شوره سر و مسائل آن!

به گزارش وبلاگ هم نفس، شوره سر چیست؟ درمان دارد؟

در یک مهمانی یا پس از پوشیدن لباس مشکی و یا تیره رنگ، تماشا شدن شوره سر آزاردهنده خواهد شد. به نحوی که اعتماد به نفس شما را نشانه خواهد گرفت!

شوره سر و مسائل آن!

در ادامه در خصوص شوره سر و راه های درمانی آن مطلب جالبی را برای شما آماده نموده ایم. با ما همراه باشید.

شوره سر چیست و چه می نماید؟

حتما تا به حال در خصوص شوره سر و مسائل فراوانی که برای عموم افرادی که درگیر این معضل بزرگ هستند زیاد شنیده اید.

بین دوستان و اقوام و یا افراد خانواده کسانی هستند که به صورت مداوم و دائمی با شوره سر مشکل دارند به خصوص در مردان.

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از حمام ، وقتی که موهای خود را خیلی تمیز شسته اید، سشوار می کنید بعد از خشک شدن موهایتان با تعجب می بینید که بین موهای شما هنوز سفیدهای پوسته ای فراوانی به جا مانده است.

بالاخره وقتی که موهای خود را برس و یا شانه می زنید باز هم شاهد ریزش فراوان این پوسته در میان موهای خود هستید که شما را خیلی اذیت میکند و جلوه جالبی ندارد.

شما این حق را دارید که برای درمان اقدام کنید اما ما به شما راهکار های اساسی و چاره ساز و اصولی را پیشنهاد می کنیم، چرا که باید بدانید شامپو و یا داروهایی که قرار است بهره ببرید چه خواصی داشته باشند آیا برای شما ضرری ندارند و یا اینکه طول درمان آن طولانی و اساسی و هزینه بر نیست؟!

درمان دارد؟

یکی از مهمترین راه های درمان شوره سر، تغییر شامپو است. ممکن است از برندهای مختلف استفاده نموده باشید، اما محلول و اسپری مخصوص وجود دارد تا شما را از شر این مشکل رها کند. برند سیمپلی زن یکی از کمپانی های بزرگ است که به فراوری محصولات ضد ریزش و ضد شوره روی آورده است که می توانید با تحقیق از محصولات این برند بهره ببرید.

شوره سر چیست و چگونه ایجاد میگردد؟

اول اینکه بدانید شوره سر چیست و چگونه در سر ایجاد می گردد؟

دوم اینکه قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص مشورت کنید تا راهکار درست را با این شرط که علت شوره سر را در شما پیدا نموده باشد برای شما دارو تجویز کند.

سوم اینکه شما با انواع شوره سر و نحوه ایجاد آن آشنا شوید سوال بیشتر شما این است که چرا شوره سر به وجود می آید؟ و یا اینکه من تا به حال دچار شوره سر نبودم!! و یا اینکه شاید به خاطر بهداشت ضعیف موی سر باشد؟!

شوره چیست؟

شرح پزشکی و ساده بروز شوره سر این است که پوسته سفید رنگی که در اثر جمع شدن سلولهای مرده پوست در موها به صورت مکرر و فراوان دیده می گردد را اصطلاحاً شور سر می نامند.

عوارض شوره سر چیست؟

شوره سر واگیر دار و خطرناک نیست اما در زیبایی فرد تاثیر به سزایی دارد و در نگاه مردم کمی سوال برانگیز میگردد که چرا درمان نمیکند؟

یکی از راه های درمان استفاده از محصولات گیاهی و مناسب است. برند میلک شیک یکی از برندهایی است که با تحقیق به کارایی آن در خصوص درمان شوره و یا ریزش مو پی خواهید برد. در ادامه به آنالیز علائم شوره سر پرداختیم.

علائم شوره سر

دربیشتر مواقع هیچ عارضه خاص و دردناکی ندارد اما متاسفانه در هر فرد با توجه به سن و شرایط کلی بدن او که دچار بیماری های زمینه ای و یا مسائل دیگر باشد فرق می نماید، مثلاً در بیشتر موارد شوره همراه با خارش شدید پوست سر است.

انواع شوره سر

شوره سر هم دو نوع چرب و خشک دارد که در جوانان و میانسالان فرق دارد پس با توجه به شناخت چربی و خشکی آن باید درمان را دنبال کرد.

باید بدانید که در بیشتر مواقع نمی توان گفت شستشوی فراوان راهکار درست است، اما توجه داشته باشید که شانه نزدن و شست و شوی به موقع تاثیرگذار است.

بعلاوه بالا رفتن سن، شرایط آب و هوایی، تنش ها و استرس محیطی و انواع بیماریها در افراد نیز عامل موثر در ریزش مو و شوره سر می باشد که در بعضی موارد استفاده از شامپوهای قوی برای ضد شوره توصیه می گردد.

با این همه با شناخت نوع شوره سر میتوان درمان آن را اصولی و موفقیت آمیز تر آغاز کرد. خیلی ها معتقد هستند که استفاده از شامپوهای برند مائویی می تواند تاثیر گذار باشد.

با تحقیق ساده متوجه خواهید شد که این برند از سولفات استفاده نمی نماید و کاملا گیاهی است، اما به نظر می رسد شاید به علت خواص آن خیلی به شوره سر یاری نکند، با این حال بازهم از متخصص پوست و مو یاری بگیرید.

شوره خشک چیست؟

در موارد بسیاری شوره سر خشک است یعنی متداول ترین نوع شوره که در هر کسی امکان دارد دیده گردد به خصوص در فصل زمستان که شرایط خشک آب و هوایی آن در بیشتر افراد خود را به صورت مختلفی نشان می دهد، مثل حساسیت فصلی پوستی، پس در خصوص مو هم فرقی نمی نماید شوره سر بیشتر می گردد.

علائم شوره خشک در سر چیست؟

توجه داشته باشید که بیشتر وقت ها شوره خشک در سر همراه با خارش و ریزش پوسته های ریز در سر می باشد.

اگر خارش کم و خفیف باشد نگران کننده نیست اما اگر این خارش ها بسیار زیاد و شدید باشند به گونه ای که آزار دهنده و طولانی گردد و باعث قرمزی پوست سر و درد زیاد باشد نشانه بیماری پوستی است که باید به پزشک متخصص مراجعه گردد بهتر است.

شوره خشک

از شامپوهای مرطوب کننده و آبرسان پوست بهره ببرید اگر هم در کنار درمان با شامپو از ماساژ روغن نارگیل استفاده گردد برای کاهش خارش و خشکی پوست مناسب است.

یکی از برندهایی که برای آبرسانی و مرطوب کنندگی مو تاثیر خوبی دارد محصولات مائویی است. این برند انواع شامپو، ماسک مو و نرم کننده را فراوری نموده است که به مرطوب کنندگی مو یاری خواهد نمود.

شوره سر و تاثیرات محیطی

کنترل محیط آب و هوایی در منزل و خارج از منزل، مثلاً در فصل زمستان که خشکی و سوز هوا بیشتر است بسیار مهم است وقتی داخل منزل هستید هوای اتاق را زیاد گرم نکنید تا هنگام خروج از این فضا به فضای بیرون به اصطلاح قدیمی ها سرد و گرم نشوید چرا که پوست دچار آسیب و خشک شدن می گردد.

یک علت دیگر شوره سر بالا رفتن سن در افراد است به خصوص در میانگین سنی جوانی و میانسالی، عوامل هورمونی هم یک علت شایع می باشد، که در مردان زیادتر است و باعث ریزش مو هم می گردد.

گفتیم رژیم غذایی نامناسب و سوء تغذیه نیز تاثیر دارد کمبود مواد ویتامین زا و غنی از ویتامین مثل ویتامین گروه B و امگا 6 بیشتر در معرض شوره سر قرار می گیرند.

در نهایت به یاد داشته باشید که مراقبت از پوست و مو ، دقت و زمان لازم می خواهد.

درمان خودسرانه را کنار بگذارید و با استفاده از محصولات مناسب اقدام به درمان کنید.

منبع: مجله زیبایی نت اف

منبع: فوت و فن

به "شوره سر و مسائل آن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوره سر و مسائل آن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید