تحت عنوان انجام قرعه کشی به هم وطنان اعلام می نمایند پرس و جو نموده و مراتب دقیق آن را جویا شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کلاهبرداری با سوءاستفاده از اسامی مسئولان کشوری ، کدام وزیر در صدر توجه کلاهبرداران است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با سوءاستفاده از اسامی مسئولان کشوری ، کدام وزیر در صدر توجه کلاهبرداران است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید