7 ایالت آمریکا از گوگل شکایت می نمایند

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل از رویترز، گروهی از ایالت های آمریکا تصمیم دارند تا ماه آینده یک شکایت آنتی تراست (ضد انحصار) علیه گوگل ارائه نمایند.

7 ایالت آمریکا از گوگل شکایت می نمایند

این گروه از ایالت ها شامل کلورادو، آیوا، نبراسکا، نیویورک، کارولینای شمالی، تنسی و یوتا، تصمیم دارند پرونده خود را با شکایت دولت فدرال ترکیب نمایند.

در حال حاضر گوگل در واکنش به شکایات و تحقیقات دولتی، هرگونه اعمال خلاف قانون را رد و اعلام نموده است سلطه موتور جستجو و بقیه محصولات آن در بازار به دلیل ترجیح مشتریان است.

به گفته دو منبع مطلع این گروه از ایالت ها تصمیم دارند در اواسط ماه دسامبر دومین شکایت از شرکت فناوری مذکور را ثبت نمایند.

البته گروهی دیگر از ایالت ها به رهبری تگزاس قصد دارند شکایتی در همین زمینه ثبت نمایند اما به گفته منابع مطلع موردی که به تازگی فاش شده وسیع تر است.

این در حالی است که در ماه اکتبر وزارت دادگستری آمریکا شکایتی ضد انحصار علیه گوگل ثبت کرد. شایان ذکر است شکایت گروه ایالت های مذکور وسیع تر از وزارت دادگستری آمریکا نیز است. پرونده وزارت دادگستری آمریکا بر کوشش های گوگل جهت گسترش و حفظ سلطه بر بازار تبلیغات متمرکز است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "7 ایالت آمریکا از گوگل شکایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ایالت آمریکا از گوگل شکایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید