چطور تلخی قورمه سبزی را بگیریم؟ ، ساده ترین روش ها برای از بین بردن تلخی قورمه سبزی

به گزارش وبلاگ هم نفس، اگر بنا به هر دلیلی، خورش قورمه سبزی تلخ شد، باید چه کار کرد؟ در ادامه چندین روش ساده برای از بین بردن تلخی قورمه سبزی ارائه می گردد.

چطور تلخی قورمه سبزی را بگیریم؟ ، ساده ترین روش ها برای از بین بردن تلخی قورمه سبزی

به گزارش وبلاگ هم نفس، خورش قورمه سبزی از جمله غذاهای اصیل ایرانی است که تقریبا بدون هیچ گونه تغییری از زمان های قدیم تا امروز، سر سفره ایرانی ها بوده است. این خورش، ابتدا در میان عشایر دام پرور متداول بود و بعد از آن به سراسر ایران منتقل شد. در این مطلب به نقل از اُکالا قصد داریم به راهکارهای سریع و موثر برای برطرف تلخی قورمه سبزی بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

  • راز سیاه شدن قورمه سبزی بدون اینکه تلخ گردد | نسبت و ترکیب سبزی قورمه سبزی

سریع ترین و ساده ترین روش ها برای از بین بردن تلخی قورمه سبزی

سبزی خورش قورمه سبزی شامل تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع است که اگر اندازه شنبلیله یا مقدار سرخ کردن سبزی زیاد گردد، طعم خورش به تلخی می زند. بعلاوه استفاده نامناسب از لیمو عمانی نیز ممکن است از دلایل تلخ شدن قورمه سبزی باشد. قبل از استفاده، لیمو عمانی در تهیه قورمه سبزی را به مدت چند ساعت بخیسانید و یا آن را بشکنید و هسته ها را جدا کنید. سپس لیمو را بکوبید و یک تا 2 قاشق غذاخوری از آن را در پایان به خورش اضافه کنید.

اگر بنا به هر دلیلی، خورش قورمه سبزی تلخ شد، باید چه کار کرد؟ در ادامه چندین روش ساده برای گرفتن تلخی این خورش پرطرفدار ارائه می گردد.

1- اگر حدس می زنید تلخی خورش به خاطر لیمو عمانی است، اندازه کمی آبغوره به آن اضافه کنید.

2- یک عدد سیب زمینی داخل خورش بیندازید و قبل از پختن، آن را خارج کنید.

3- می توانید از یک قاشق رب گوجه فرنگی یا اندازه کمی رب انار بهره ببرید. به این نکته توجه کنید که اگر اندازه رب زیاد گردد، خورش ترش می گردد.

4- اگر فکر می کنید لیمو عمانی باعث تلخ شدن خورش شده، آن را خارج نموده و اندازه کمی آبلیمو تازه داخل خورش بریزید. حواستان باشد که آبلیمو حتما تازه و مرغوب باشد.

5- اندازهی اسفناج و گشنیز به خورشتتان اضافه کنید. از آنجا که گشنیز شیرین است، اضافه کردن آن باعث کاهش تلخی خورش قورمه سبزی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "چطور تلخی قورمه سبزی را بگیریم؟ ، ساده ترین روش ها برای از بین بردن تلخی قورمه سبزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تلخی قورمه سبزی را بگیریم؟ ، ساده ترین روش ها برای از بین بردن تلخی قورمه سبزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید