طرز تهیه سس ارده ؛ یک چاشنی متفاوت برای خوردن کاهو

به گزارش وبلاگ هم نفس، بعید است که تا به حال کاهو را با سکنجبین نخورده باشید و با این چاشنی خوشمه، از یک سبزی در دسترس مثل کاهو، یک عصرانه دلچسب نساخته باشید. همراهی کاهو با سکنجبین از نظر خیلی ها دلچسب است و اگر شما هم هوادار این ترکیب هستید، از کنار پیشنهاد ویژه ما نگذرید. در این مطلب طرز تهیه سس ارده را به شما آموزش می دهیم. یک سس خانگی با طعم متفاوت که می توانید به جای سکنجبین، برای خوردن کاهو سراغش بروید. ارده که با کنجد ساییده آماده می گردد، طعم خوبی به سس شما می دهد و حتی برای سالادها یا سبزیجات پخته و خامی که روی میز غذای تان می گذارید، می توانید از آن یاری بگیرید.

طرز تهیه سس ارده ؛ یک چاشنی متفاوت برای خوردن کاهو
  • مواد لازم برای تهیه سس ارده

ارده دو قاشق غذاخوری

ماست ایسلندی کاله خرید آنلاین دو قاشق غذاخوری

سرکه دو قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

روغن دو قاشق غذاخوری

فلفل قرمز ساییده به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

نمک یک قاشق مرباخوری

  • طرز تهیه سس ارده

برای تهیه این سس خوشمزه، نه قرار است وقت زیادی را صرف کنید و نه به مواد غذایی متعددی احتیاج دارید. در ابتدای کار باید شکر، نمک و فلفل را در دو تا سه قاشق آب حل کنید و با بقیه موادی که در ابتدای مطلب گفته شده، روی ارده بریزید. وقتی که مواد را در ظرف ارده ریختید، آنها را خوب هم بزنید تا ترکیب صاف و یکدستی حاصل گردد.

چند نکته

  • اگر احساس کردید سس تان بیشتر از آنچه که احتیاج داشتید سفت شده، مقدار کمی آب به آن اضافه کنید و سس را با یاری آب به غلظت دلخواه برسانید. اگر هم سسی که آماده نموده اید بیشتر از میزان دلخواهتان رقیق شد، ارده بیشتری را به آن اضافه کنید.
  • درست است که ارده از کنجد ساییده به دست می آید، اما در صورت تمایل می توانید کمی دانه کنجد هم به سس اضافه کنید تا بافت آن از یکدستی خارج گردد و دانه های کنجد را در دهانتان احساس کنید.
  • ژاپنی ها علاقه زیادی به انواع مختلف سس کنجد دارند و از آن در تهیه غذاهای مختلف استفاده می نمایند. شما هم می توانید برای مزه دار کردن مرغ گریل شده یا انواع سالاد و بسیاری از غذاها، سراغ این سس بروید و حتی با ایجاد تغییراتی در ترکیباتش، آن را برای غذاهای مختلفی آماده کنید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سس ارده ؛ یک چاشنی متفاوت برای خوردن کاهو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس ارده ؛ یک چاشنی متفاوت برای خوردن کاهو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید