اپل با توجه به افزایش تقاضا، سفارش های سری آیفون 13 پرو را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ هم نفس، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از وب سایت کره ای Elec، اپل سفارش های تولید آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس خود را در سه ماهه جاری افزایش داده است. دلیل این اقدام غول فناوری آمریکایی این است که تقاضا برای سری پروی آیفون 13 بسیار بیشتر از آنچه پیش بینی می شد، بوده است.

اپل با توجه به افزایش تقاضا، سفارش های سری آیفون 13 پرو را افزایش می دهد

در سه ماهه اول سال جاری، اپل تنها تولید یک میلیون آیفون 13 پرو را سفارش داد. این در حالی است که برای قدرتمندترین گوشی هوشمند خود یعنی آیفون 13 پرو مکس تعداد سفارش ها در حدود 3.5 میلیون واحد بود. با آغاز سه ماهه دوم سال 2022 اما شرایط کمی فرق کرده است. طبق گزارش این رسانه کره ای، اپل سفارش های تولید آیفون 13 پرو را به 8 میلیون واحد رسانده و نسخه پرو مکس هم با افزایش تولید 6.5 میلیون واحدی روبه رو شده است.

باید خاطر نشان کنیم که این افزایش تقاضا برای تولید سری پرو آیفون 13 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود 10 میلیون واحد افزایش داشته است. بدیهی است که این مقوله خبر بسیار خوبی برای این شرکت بزرگ فناوری محسوب می شود و میانگین فروش خانواده آیفون 13 را افزایش خواهد داد. همچنین سرمایه گذاران این شرکت با درآمد اضافی که کسب می کنند، شاد خواهند شد. این گزارش همچنین تأیید می کند که 10 درصد کل نرخ عرضه به بازار محصولات اپل افزایش یافته و تأمین کنندگان این شرکت شاهد رشد درآمدهای خود هستند.

بد نیست اشاره کنیم که اپل بارها و بارها رکوردهای مختلفی را در فروش محصولات خود به ویژه آیفون به ثبت رسانده است. به همین علت گزارش شد که تولید جهانی گوشی های آیفون رکورد جدیدی را در سه ماهه تعطیلات به ثبت رساند و غول فناوری آمریکایی توانست تقاضای زیاد برای آیفون 13 را با استفاده از زنجیره تأمین خود به خوبی مدیریت کند تا تأثیر مسائلی نظیر کمبود تراشه را به حداقل برساند.

طبق اطلاعات منتشر شده از مؤسسه تحقیقاتی TrendForce دو عامل دیگر هم علاوه بر مدیریت خوب این شرکت روی زنجیره تأمین، دست به دست هم داده اند تا این شرکت بتواند رکورد جدیدی را در تولید محصولات فناوری به ثبت برساند. مؤسسه تحقیقاتی TrendForce اعلام کرد که تولید آیفون از مرز 85 میلیون واحد عبور کرده است. این مؤسسه در این زمینه توضیح می دهد: پس از معرفی و رونمایی از سری آیفون 13 در ماه سپتامبر سال گذشته، اپل به سرعت عرضه به بازار این محصولات را با توجه به تقاضای بازار آغاز کرد. با توجه به فرایند سریع فروش این گوشی های هوشمند و بازاریابی آن ها، اپل توانست عنوان پرفروش ترین برند گوشی های هوشمند را در بسیاری از سه ماهه های سال از آن خود کند. علاوه بر حفظ رده اول خود در سه ماهه پایانی سال، تولید جهانی آیفون اپل در طی سه ماهه تعطیلات رکورد جدیدی را با تولید بیش از 85 میلیون گوشی آیفون به ثبت رسانده است. باید خاطر نشان کنیم که این آمار نسبت به سه ماهه قبلی در حدود 66 درصد افزایش داشته است.

همچنین جدیدترین اطلاعات منتشر شده از مؤسسه تحقیقاتی CINNO، آیفون 13 اپل با 2.3 میلیون فروش عنوان پرفروش ترین گوشی در بازار چین و در ماه ژانویه را از آن خود کرد. این چهارمین ماهی بود که نسخه استاندارد آیفون 13 در صدر نمودارهای فروش بازار چین در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته قرار گرفت.

باید خاطر نشان کنیم که هیچ آیفونی طی شش سال اخیر نتوانسته بود به چنین موفقیتی دست پیدا کند. این طور که به نظر می رسد سری آیفون 13 که از اینترنت 5G پشتیبانی می کنند و قابلیت های خوبی به نسبت نسل گذشته به آن ها اضافه شده آن قدر برای کاربران مجذوب کننده بوده اند که آن ها ترجیح داده اند تا زمان برطرف شدن مسائل توزیع، منتظر بمانند تا اپل بتواند در تعداد انبوه به منطقه آن ها گوشی ارسال کند. همین موضوع یعنی اپل در حال حاضر در بازار شرایط بسیار خوبی از لحاظ فروش دارد و قطعا در آینده هم به این فرایند رو به رشد خود ادامه می دهد.

آیفون 13 طولانی ترین زمان تحویل را در میان آیفون ها داشته است. مثلا در نوامبر 2021، زمان تحویل آیفون 13 مینی، آیفون 13، 13 پرو و 13 پرو مکس به ترتیب 5، 5، 23 و 23 روز بود. اما این موضوع باعث نشد که مشتریان به گوشی های اندرویدی روی بیاورند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل با توجه به افزایش تقاضا، سفارش های سری آیفون 13 پرو را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل با توجه به افزایش تقاضا، سفارش های سری آیفون 13 پرو را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید