اختلالات شخصیت نمایشی دلیل گرایش جوانان به خالکوبی

به گزارش وبلاگ هم نفس، یک کارشناس روانشناسی گفت: امروزه خالکوبی در جوامع شیوع پیدا نموده و به شکل هنر ارائه می گردد و اولین علت شیوع خالکوبی مدگرایی است.

اختلالات شخصیت نمایشی دلیل گرایش جوانان به خالکوبی

مریم شفیع تالی، کارشناس ارشد روانشناسی در خصوص آنالیز تبعات جسمی و روانی شیوع خالکوبی در جامعه گفت: علت گرایش جوانان به خالکوبی بعضی اختلالات روانی که مهمترین آن اختلالات شخصیت نمایشی است، می باشد.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای اختلالات نمایشی هستند دوست دارند دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند و از دیده شدن لذت می برند و احتیاج آن ها با دیده شدن ارضا می گردد.

این کارشناس ارشد روانشناسی اضافه کرد: انجام خالکوبی یک کار درد آور است و با توجه به اینکه انسان ها فطرتا از درد و رنج دوری می نمایند، انگیزه های بزرگی باعث می گردد که جوانان و نوجوانان به سمت خالکوبی تمایل داشته باشند و در افرادی که اختلالات نمایشی دارند این دیده شدن انگیزه بزرگی محسوب می گردد.

شفیع تالی با بیان اینکه این افراد این درد را تحمل می نمایند، چون دوست دارند دیده شوند و این رفتار آن ها نشات گرفته از رفتار و دیده نشدن آن ها در خانواده ها است بیان داشت: زمانی که خانواده ها با رفتار های سلطه گری بچه ها خود را تربیت می نمایند بچه ها به علت اینکه مدام تحت کنترل هستند و استقلالی ندارند دچار کمبود های شخصیتی می شوند و عزت نفس آن ها پایین می آید و اعتماد به نفس آن ها کم می گردد و با بزرگ شدن می خواهند این کمبود ها را جبران نمایند که یکی از آن ها همین خالکوبی هاست که نشان دهد فرد بزرگ و قوی شده است.

این روانشناس ادامه داد: خانواده ها در شناسایی عوامل گرایش به خالکوبی و زمینه ایجاد این انگیزه ها و عقده های روانی می توانند یاری نمایند.

وی گفت: بعضی از جوانان نیز برای ثبت در مسابقات گینس و انجام 100 درصد خالکوبی روی بدن اقدام به این کار می نمایند.

وبلاگ هم نفس اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختلالات شخصیت نمایشی دلیل گرایش جوانان به خالکوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلالات شخصیت نمایشی دلیل گرایش جوانان به خالکوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید