آشنایی با آبشار ویسادار گیلان

به گزارش وبلاگ هم نفس، یکی از زیباترین آبشارهایی که می توانید ببینید آبشار ویسادار در استان گیلان است. این آبشار حدود 15 متر ارتفاع دارد و در پایین آن آب در حوضچه ای با دیواره های صخره ای جمع می گردد و نمایی زیبا را برای آبشار خلق نموده است.

آشنایی با آبشار ویسادار گیلان استان گیلان به علت داشتن آب و هوای مرطوب، طبیعت زیبا، جنگل های بکر و مواهب خدادادی، جزء زیباترین استان های کشور به شمار می رود. یکی از زیبایی های طبیعی استان گیلان وجود چهار هزار آبشار در این استان است؛ بنابراین اصلاً عجیب نیست اگر یکی از زیباترین آبشارهای موجود در کشور را بتوان در این استان پیدا کرد. آبشار ویسادار سومین آبشار بلند استان گیلان از معروف ترین آبشارهای این استان است که بر روی رودخانه لیمر قرار گرفته است بکر بودن طبیعت آبشار و زیبایی خارق العاده در این آبشار باعث شده است، آبشار ویسادار در بین این چهار هزار آبشار خود را به خوبی معروف کند تا جایی که کمتر کسی در سراسر ایران این آبشار فوق العاده زیبا را نشناسد.

عمده معروفیت آبشار ویسادار به علت شکل خاص آبشار و دیواره های فوق العاده زیبا و منحصر به فرد صخره ای آن است؛ این آبشار پر آب و غیر قابل وصف از فراز یک سازه سنگی فرو می ریزد. تخته سنگ های تیره رنگ در زیر آبشار و اطراف آن به شکل لایه لایه به گونه ای در کنار هم قرار گرفته اند که یک دیواره نیم دایره شکل ایجاد نموده اند. همین دیوارهای صخره ای و پله پله مانند آبشار است که آن را از دیگر آبشارهای موجود در کشور کاملاً مجزا نموده است.

وجود چنین دیواره ای به شکل لایه لایه باعث می گردد که علاقمندان بتوانند از آبشار بالا بروند و آبشار را از نمای بالا مشاهده نمایند. بعلاوه در مقابل آبشار پله هوایی و آهنی برای عبور از روی رودخانه احداث شده است که این پل به توریستان اجازه می دهد تا از نمای مقابل آبشار را مشاهده نموده و بیننده ای شدت سقوط آب از این آبشار 15 متری بر روی صخره های زیرین باشند. در پایین آبشار حوضچه ای وجود دارد که آب آبشار وارد آن می گردد و اطراف این حوضچه نیز با دیوارهای صخره ای کاملاً احاطه شده است. اگر در ماه های گرم سال مثلاً تابستان به این منطقه مسافرت کنید می توانید در این حوضچه نیز آبتنی کنید و از هوای خنک اطراف آبشار که در گرمای تابستان هم خنکای زمستان را تداعی می نماید لذت ببرید.

طراوت، زیبایی جنگل و جاذبه های بکر موجود در اطراف آبشار باعث شده است این پدیده فوق العاده زیبا، سالانه پذیرایی هزاران توریست علاقمند باشد. دسترسی به این آبشار بسیار راحت است، این آبشار در شهرستان رضوانشهر و در نزدیکی روستایی به نام آووییار واقع شده است، برای رسیدن به این روستا باید به شانزده کیلومتری جاده رضوانشهر به شهر پره سر بروید. این آبشار تا تالش تنها سی کیلومتر فاصله دارد. بعلاوه برای رفاه توریستان، در اطراف آبشار، اقامتگاه ها، مکان های تفریحی و کلبه های سنتی احداث شده است. کلیه امکانات رفاهی و محصولات محلی منطقه به وسیله بومیان منطقه ارائه می گردد، حتی در کنار این طبیعت گردی می توانید با صنایع دستی مردمان این منطقه آشنا شوید.

البته که سراسر استان گیلان زیبا و گوشه ای آن دارای طبیعتی بکر است اما جهت رسیدن به آبشار ویسادار به مقدار ای چشم نواز است که این جهت به تنهایی می تواند یکی از جاذبه های طبیعت گردی استان گیلان به شمار رود و علاقمندان به طبیعت را به خود جلب کند. جاده منتهی به آبشار منظره وصف نشدنی دارد تا جایی که دو طرف جاده به وسیله درختان کاملاً احاطه شده است. وجود درختان سرسبز و کوه زیبای موجود در جهت آبشار باعث می گردد، تجربه فوق العاده ای از سفر به سرزمین زیبایی ها و جاذبه های توریستی گیلان را تجربه کنید. در نزدیکی این آبشار، آبشار آسیابگا بر روی رودخانه شفا رود در نزدیکی روستای ارده قرار گرفته است. بنابراین علاقمندان می توانند در یک روز به بازدید از این دو آبشار بروند.

علاوه بر شکوه و زیبایی این آبشار وصف ناپذیر، می توان به طبیعت زیبا و دست نخورده اطراف آبشار اشاره نمود. اطراف آبشار از درختانی پوشیده شده است که سایه سار خنکی را فراهم نموده اند. درختان کهن این منطقه که در فاصله چند متری از آبشار قرار دارند درختان تنومند و سرسبزی هستند که به شکل منحصر به فردی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا طبیعت اطراف آبشار را به زیباترین شکل ممکن به نمایش بگذارند. با وجود مسافران و توریستان زیادی که هر ساله به این منطقه وارد می شوند و از آنجا تماشا می نمایند، اما محیط آبشار اصلاً تغییر ننموده است و اصالت و بکر بودن محیط همچنان حفظ شده است.

برای گذراندن یک روز کامل در جنگل های بکر همراه با صدای آبشار و تماشای زیبایی های موجود در دل طبیعت در کنار امکانات رفاهی و دسترسی راحت به شما پیشنهاد می کنیم از این آبشار خارق العاده تماشا کنید. تا یک روز به یادماندی را برای مدت ها به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل کنید. دوستداران و مسافران استان گیلان با طبیعت و جاذبه های توریستی این استان آشنا هستند، با این وجود آبشار ویسادار به قدر زیبا و خارق العاده است که در بین این همه زیبایی خود را در صدر اول جاذبه های طبیعی استان قرار داده است. کلمات قاصر از وصف زیبایی این آبشار و اطراف آن است و تنها می توان علاقمندان به طبیعت را به تماشا این مکان زیبا دعوت کرد تا خود ناظر این همه زیبایی باشند.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "آشنایی با آبشار ویسادار گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آبشار ویسادار گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید