راه اندازی سامانه معاملات طلا و سکه تا انتها سال

به گزارش وبلاگ هم نفس، خبرنگاران : نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر از راه اندازی سامانه معاملات طلا و سکه تا سرانجام سال اطلاع داد.

راه اندازی سامانه معاملات طلا و سکه تا انتها سال

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل از ایبِنا ، محمدکشتی آرای درباره آخرین اقدامات در زمینه راه اندازی سامانه معاملات طلا و سکه در کشور، گفت: سامانه طراحی شده، از نظر کارایی و هدف شبیه به سامانه سنا است که به صورت کشوری است و این سامانه در اختیار ارگان های نظارتی قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: در کشور هیچ اطلاعات و آماری دقیق و قابل استناد از میزان طلای موجود، داد و ستد، طلاهای خانگی و ... وجود ندارد. نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه این سامانه در مراحل طراحی قرار گرفته است، گفت: در نظر داریم تا با انجام عملیات و اقدامات لازم و تکمیل این سامانه، تا انتها سال جاری کار رونمایی و راه اندازی انجام گردد.

به گفته کشتی آرای، با راه اندازی این سامانه و همچنین با توجه به شروع به کار سامانه محاسبه مالیات بر ارزش اضافه نموده از سال 1400 به بعد، می توان از بسیاری از معاملات مشکوک، پولشویی، دلال بازی و ... جلوگیری کرد. این سامانه به گونه ای طراحی شده که حافظ منافع مشتریان و فعالان صنف طلا و سکه است و بی شک اتفاق خوبی برای سر و سامان دادن به این بازار است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی این سامانه مزیت های قابل توجهی دارد، ادامه داد: نکته مثبت این سامانه، از بُعد امنیتی و پیگیری هر نوع سرقت مسلحانه، موارد امنیتی و ... است و تمامی سرقت ها و ... از طریق این سامانه قابل ردگیری است که به نظرم می تواند اتفاق خوب و قابل توجهی برای مردم باشد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه تاکید نمود: در کنار این سامانه اپلیکیشنی نیز از سوی اتحادیه در حال طراحی است تا از طریق آن تمامی معاملات افراد و اشخاص از طریق اتحادیه قابل آنالیز و کنترل است.

منبع: اقتصادنیوز

به "راه اندازی سامانه معاملات طلا و سکه تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه معاملات طلا و سکه تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید