برای گرفتن تلخی قیمه چه کنیم؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، خورشت قیمه یکی از انواع خورشت های محبوب ایرانی است که در بسیاری از ضیافت ها تهیه می شود و تلخ شدن خورشت قیمه در شب مهمانی یا یک شام خانوادگی، یک از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای بیافتد. از این رو در این مطلب دلیل تلخی و روش های پیشگیری و رفع تلخی خورشت قیمه را به شما خواهیم گفت. پس با ما باشید با روش های گرفتن تلخی قیمه!

برای گرفتن تلخی قیمه چه کنیم؟

روش گرفتن تلخی قیمه

در ابتدا اجازه دهید دلیل را شناسایی کنیم:

دلیل تلخی خورشت قیمه چیست؟

لیموعمانی! مهم ترین دلیل تلخ شدن خورشت قیمه لیمو عمانی می باشد ، البته به دلیل اینکه لیمو عمانی طعم بسیار خوبی به خورش قیمه می دهد نمی شود از خیر آن گذشت. لیمو عمانی در خورش قیمه مثل چاقوی دو لبه هست یعنی اگر درست استفاده شود خورش را خیلی خوشمزه می کند و گر به صورت اشتباه استفاده شود طعم خورش را تلخ و غیر قابل مصرف می کند.

برای گرفتن تلخی قیمه چه کنیم؟

پیشگیری

از لیموعمانی های خوب خشک شده و مرغوب استفاده کنید. سپس برای گرفتن تلخی لیمو عمانی می توانید چند سوراخ کوچک روی لیمو ها ایجاد کرده و آن را برای چند ساعت در آب ولرم قرار دهید. این کار باعث می شود تلخی از لیمو عمانی به داخل آب منتقل شود. به همین دلیل لازم است که آبی که لیمو عمانی در آن خیس خورده، دور ریخته شود. در آخر نیز حتما هسته لیموها را خارج کرده و سپس در خورشت استفاده کنید.

روش دیگر نیز این است که قبل از اینکه از لیمو عمانی در تهیه غذاها استفاده کنید، به مدت یک دقیقه آن را با آب بجوشانید و آب تلخ مزه آن را دور بریزید. پس از اینکه کمی لیمو عمانی حالت نرمی به خودش گرفت از آن در تهیه خورشت ها استفاده کنید.

دقت کنید که بیش از حد پخته شدن لیمو عمانی هم باعث تلخی قیمه خواهد شد؛ نیم ساعت آخر به خورشت قیمه اضافه شود.

روش گرفتن تلخی لیمو عمانی در قیمه

اضافه کردن مخلوط زعفران دم کرده و کمی شکر به خورشت قیمه باعث کم شدن تلخی و رفع آن خواهد شد. همچنین برای اینکه تلخی لیمو عمانی را در خورشت های قیمه، قرمه سبزی یا آبگوشت بگیرید می توانید یک سیب زمینی را پوست بگیرید، چند تکه کنید و به خورشت اضافه کنید. اگر میزان تلخی غذای شما زیاد نباشد سیب زمینی تا حد زیادی می تواند تلخی را به خود جذب کند. حواستان باشد قبل از اینکه خورشت را سرو کنید، تکه های سیب زمینی که تلخی را به خود گرفته را بیرون بیاندازید.

سخن آخر

گرفتن تلخی قیمه بستگی به میزان تلخی هم دارد و گاهی فقط کمی از تلخی آن رفع خواهد شد. اما راه حل آخر این است که بیخیال استفاده از لیمو عمانی شوید که البته به نظر من واقعا حیف است طعم به این خوبی را از دست دهید. می توانید آبغوره یا تمر هندی را جایگزین لیمو عمانی کنید البته باز هم می گویم که هیچ چیزی نمی تواند جایگزین طعم لیمو عمانی در خورش قیمه باشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حین آشپزی پیش آید، تلخ شدن قورمه سبزی است؛ از این رو پیشنهاد می کنیم مقاله برای گرفتن تلخی قورمه سبزی چه باید کرد؟ را در وبلاگ هم نفس بخوانید.

منبع: مجله انگیزه

به "برای گرفتن تلخی قیمه چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای گرفتن تلخی قیمه چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید