گنجینه کلیسای قرون وسطای فرانسه به سرقت رفت

به گزارش وبلاگ هم نفس، سارقان مسلح با حمله به یک کلیسای بزرگ قرون وسطایی در جنوب غربی فرانسه، جام های نقره ای و دیگر گنجینه های بی نظیر این مکان را ربودند.

گنجینه کلیسای قرون وسطای فرانسه به سرقت رفت

ایرنا: سارقان برای عملی کردن نقشه سرقت خود از خودرو استفاده کردند، شیشه ها را شکستند و میله های محافظ را با اره قطع کردند. این گروه تبهکار از یک تنه درخت برای شکستن درب کلیسا استفاده کرد.

این عمارت یک بنای تاریخی است که در سال 1998 در سایت میراث فرهنگی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسید. گنجینه این کلیسا در قسمتی خاص پشت چارچوبی فلزی و محاط در میله های محافظ، نگهداری می شد. محلی ها با سر و صدای این سرقت شبانه از خواب بیدار شدند و آژیر کلیسا به صدا درآمد. شاهدان از مشارکت سه نفر در این سرقت مسلحانه خبر دادند.

پلیس، خودروی سارقان را در حالی که در مکانی در نزدیکی صحنه حادثه رها شده بود، پیدا کرد. فرانک ریستر وزیر فرهنگ فرانسه بیان نمود افرادی که مسئول این سرقت هستند، بازداشت و مجازات می شوند. خبرگزاری فرانسه در پوشش این خبر گزارش داد، این برای اولین بار است که این کلیسا هدف حمله سارقان قرار می گیرد.

این کلیسا به دلیل برخورداری از آستانه ورودی به سبک معماری رومانسک، شناخته شده است. این آستانه در سده دوازدهم زمانی که عملیات احداث کلیسا آغاز شد، تراشیده شد. کلیسا در سده سیزدهم و اوایل سده چهاردهم در آتش سوخت و اواخر سده شانزدهم در جریان جنگ های مذهبی فرانسه، غارت شد. این مکان تا سده هجدهم چند بار بازسازی شد و عملیات مرمت آن در سده نوزدهم تکمیل شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "گنجینه کلیسای قرون وسطای فرانسه به سرقت رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجینه کلیسای قرون وسطای فرانسه به سرقت رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید