سفیر کره: ایران نمی تواند جریان تبادل فرهنگی را کنترل کند

به گزارش وبلاگ هم نفس، مراسم روز ملی کره در محل اقامت سفیر این کشور در تهران برگزار گشت.

سفیر کره: ایران نمی تواند جریان تبادل فرهنگی را کنترل کند

یه گزارش ایلنا، روز ملی کره 3 اکتبر است اما به علت همزمانی این روز با ایام عزاداری ماه صفر این مراسم روز پنجشنبه برگزار گشت.

برگزاری این مراسم مصادف با روز ارتش کره جنوبی شد و بهمین منظور تعدادی از وابستگان نظامی سفارت های کشورهای مختلف نیز در وین مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سفیر کره با اشاره به 60 سال رابطه دیپلماتیک بین ایران و کره جنوبی گفت: هیچ کشوری نمی تواند رابطه مستحکم سیاسی و فرهنگی بین ایران و کره را خدشه دار کند

در فرهنگ کره 60 سالگی مفهوم خاصی دارد و من باور دارم که شاهد روابط مستحکم تری بین دو کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: روابط با دولت و ملت ایران برای ما اهمیت به سزایی دارد و بر همین اساس روز گذشته برای کمک به این کشور در جهت مبارزه با ویروس کووید از طرف ملت و دولت کره یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا به ایران تحویل داده شد.

وی در خاتمه اظهار کرد: سفارت من تمام تلاش خود را برای مستحکم شدن روابط و توسعه همکاری ها به کار خواهد بست.

در حاشیه این مراسم سفیر کره در پاسخ به این سوال که چه شباهت هایی بین فرهنگ ایران و کره وجود دارد گفت: ایران و کره ارزش های سنتی مشابه بسکمک دارند، به علت وجود همین شباهت های فرهنگی سریال های کره ای نزد مردم ایران محبوبیت خاصی دارد چرا که در زندگی ارزش های مشترکی بین مردم ایران و کره وجود دارد یکی از آنها احترام و توجه به والدین و اهمیت پدر و مادر در کانون خانواده است

وی در خصوص علاقه ایرانیان به فرهنگ کره موسیقی و سریال های کره ای گفت: از علاقه ایرانیان به سریال های کره ای اطلاع دارم و تمام تلاشم را میکنم تا انواع سریال و برنامه های هنری کره ای را تبلیغ کنم؛ اگر ایران اجازه دهد ما مایل هستیم سریال های تازه را عرضه کنیم.

سفیر کره در خصوص تصمیم ایران برای پخش نشدن فرهنگ کره گفت: دولت نمی تواند به طور عملی جریان تبادل فرهنگی را کنترل کند. مردم ایران خیلی به فرهنگ، سریال، فیلم ها و برنامه های کره ای علاقه مند هستند و بهتر است این ترویج داده شود تا مردم دو طرف بتواند تبادل فرهنگی بیشتری داشته باشند.

وی در خاتمه شرح داد: برای پیشرفت ایران شک نکنید بهترین شریک کشور کره جنوبی است.

منبع: فرارو

به "سفیر کره: ایران نمی تواند جریان تبادل فرهنگی را کنترل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر کره: ایران نمی تواند جریان تبادل فرهنگی را کنترل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید