ادعای تازه: آیا ماموران بازنشسته FBI پیروز شده اند هویت زودیاک قاتل را معین نمایند؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، یک کارگروه پرونده های مختومه و نافرجام پلیسی به سرپرستی ماموران سابق FBI و مقامات بازنشسته پلیس ادعا می نماید که آن ها پایان هویت قاتل زودیاک مرموز را پیدا نموده اند!

ادعای تازه: آیا ماموران بازنشسته FBI پیروز شده اند هویت زودیاک قاتل را معین نمایند؟

این جنایتکار مشهور در اواخر دهه 1960 در یک سری قتل های شهروندان که به تصادف انتخاب می کرد، شمال کالیفرنیا را دچار همه گیری وحشت کرد. اما این شاید بیشتر یادداشت های مرموز او به مقامات و رسانه ها، بود که مشهورش کردند. او هرگز به وسیله مقامات شناسایی نشد و تازه بعد این همه مدت، چند وقت پیش یکی از نامه هایش رمزنگاری شده.

این یک نسخه از نامه رمزی ارسال شده به سان فرانسیسکو کرونیکل در 11 نوامبر 1969 به وسیله قاتل زودیاک است.

بازرسان گروه ویژه موسوم به Case Breakers به فاکس نیوز گفته اند که قاتل سریالی بدنام کسی نیست جز گری فرانسیس پست که در سال 2018 درگذشته است.

قاتل زودیاک با پنج قتل در سال های 1968 و 1969 در منطقه سان فرانسیسکو ارتباط داشت. گروه کارآگاهی بعلاوه پست را به ششمین قتل در کالیفرنیای جنوبی مرتبط نموده اند.

قاتل زودیاک سالهاست الهام بخش فرهنگ عامه در کتاب ها، موسیقی، تلویزیون و فیلم های غربی بوده.

در فیلم هایی مانند هری کثیف از کلینت ایستوود در سال 1971 و مجموعه تلویزیونی داستان ترسناک آمریکایی از این شخصیت به اسم شخصیت پایه ای برای داستان های تخیلی استفاده شده و البته ما که فیلم زودیاک در سال 2007 را به کارگردانی فینچر فراموش نمی نیم.

حرکت کلیدی زودیاک، ارسال مجموعه ای از نامه ها به روزنامه های محلی کالیفرنیای شمالی بود که در صورت چاپ نشدن پیغام ها تهدید نموده بود جنایت های بیشتری کند. او هرگز شناسایی نشده و چندین نظریه در خصوص اینکه قاتل کیست در طول این سال ها مطرح شده.

ادعای نو گروه Case Breakers در خصوص هویت قاتل زودیاک از شواهد پزشکی قانونی نو در پرونده نشأت می گیرد. عکس های گرفته شده از نشان می دهد جای زخم یا جوشگاه هایی روی پیشانی او وجود داشته که ظاهراً با زخم های روی طرح زودیاک مطابقت دارد.

علاوه بر این، گروه ادعا می نماید رمزگشایی نامه های رمزگذاری شده به وسیله زودیاک، نام پست را به اسم قاتل نشان می دهد. وی در نامه ها مدعی شد که 37 نفر را کشته . Case Breakers بعلاوه ادعا کرد که یک پیغام متناوب بر اساس نام کامل او (پست Poste) کشف نموده است.

جن بوشولتز، مامور سابق ضد جاسوسی ارتش به فاکس گفته: بنابراین شما باید نام کامل گری را برای رمزگشایی این آناگرام بدانید.

FBI در خصوص ادعا های Case Breakers اظهار نظری ننموده و معتقد است که پرونده قاتل زودیاک هنوز باز است. پلیس سان فرانسیسکو همنظر مشابهی را صادر نموده.

منبع: deadline

منبع: یک پزشک

به "ادعای تازه: آیا ماموران بازنشسته FBI پیروز شده اند هویت زودیاک قاتل را معین نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه: آیا ماموران بازنشسته FBI پیروز شده اند هویت زودیاک قاتل را معین نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید