یک گربه به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شچچین لهستان تبدیل شده است

به گزارش وبلاگ هم نفس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، یک گربه به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شچچین لهستان تبدیل شده است.

یک گربه به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شچچین لهستان تبدیل شده است

یک گربه چاق سیاه و سفید بتازگی یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر شچچین واقع در لهستان شده است. گاسک (Gacek) گربه ای است که در یک جعبه چوبی در هفتمین شهر بزرگ لهستان زندگی می نماید و توجه گربه دوستان سراسر جهان را جلب نموده است.

به گزارش ایندیپندنت، این گربه تپلی پیش تر در رتبه بندی گوگل مپ 5 ستاره دریافت نموده و بیش از 2500 نظر درباره او ثبت شده است. این گربه در 48 ساعت نخست لیست بندی نو گوگل مپ حدود 500 نظر و در رتبه بندی بعدی بطور میانگین 5 ستاره دریافت کرد که از آمار سایر جاذبه های گردشگری شهر بندری شچچین از جمله یک قلعه قرن دوازدهمی بالاتر است.

این گربه که نام او به لهستانی خفاش گوش دراز معنی می گردد، سالهاست یکی از ساکنان این شهر و محبوب بازدید نمایندگان و شهروندان آن بوده است اما معروفیت جهانی این گربه پس از ویدئویی پدید آمد که رسانه محلی wSzczecinie در سال 2020 منتشر کرد و در فضای مجازی پربازدید شد.

حالا گربه دوستان از سراسر جهان به این شهر لهستان می آیند تا با گربه مشهور آن دیدار نمایند. من از اسلو به این شهر آمدم تا گاسک را ببینم، می ارزید که سه ساعت سفر کنم و آخر سر هم تحویلم نگیرد، بسیار مفتخرم که با چنین موجود متشخصی دیدار کردم؛ اینها بخشی از نظراتی هستند که مردم و مسافران درباره گاسک به ثبت رسانده اند.

غذاهایی که بازدید نمایندگان به گاسک می دهند، باعث شده ظاهر چاق و چله او هر روز بزرگ تر گردد. به همین علت یک پناهگاه محلی از مردم خواسته تا به این گربه مشهور غذا ندهند. روی تابلویی که کنار خانه چوبی او نصب شده از مردم خواسته شده است غذاهای تشویقی را در بسته بندی های دربسته قرار دهند تا سرپرست او آنها را برایش باز کند. روی تابلو این عبارت نیز نوشته شده است: من با کمال میل برای عکس گرفتن ژست می گیرم، اما لطفا وقتی چرت می زنم، نوازشم نکنید.

گاسک (Gacek)

اما گاسک تنها گربه مشهور جهان نیست. گلی (Gli) گربه مشهور ایاصوفیه در ترکیه که سال 2020 زندگی اش خاتمه یافت نیز چندین سال یکی از سوژه های محبوب گردشگرانی بود که از این مسجد تاریخی بازدید می کردند.

این گربه که بیش از 113 هزار دنبال نماینده در صفحه اینستاگرام شخصی اش داشت، با بازدید نمایندگان ایاصوفیه عکس میگرفت و در سفر سال 2009 باراک اوباما رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا به ترکیه نیز عکسی از این گربه و اوباما منتشر شد.

گلی (Gli)

با این حال گلی تنها گربه محبوب ترکیه نبود. ایندیپندنت در سال 2016 در گزارشی خاطرنشان کرد که مسئولان شهرداری استانبول به درخواست مردم، مجسمه ای از گربه محبوب و چاقی به نام تومبیلی را در محل زندگی او نصب نموده اند. این گربه در بین مردم منطقه ای از استانبول به علت بی تفاوتی به اطرافیان مشهور شده بود و در سال 2016 در پی انتشار عکسی که او را در یکی از مکانهای مورد علاقه اش در حال استراحت نشان میداد، به معروفیت جهانی رسید و در همان سال از جهان رفت. شهرداری استانبول در چهارم اکتبر سال 2016 همزمان با روز جهانی حیوانات از مجسمه او رونمایی کرد.

تومبیلیمنبع: همگردی

به "یک گربه به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شچچین لهستان تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گربه به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شچچین لهستان تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید