کلم؛ عروس روستاهای ایلام

به گزارش وبلاگ هم نفس، روستاهای هدف گردشگری استان ایلام در فصل تابستان جذابیت های متنوعی برای گردشگران دارند. در این بین، روستای کلم، واقع در شهرستان بدره، به عنوان یکی زیباترین روستاهای استان شناخته می گردد.

کلم؛ عروس روستاهای ایلام

جذابیت های استان ایلام در بخش گردشگری و آثار طبیعی خارق العاده و شگرف هستند، به طوری که چشم هر بیننده ای را خیره می نمایند. بخشی از زیبایی ها در روستاهای استان نهفته است.

بدون شک وجود باغات، ارتفاعات، دره ها، درختان بلوط، آب و هوای مناسب، آب و... در روستاهای هدف گردشگری باعث شده این روستاها هر ساله مورد بازدید گردشگران به خصوص در فصل تابستان قرار گیرد.

هم اکنون، شش روستای هدف گردشگری در استان ایلام شامل حیدرآباد، کلم، سراب کلان، پشت قلعه، زنجیره علیا، سنگ سفید وجود دارد. هر یک از این روستاها ویژگی های منحصر به فردی دارند که، به خصوص با داشتن آثار طبیعی، در فصل تابستان مناسب گردشگران است.

بدون شک توسعه روستاهای هدف گردشگری در استان ایلام، به خصوص در بخش زیرساخت ها، باعث رونق گردشگری و اشتغال زایی در استان می گردد، ولی این مهم نیازمند توجه مسئولان ارشد استان ایلام و جذب سرمایه گذاری است.

یکی از زیباترین روستاهای هدف گردشگری استان ایلام روستای کلم، واقع در شهرستان بدره، است. این روستا بخش های طبیعی منحصر به فردی دارد و در فصل تابستان، به علت وجود آب و باغات فراوان و قرار گرفتن در کنار کبیرکوه و درختان بلوط، زیبایی هایش دوچندان شده است.

روستاهای کلم به علت وجود آثار طبیعی، وجود دو امامزاده و چند اثر تاریخی تلفیقی از تمدن و تاریخی را تشکل می دهد که بدون شک مناسب گردشگران است.

این روستاها همه ساله به خصوص در فصل تابستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارج از کشور است. گردشگری این روستا هم اکنون با توجه به ظرفیت های خوب آن برای توسعه نیازمند زیرساخت های مناسب است.

بدون شک راه ارتباطی و ایجاد کمپینگ گردشگری دو مسئله مهم برای توسعه گردشگری در این روستا محسوب می گردد که این مهم نیازمند توجه ادرات و بخش های مختلف استان است.

برنامه های میراث فرهنگی استان ایلام در روستاهای هدف گردشگری

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: استان ایلام به علت جاذبه های متنوع طبیعی در کشور به عروس زاگرس معروفیت یافته است.

عبدالمالک شنبه زاده بیان داشت: روستاهای هدف گردشگری استان ایلام بخش مهمی از گردشگری استان را به خود اختصاص داده اند چرا که بخش مهمی از زیبایی های استان در این روستاها قرار داد.

این مسئول گفت: به طور مثال، در روستای کلم وجود آب و هوای خنک در کنار باغات فراوان، مراکز پرورش ماهی، کشت زارهای برنج و.. باعث شده هم اکنون یکی از مهم ترین مراکز جذب گردشگری در استان باشد.

وی توضیح داد: یکی از روستاهای استان ایلام که به روستای بوته های سرسبز مشهور است روستای کلم است و این روستا بدون شک زیباترین روستای استان ایلام است و ظرفیت های نهفته گردشگری و تاریخی و مذهبی در این روستا باعث شده هر سال، و به خصوص در ایام تابستان و بهار و حتی زمستان و پاییز، گردشگران زیادی حتی از کشورهای خارجی به این روستا سفر نمایند.

شنبه زاده بیان داشت: یکی از مهم ترین برنامه های میراث فرهنگی استان برای روستاهای هدف گردشگری استان معرفی این روستاها در سطح ملی و ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار و توسعه گردشگری است.

وی اضافه نمود: توسعه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری باعث درآمدزایی برای مردم روستا و توسعه گردشگری کل استان می گردد و بدون شک مردم در اقصی نقاط کشور به روستاها توجه زیادی دارند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام توضیح داد: احداث کمپینگ و اقامتگاه برای گردشگران از مهم ترین برنامه های این سازمان برای ارائه خدمات به گردشگران است و از هر گونه سرمایه گذاری در این روستا نیز با تمام وجود حمایت می کنیم.

وی بیان داشت: نهادهای مختلف استان ایلام باید در بخش های مختلف از جمله راهسازی و قرار دادن امکانات به میراث فرهنگی در توسعه گردشگری یاری نمایند، چرا که بدون شک توسعه گردشگری روستاها و دیگر منطقه ها طبیعی استان به تنهایی قابل انجام نیست.

شنبه زاده بیان داشت: استفاده از ظرفیت های گردشگری برای توسعه در کل استان ایلام نیازمند تعامل و همکاری و جذب سرمایه گذاری و بعلاوه تخصیص اعتبارات به موقع است.

وی اضافه نمود: در استان ایلام ظرفیت های بی شماری در بخش گردشگری وجود دارد که نیازمند توجه در بخش اعتباری هستند و بدون شک احداث امکانات در بخش های گردشگری استان از ضرویات استان است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اضافه نمود: ایلام از لحاظ جغرافیایی در دامنه پر مهر زاگرس واقع شده است که تنوع آب و هوایی آن زبانزد خاص و عام بوده و از جاذبه های توریستی استان به شمار میرود. انبوه درختان بلوط و آب های روان و دشت های زیبا از ایلام استانی ساخته است که سالیانه هزاران نفر برای بازدید طبیعت زیبایش به آن مسافرت می نمایند.

شنبه زاده بیان داشت: وجود آبشارهای بلند، دره های شگفت انگیز و رودخانه های پرآب، دشت های سرسبز و جنگل های بلوط؛ طبیعتی دل انگیز را برای ایلام رقم زده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ هم نفس

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "کلم؛ عروس روستاهای ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلم؛ عروس روستاهای ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید