جزئیات پوشش بیمه ای یک میلیون روستایی اعلام شد

به گزارش وبلاگ هم نفس، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: از ابتدای مهر بالغ بر یک میلیون نفر از اقشار روستایی و عشایر که فاقد هر نوع بیمه اجتماعی هستند، تحت پوشش قرار میگیرند.

جزئیات پوشش بیمه ای یک میلیون روستایی اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ هم نفس، علی شیرکانی با اشاره به طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، گفت: صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر در سال 84 شروع به کار کرد تا روستاییان فاقد بیمه را بیمه کند.

وی ادامه داد: اکنون یک میلیون و 800 هزار نفر از این افراد عضو این صندوق بوده که یک میلیون و 300 هزار نفر از آن ها بیمه شده فعال هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به جزئیات اجرای این طرح، گفت: طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از ابتدای مهرماه عملیاتی خواهد شد و بالغ بر یک میلیون نفر از اقشار روستایی و عشایر که فاقد هر نوع بیمه اجتماعی هستند؛ مانند قالیبافان، زنان سرپرست خانوار و شاغلین در صنایع دستی، افراد پشت نوبتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار می گیرند.

شیرکانی اضافه نمود: کار اجرایی شدن این طرح شروع شده و بر اساس آمار اولیه ای که گرفته شده، کلیات طرح به تصویب رسیده و تفاهم نامه های دوجانبه با دستگاه های ذی ربط منعقد شده است؛ اکنون اطلاعات افراد را داریم و اقدامات لازم برای ثبت نام اولیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی های این طرح، اضافه نمود: در این طرح افراد 8 سطح درآمدی دارند و هر فرد با توجه به سطح درآمدی خود، 15 درصد حق بیمه پرداخت می نماید که 5 درصد آن را بیمه شده و 10 درصد را دولت به عنوان کارفرما پرداخت می نماید.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه قرار است در سال اول اجرای این طرح 15 درصد سهم بیمه شده روستاییان از سوی دولت پرداخت گردد، ابراز داشت: افراد شامل این طرح می توانند به وسیله صنف های مربوطه مانند صنف قالیبافی به ما معرفی شوند.

شیرکانی اضافه نمود: در سال اول اجرای این طرح دولت 15 درصد از سهم بیمه روستاییان را پرداخت می نماید، در سال بعد دولت 14 درصد و فرد بیمه شده یک درصد و به ترتیب این فرایند پرداخت شده و بعد از 5 سال به شرایط فعلی می رسیم؛ یعنی 5 درصد کل مبلغ مربوط به بیمه توسط فرد و 10 درصد توسط بیمه شده روستایی پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جزئیات پوشش بیمه ای یک میلیون روستایی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پوشش بیمه ای یک میلیون روستایی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید