برگزاری 7 وبینار آموزشی در هفته جهانی فضا

به گزارش وبلاگ هم نفس، مراسم گرامیداشت هفته دنیای فضا همه ساله در روزهای 4 تا 10 اکتبر (13 تا 19 مهرماه) در میان کشورهای مختلف دنیا با هدف ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان ها روی زمین، برگزار می گردد.

برگزاری 7 وبینار آموزشی در هفته جهانی فضا

این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی فضایی یعنی پرتاب نخستین ماهواره دنیا (اسپوتنیک) و امضای نخستین معاهده استفاده صلح آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل انتخاب شده است. از این رو کمیته دنیای برگزاری مراسم هفته فضا، در هر سال شعاری را برای آن در نظر می گیرد. هدف از این کار، همسو کردن فعالیت ها و برنامه های گروه های مختلف در سراسر دنیا، در راستای هدفی مشترک است.

سال جاری کمیته دنیای برگزاری مراسم هفته فضا، شعار بهبود زندگی با ماهواره ها را به عنوان شعار سال 2020 هفته دنیای فضا معین نموده است.

در این راستا سازمان فضایی ایران با همکاری سایر متولیان عرصه فضایی کشور، همزمان با گرامیداشت این هفته و با توجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری 7 وبینار آموزشی را برای آشنایی مردم با کاربردهای فناوری فضایی و ماهواره ها در دستور کار قرار داده است.

استفاده از منظومه ماهواره های مکعبی برای آموزش از راه دور

همایش مجازی استفاده از منظومه ماهواره های مکعبی برای آموزش از راه دور توسط پژوهشگاه هوافضا با هدف آشنایی دانش پژوهان با منظومه های مکعبی در آموزش از راه دور، از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 14 مهر ماه به صورت آنلاین برگزار می گردد.

در این رویداد دکتر علی خانی، رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی پژوهشگاه فضایی و همچنین دکتر عظیمی و دکتر کرمی از اعضا هیات علمی این پژوهشکده سخنرانی می نمایند.

این رویداد از لینک https://www.skyroom.online/ch/arimeeting/wsw به صورت زنده قابل مشاهده است.

آنالیز ابعاد حقوقی منظومه های ماهواره ای

وبینار تخصصی آنالیز ابعاد حقوقی منظومه های ماهواره ای عظیم به منظور آشنایی بیشتر دانش پژوهان حقوق فضا توسط سازمان فضایی ایران برگزار می گردد.

در این برنامه دکتر سید هادی محمودی، دکتر نواده توپچی، دکتر محمدجعفر محمدی، مهندس احسان حامدرحمت و دکتر سیاوش میرزایی، موضوعات حقوق فضا در حوزه منظومه های عظیم را تشریح می نمایند.

علاقمندان و پژوهشگران می توانند از ساعت 14 روزدوشنبه 14 مهر ماه به صورت آنلاین این برنامه را به وسیله لینک های live401.videocake.ir و https://aionet.ir و https://instagram.com/iranian-space-agency به صورت زنده مشاهده نمایند.

اقتصاد نوین فناوری فضایی معرفی می گردد

وبینار تخصصی معرفی اقتصاد نوین فناوری فضایی توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ساعت 17 روزدوشنبه 14 مهرماه برگزار می گردد.

در این برنامه مهندس پروین سجودی، پژوهشگر گروه ارتباطات ماهواره ای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمود محمودزاده عضو هیأت علمی دانشگاه فیروزکوه و مهندس حسین افتخاری دانشجوی دکترای مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران موضوع اقتصاد نوین فناوری فضایی را تشریح می نمایند.

این برنامه به صورت آنلاین به وسیله لینک های live401.videocake.ir و https://aionet.ir و https://instagram.com/iranian-space-agency قابل مشاهده است.

آشنایی دانش آموزان با فضا و ماهواره

وبینار آموزشی دانش آموزی آشنایی با فضا و ماهواره با هدف شناخت دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول با همکاری و مشارکت سازمان فضایی ایران و پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا استان البرز از ساعت 16 روز یکشنبه 13 مهرماه به صورت آنلاین برگزار می گردد.

در این برنامه مهندس محمد حسن نیا موضوع فضا و ماهواره ها را برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول تشریح می نماید.

این برنامه از لینک live401.videocake.ir به صورت زنده قابل مشاهده است.

این برنامه در ساعت 18:15 روز یکشنبه 13 مهر ماه نیز به صورت آنلاین و با مشارکت پژوهش سرای آفرینش برای دانش آموزان ابتدایی برگزار می گردد و از لینک live401.videocake.ir به صورت زنده پخش می گردد.

وبینار فضا و زندگی من

در همین حال به منظور آشنایی مدیران پژوهش سراهای کل کشور سازمان فضایی ایران و پژوهش سرای آفرینش وبینار آموزشی فضا و زندگی من را برگزار می نمایند.

این برنامه از ساعت 17 روزدوشنبه 14 مهرماه به صورت آنلاین و در لینک live503.videocake.ir برگزار می گردد و مهندس رضا کیانوش از کارشناسان سازمان فضایی ایران در آن برای مدیران پژوهش سراهای کل کشور، موضوع فضا و ماهواره ها را تشریح می نماید.

ماهواره ها چگونه زندگی بشر را بهتر می نمایند

به منظور آشنایی دانش پژوهان عرصه فضا با کاربردهای ماهواره ها در زندگی انسان، پژوهشگاه فضایی ایران وبینار ماهواره ها چگونه زندگی بشر را بهتر می نمایند را برگزار می نماید.

ر این برنامه دکتر امید شکوفا عضو هیأت علمی پژوهشکده سامانه های ماهواره ای پژوهشگاه فضایی ایران سخنرانی می نماید.

علاقمندان می توانند از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 14 مهر ماه این برنامه را به وسیله لینک https://eseminar.tv/wb14380 به صورت زنده مشاهده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری 7 وبینار آموزشی در هفته جهانی فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 7 وبینار آموزشی در هفته جهانی فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید