آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان استان فارس

به گزارش وبلاگ هم نفس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از مسائل مهم که باید به آن توجه کرد آموزش قوانین و مقررات ترافیکی و هدایت و رانندگی است که میتواند منجر به کاهش خسارات مالی و جانی گردد.

آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان استان فارس

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک استان، نقش مدرسه و کلاس درس و دانش آموز را در فرهنگ سازی بسیار مهم دانست و گفت: برای این کار باید خیلی عمیق نگاه کرد و از کار های سطحی پرهیز گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: به جهت تنوع موجود در فرایند تربیت، بیشتر نهاد ها و دستگاه ها در این فرایند نقش دارند که میتوانند در امر تربیت بسیار مهم باشند.

عسکری گفت: یکی از مسایل مهم که باید به آن توجه کرد آموزش قوانین و مقررات ترافیکی و هدایت و رانندگی است که میتواند منجر به کاهش خسارات مالی و جانی گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با بخش های مختلف دستگاه های متولی امر ترافیک، تفاهم نامه امضا کند تا منجر به یک نهضت فرهنگ سازی و اموزش در این حوزه در جامعه مورد هدف که دانش آموزان هستند گردد.

عسکری گفت: امروز آموزش دانش اموزان به وسیله همسالان بسیار مهم است و این مسئله در حوزه آموزش ترافیک بسیار اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نقش رسانه ها نیز در این مسئله بسیار مهم است و آن ها هستند که می توانند با تبلیغات لازم زمینه ساز تسهیلگری در امر آموزش باشند.

برگزاری دوره های آموزشی ترافیکی و پویش های مختلف ویژه دانش آموزان و آشنایی آن ها با قوانین و مقررات از همان اوایل کودکی و نوجوانی از عمده این مطالب بود.

وبلاگ هم نفس فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید