با این پنج روش بدنتان هرگز کم آب نمی گردد

به گزارش وبلاگ هم نفس، بدن انسان از 50 تا 70 درصد آب تشکیل شده است و عملکرد صحیح اندام ها به مقدار آبی که روزانه دریافت می کنیم، بستگی دارد چرا که هر سلول، بافت و اندامی در بدن برای فعال ماندن به آب نیازمند است.

با این پنج روش بدنتان هرگز کم آب نمی گردد

هیدراتاسیون (آبرسانی) کافی به دلایل زیادی برای بدن مهم است؛ از جمله اینکه هیدراته بودن به مبارزه با مِه مغزی، دفع سموم به وسیله ادرار، حفظ دمای مناسب بدن به وسیله تعریق، حفظ سلامت مفاصل و حتی کاهش وزن یاری می نماید. هیدراتاسیون بهینه هم چنین به حفظ سطح انرژی یاری می نماید و از طرفی حمل مواد مغذی به سلول ها، احتیاجمند آب است. علاوه بر این، کم آبی مزمن می تواند منجر به مسائل گوارشی، سنگ کلیه و فشار خون بالا گردد.

شما روزانه آب بدن خود را به وسیله تعریق و ادرار از دست می دهید. زمانی که دفع مایعات نسبت به دریافت آن بیشتر باشد، بدن بازدهی کافی برای عملکرد صحیح را ندارد. این شرایط شما را دچار سردرد، سرگیجه، مسائل گوارشی (یبوست) و خستگی می نماید. کم آبی بدن می تواند بر خلق و خو، حافظه و توانایی شناختی نیز تأثیر منفی بگذارد.

یک فرد معمولاً حدود 20 درصد آب مورد احتیاج خود را به وسیله مواد غذایی، به خصوص میوه ها و سبزیجات دریافت می نماید. با در نظر گرفتن این درصد ها و طبق مطالعات گسترده، مردان باید روزانه 15.5 لیوان (3.7 لیتر) آب و زنان حدود 11.5 لیوان (2.7 لیتر) آب در روز بنوشند.

چگونه روزانه آب بیشتری دریافت کنیم؟

1. غذا های آبرسان بخورید

ساختار میوه هایی مانند هندوانه و خیار بر پایه آب است؛ به همین علت، انتخاب این گرینه ها می تواند به شما یاری کند تا آبرسانی بدن خود را صرفاً با خوردن میان وعده تأمین کنید. 92 درصدِ هندوانه متشکل از آب است و الکترولیت هایی همانند منیزیم و پتاسیم نیز در آن وجود دارند.

2. برای آب خوردن آلارم تنظیم کنید

چند هشدار در ساعات مختلف شبانه روز روی گوشی خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که آب بنوشید.

3. بطری یا لیوان بزرگتری را انتخاب کنید

استفاده از یک لیوان یا بطری آب بزرگتر می تواند راهی ساده برای نوشیدن آب در مقادیر بیشتر باشد.

با این پنج روش بدنتان هرگز کم آب نمی گردد

4. آب طعم دار را امتحان کنید

افزودن مقداری آبلیمو یا لیموترش تازه به آب می تواند طعم جدیدی به نوشیدنی شما بدهد. هم چنین آب لیمو فواید بسیاری برای سلامتی دارد و سبب کاهش وزن نیز می گردد. مصرف آب و لیمو به علت خواص آنتی اکسیدانی که دارد، سبب رشد سلول های سالم و تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و شما را کمتر در معرض انواع بیماری قرار می دهد.

5. به ندای بدن خود گوش کنید

گاهی اوقات بدیهی ترین راهکار، سودمندترین راهکار است. پاسخ مناسب به خواسته های درونی بدن یکی از مؤثرترین راه ها برای هیدراته ماندن است. وقتی تشنه هستید، آب بنوشید. تشنگی علامتی است که بدنتان به شما می گوید کم آب است و به مایعات احتیاج دارد.

منبع: فرارو

به "با این پنج روش بدنتان هرگز کم آب نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این پنج روش بدنتان هرگز کم آب نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید