با دویدن منظم از مهمترین علت نابینایی پیشگیری کنید

به گزارش وبلاگ هم نفس، بهداشت نیوز/ بر اساس مطالعه ای که نتایج آن در شماره اخیر نشریه بین المللی بیماری های چشم منتشر شد دویدن منظم، خطر ابتلاء به آب مروارید را کاهش می دهد.ورزش منظم، با تقویت دفاع آنتی اکسیدانی بدن در برابر تخریب ناشی از رادیکال های آزاد، از عدسی چشم مراقبت می نماید به نحوی که یک ساعت دویدن در روز، به طور منظم، خطر کاتاراکت را تا 2 درصد کاهش می دهد.

با دویدن منظم از مهمترین علت نابینایی پیشگیری کنید

بر اساس این مطالعه که بر روی 170 هزار نفر انجام گرفت هر قدر فعال تر باشید کمتر محتمل است به آب مروارید دچار شوید که یک بیماری مرتبط با افزایش سن است. کاتاراکت، کدر شدن عدسی چشم است که با پیری بروز می نماید.

95 درصد از موارد کاتاراکت با پیری مرتبط اند و به طور معمول در سنین پس از 40 سالگی بروز می نمایند. با اینکه مکانیزم دقیق این بیماری معین نیست، ولی آسیب سلول ها به دلیل فعالیت رادیکال های آزاد، مقاومت در برابر انسولین و افزایش چربی های بدن (کلسترول و تری گلیسرید) این خطر را افزایش می دهند.

محققان دانشگاه ژیان جیائوتونگ چین و دانشگاه ساوت استرالیای می گویند ورزش، تخریب اکسیداتیو را کاهش می دهد.

محققان دریافتند ورزش منظم همچون دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی احتمال ابتلاء به آب مروارید را دست کم 10 درصد کاهش می دهند.

محققان می گویند ورزش منظم، فعالیت آنزیم آنتی اکسیدان را افزایش می دهد و این افزایش فعالیت، به کاهش خطر عفونت و التهاب در چشم می انجامد. ورزش همچنین مقاومت به انسولین و سطوح چربی خون را کاهش می دهد و به این دو طریق، احتمال ابتلا به کاتاراکت را کم می نماید.

دویدن اغلب بیرون از منزل انجام می گیرد و قرار دریافت دراز مدت در برابر آفتاب، ممکن است خطر ابتلا به کاتاراکت را افزایش دهد؛ لذا توصیه می گردد هنگام دویدن، از عینک های آفتابی صد در صد مقاوم در برابر پرتو های فرابنفش از نوع A و B استفاده گردد.

بیماری آب مروارید یا کاتاراکت، مهم ترین علت نابینایی در آمریکا است.

منبع: همگردی

به "با دویدن منظم از مهمترین علت نابینایی پیشگیری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دویدن منظم از مهمترین علت نابینایی پیشگیری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید