آخرین قطعات سازه گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) باز می گردد

به گزارش وبلاگ هم نفس، روزی که قطعات سازه فولادی گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در زمین معراج شهدای کرمان روی هم نصب می شد، باورمان نمی شد که این قدر زود این پروژه به پایان برسد و گنبد با دانش بومی مهندسان و متخصصان، و توان و کوشش کارگران عزیزمان ساخته گردد.

آخرین قطعات سازه گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) باز می گردد

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل از فارس، برای آن ها که هر روز در این کارگاه شاهد قدمی و حرکتی برای ساخت گنبد بودند، خیلی سخت است که جای خالی اش را ببینند، اما چه می گردد کرد؟ گنبد، مهمان عزیزی بود که بالاخره یک روز باید می رفت.

روزی که قطعات سازه فولادی گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در زمین معراج شهدای کرمان روی هم نصب می شد، باورمان نمی شد که این قدر زود این پروژه به خاتمه برسد و گنبد با دانش بومی مهندسان و متخصصان، و توان و کوشش کارگران عزیزمان ساخته گردد.

زمانی هم که گنبد با سگمنت های بتنی تکمیل شد و خشت های مسی زینت بخش قسمت هایی از آن شدند، چشمان مان از دیدنش سیر نمی شد و باز هم باور نمی کردیم که به این زودی آن چه در 5 سال کوشش برپا شده و بر سینه شهر قد برافراشته، باید باز گردد، قطعه قطعه کنار گذاشته گردد، بار تریلی ها گردد و با قرار دریافت در خط ترانزیت کرمان - کربلا، راهی دیار عشق گردد.

چه دعاها و زیارت عاشوراها با مناسبت و بی مناسبت در گوش این قطعات زمزمه شد، چه التماس دعاها که از زبان عاشقان حسین(ع) بر پیکر این قطعات نجوا شد.

برای آن ها که هر روز در این کارگاه شاهد قدمی و حرکتی برای ساخت گنبد بودند، خیلی سخت است که جای خالی اش را ببینند، اما چه می گردد کرد؟ گنبد، میهمان عزیزی بود که بالاخره یک روز باید می رفت.

خوشا آن غباری که از جاروی اطراف کارگاه، بر سر و روی آن کارگر عاشق می نشست و خوشا عرقی که در گرمای تابستان حین جوش کاری چهره خادمان ارباب را می شست.

اصلاً اینجا همه اش متبرک است، خیمه اش که همیشه نوای دلنشین زیارت عاشورا در آن زمزمه می گردد، آبدارخانه اش که چای امام حسینی می دهد، نذوراتش که نذر عشق می نماید، دفتر فنی و مهندسی اش که علم را با ارادت به حسین(ع) رنگ و جلای دیگری می بخشد، بخش مستندسازانش که از دریچه دوربین لحظه های زیبایی از تلفیق هنر و علم و ارادت را در خود ضبط می نمایند، همه و همه اش متبرک است.

خدا این عزیزان را برای کار حسین اش انتخاب نموده، خدا به عزت و آبروی حسین(ع)، به خادمانش توفیق داده، و چه موهبتی بالاتر از این؟

هر روز شاهدیم که این سفره گسترده در گوشه ای از خاک پاک شهر کرمان، در حال برچیدن است و فقط این امید و آرزو آراممان می نماید که روزی در کربلا چشمان کم فروغ مان به گنبد زیبا و با عظمتش که کرمانیان مفتخر به ساخت آن شده اند، روشن گردد، دست بر سینه بگذاریم و بگوئیم: السلام علیک یا اباعبدالله.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین قطعات سازه گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین قطعات سازه گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید