9 ویژگی که از وان پلاس 9 انتظار داریم

به گزارش وبلاگ هم نفس، با وجود اینکه به تازگی گوشی وان پلاس 8T معرفی شده، اما طبق شایعات منتشر شده به نظر می رسد گوشی های وان پلاس 9 در سال 2021 بسیار زودتر از انتظار معرفی خواهند شد.

9 ویژگی که از وان پلاس 9 انتظار داریم

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم 9 ویژگی که از سری وان پلاس 9 انتظار داریم را مطرح کنیم. همین ابتدا باید بگوییم که موارد مطرح شده در این لیست مبتنی بر شایعات و گزارش ها نیستند و روی هم رفته صرفا انتظارات ما از این خانواده محسوب می شوند. اما از طرف دیگر، این انتظارات منطقی هستند.

این یعنی خواهان پشتیبانی از کارت حافظه microSD نیستیم و می دانیم که این گوشی ها قرار نیست از برترین دوربین بین رقبا بهره ببرند. ضمناً از آنجایی که بعضی ویژگی ها مانند بهره گیری از اسنپ دراگون 875 به احتمال زیاد عملی می شوند، به این موارد هم اشاره نخواهیم کرد.

1. بدنه کوچک تر

این از جمله ویژگی هایی است که بخشی از کاربران گوشی های وان پلاس خواهان عملی شدن آن هستند. اما حالا با عرضه آیفون 12 مینی، فرصت خوبی برای این شرکت پدید آمده که یک گوشی وان پلاس کوچک تر را راهی بازار کند.

با توجه به اینکه برای کاربر عادی بین وان پلاس 8 و مدل پرو تفاوت چشم گیری دیده نمی شود، حالا این شرکت با بهره گیری از این فرصت می تواند مدل استاندارد وان پلاس 9 را از مدل پرو متمایزتر کند. این یعنی مدل پرو می تواند با مقدار مشابه نسل های قبلی راهی بازار شود ولی مدل استاندارد با داشتن مقدار کوچک تر احتمالا توجهات بیشتری را جلب خواهد نمود.

سامسونگ با عدم عرضه گلکسی S20e مرتکب اشتباه بزرگی شده و حالا وان پلاس می تواند یک گوشی پرچم دار جمع وجور را راهی بازار کند و نظر این دسته از کاربران را جلب کند.

2. شارژ بی سیم و ضدآب بودن برای تمام مدل ها

یکی از مهم ترین تفاوت های بین وان پلاس 8 و مدل پرو مربوط به شارژ بی سیم و مقاومت در برابر نفوذ آب است. با توجه به تفاوت قیمت بین این دو گوشی، چنین تمایزی منطقی به نظر می رسد.

با این حال، گوشی های وان پلاس 9 در سال 2021 به دست کاربران می رسند و در این سال یک گوشی پرچم دار که بیش از 700 دلار قیمت دارد، باید بتواند به طور کامل در برابر نفوذ آب مقاومت کند و ضمناً از شارژ بی سیم هم پشتیبانی کند. وان پلاس دیگر نمی تواند این معینات را پشت گوش بیندازد و در این زمینه می توانیم به گوشی 700 دلاری گلکسی اس 20 فن ادیشن اشاره کنیم که از هر دو معینه بهره می برد.

البته به خوبی می دانیم این شرکت برای ترغیب کاربران نسبت به خرید مدل پرو باید امکانات بیشتری برای آن ارائه کند. با وجود اینکه در زمینه استاندارد IP (گواهی مربوط به مقاومت در برابر نفوذ آب) وان پلاس کار چندانی برای تمایز بیشتر نمی تواند انجام دهد اما مثلا می تواند سرعت شارژ بی سیم مدل پرو را نسبت به مدل استاندارد افزایش دهد.

3. بهره گیری تمام مدل ها از سرعت شارژ 65 وات

اگرچه وان پلاس می تواند شارژ بی سیم 30 وات را فقط به مدل پرو وان پلاس 9 اختصاص دهد، اما در خصوص سرعت شارژ سیمی 65 وات نباید چنین تصمیمی اتخاذ کند. زیرا از آنجایی که وان پلاس 8T از این فناوی بهره می برد، اختصاص دادن آن برای صرفا مدل پرو نسل بعدی غیرمنطقی محسوب می شود.

در هر صورت همانطور که گفتیم وان پلاس همیشه در پی افزایش تمایز مدل پرو نسبت به مدل استاندارد است و با اختصاص شارژ 65 وات به مدل پرو می تواند تا حدی آن را شاخص تر کند. اما امیدواریم مدیران این شرکت چنین کاری را انجام ندهند و در نهایت هر دو مدل وان پلاس 9 با شارژ 65 وات به دست کاربران برسند.

4. کنار گذاشتن دوربین های بی مصرف

در سال 2020 وان پلاس هم به شرکت هایی ملحق شد که فقط خواهان افزایش تعداد دوربین گوشی های خود هستند. به همین دلیل تعدادی دوربین بی مصرف در گوشی های وان پلاس پدیدار شدند که می توانیم به فیلتر رنگ در وان پلاس 8 پرو و سنسور سیاه وسفید در وان پلاس 8T اشاره کنیم. بعلاوه نباید دوربین های ماکرو موجود در گوشی های این شرکت را از قلم بیندازیم. همانطور که گفتیم این دوربین ها تقریبا بی مصرف هستند و اکثریت کاربران از آن ها هیچ استفاده ای نمی نمایند.

به همین دلیل گوشی های وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو باید همراه با سه دوربین اصلی به دست کاربران برسند: دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو. در این میان مثلا مدل پرو در کنار تله فوتو می تواند دوربین پریسکوپی تعبیه کند یا مدل استاندارد مجهز به دوربین ضعیف تری باشد. اما در هر صورت تعبیه سه دوربین ذکر شده انواع و اقسام نیازهای کاربران را پوشش می دهند.

5. افزایش ظرفیت حافظه داخلی؛ حداقل برای وان پلاس 9 پرو

با وجود اینکه گوشی های وان پلاس دیگر پرچم داران مقرون به صرفه قیمتی محسوب نمی شوند، اما این شرکت تابه حال یک گوشی مجهز به حافظه داخلی بیشتر از 256 گیگابایت را معرفی ننموده است و ضمناً هیچکدام از این گوشی های وان پلاس از کارت حافظه پشتیبانی نمی نمایند. به همین دلیل دیگر وقت آن رسیده که وان پلاس برای گوشی خود حافظه داخلی 512 گیگابایتی ارائه کند و مدل پرو وان پلاس 9 گزینه مناسبی برای این کار محسوب می شود.

6. دوربین سلفی زیر نمایشگر

بر اساس گزارش های منتشر شده، گوشی های گلکسی S21 سامسونگ فاقد دوربین سلفی زیر نمایشگر هستند و این یعنی گوشی های وان پلاس 9 گزینه های عالی برای معرفی این معینه برای بازارهای جهانی محسوب می شوند. احتمالا می دانید که مدتی قبل شرکت ZTE از اولین گوشی دارای دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد که البته فقط برای بازار چین عرضه شده است.

البته این تکنولوژی هنوز ضعف هایی دارد و ظاهرا کیفیت سلفی های ثبت شده با این نوع دوربین ها به پای دوربین های معمولی نمی رسد. البته از آنجایی که شرکت ها برای گوشی های پرچم دار خود معمولا محافظه کارانه تر عمل می نمایند، احتمال عملی شدن این معینه چندان بالا نیست ولی وان پلاس با بهره گیری از این تکنولوژی می تواند توجهات زیادی را جلب کند.

7. بهره گیری از نمایشگرهای تخت (یا حداقل کاهش خمیدگی نمایشگر)

گوشی های وان پلاس 7 برای اولین بار همراه با نمایشگرهای خمیده به دست کاربران رسیدند. اگرچه این نوع نمایشگرها مجذوب کنندهیت ظاهری گوشی ها را افزایش می دهند، اما معایبی هم دارند که به اسم مثال می توانیم به لمس های تصادفی اشاره کنیم. خوشبختانه وان پلاس 8T به طور کامل نمایشگر خمیده را کنار گذاشت و از نمایشگر کاملا تخت استفاده نموده است.

هنوز معین نیست این شرکت برای گوشی های وان پلاس 9 چه برنامه ای دارد اما احتمالا مدل استاندارد با نمایشگر تخت عرضه می شود و مدل پرو هم با نمایشگر خمیده به دست مشتریان می رسد ولی امیدواریم خمیدگی این نمایشگر بسیار محدود باشد.

8. بهبود بازخورد لمسی

گوشی های هوشمند از تکنولوژی هپتیک (بازخورد لمسی) بهره می برند که به طور خلاصه، هنگام تماس دست کاربر با نمایشگر به وسیله لرزش یا ویبره خفیف به کاربر واکنش نشان می دهند. به اسم مثال هنگام تایپ کردن اگر این معینه را غیرفعال ننموده باشید، با این قابلیت روبرو می شوید. در هر صورت یکی از نقدها مطرح شده از وان پلاس 7 پرو به سیستم هپتیک ضعیف آن برمی شود که وان پلاس 8 پرو کوشش نموده این تکنولوژی را بهبود ببخشد ولی در این زمینه چندان پیروز نبوده است.

یکی از تفاوت های گوشی های رده بالا با گوشی های معمولی به همین موضوع برمی شود و امیدواریم حداقل وان پلاس 9 پرو از سیستم هپتیک بهتری بهره ببرد تا بازخورد لمسی موثرتری را ارائه کند.

9. ثابت ماندن قیمت

وان پلاس طی سال های گذشته به طور پیوسته قیمت گوشی های پرچم دار خود را افزایش داده است و زمانی که گوشی های وان پلاس 9 راهی بازار می شوند، بحران کرونا کماکان وجود خواهد داشت و این یعنی بودجه میلیون ها کاربر محدود خواهد بود و بسیاری از آن ها همچنان بیکار هستند. در چنین وضعیتی اهمیت گوشی های مقرون به صرفه تر بیشتر از گذشته شده است.

وان پلاس 8 با قیمت پایه 699 دلاری معرفی شده که برای نسل بعدی آن هم قیمت مناسبی به شمار میرود. اما برای مدل پرو اگر این گوشی بتواند چندین ویژگی مجذوب کننده و مفیدی ارائه کند احتمالا حتی با قیمت بالای 1000 دلار هم می تواند نظر کاربران زیادی را جلب کند. اما روی هم رفته با توجه به عرضه گوشی هایی مانند گلکسی اس 20 فن ادیشن و پیکسل 5، وان پلاس باید کوشش کند قیمت نسل بعدی گوشی های خود را افزایش ندهد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 ویژگی که از وان پلاس 9 انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ویژگی که از وان پلاس 9 انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید