چهار طرح به منظور مدیریت مصرف کاغذ، پسماند های ساختمانی و حمل و نقل در دانشگاه سمنان اجرا شد

به گزارش وبلاگ هم نفس، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه سمنان از اجرای چهار طرح به منظور مدیریت پسماند های ساختمانی و مصرف کاغذ و نیز حمل و نقل سبز در این دانشگاه اطلاع داد.

چهار طرح به منظور مدیریت مصرف کاغذ، پسماند های ساختمانی و حمل و نقل در دانشگاه سمنان اجرا شد

محمدعلی کافی، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه سمنان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ هم نفس، از اجرای چهار طرح به منظور مدیریت پسماند های ساختمانی و مصرف کاغذ و نیز حمل و نقل سبز در این دانشگاه اطلاع داد.

کافی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مدیریت پسماند و مدیریت مصرف کاغذ اقدامات خوبی در دانشگاه سمنان اجرا شده که از جمله آن ها می توان به نصب دستگاه های خرد کن کاغذ و مقوا جهت بازیافت اوراق امتحانی اشاره نمود که صرفه جویی 100 درصدی را در این بخش داشته است.

وی همچنین محوطه سازی با مصالح اضافی و بلااستفاده و بازمانده از تعمیرات را در کاهش مصرف آب در فضای سبز با استفاده از مصالح خشک و شن رنگی و بازیافتی موثر دانست.

کافی گفت: به منظور کاهش اثر جزیره گرمایی در پیاده رو ها و ورودی ساختمان ها هم کف سازی با ترکیب واش بتن و چمن مصنوعی استفاده شده و با حذف مواد پایه قیر (آسفالت) سعی شده از مصالح بتونی بازیافتی استفاده گردد که صرفه جویی بیش از 10 درصدی را در این بخش به همراه داشته است.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه سمنان به بخش حمل و نقل سبز هم اشاره نمود و گفت: افتتاح پیست دوچرخه سواری در محوطه خوابگاه های پردیس و همچنین خرید 70 دستگاه دوچرخه از اقدامات اجرا شده در این راستا است.

کافی با بیان اینکه این تعداد دوچرخه به دوچرخه های موجود دانشگاه اضافه شده است، اظهارداشت: به منظور کاهش استفاده از وسایل نقلیه عمومی در محوطه دانشگاه و به منظور تسهیل و رفاه در عبور و مرور اقدام به ساخت سایبان و رواق ها در یک هزار متر از راستا های پیاده روی کارکنان و دانشجویان نیز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چهار طرح به منظور مدیریت مصرف کاغذ، پسماند های ساختمانی و حمل و نقل در دانشگاه سمنان اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار طرح به منظور مدیریت مصرف کاغذ، پسماند های ساختمانی و حمل و نقل در دانشگاه سمنان اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید