علت سردرد های تابستانی چیست؟ ، 6 علت برای سردرد های ناشی از گرما

به گزارش وبلاگ هم نفس، تحقیقات نشان می دهد گرمای شدید می تواند محرکی برای سردرد باشد. سردرد ناشی از گرما ممکن است مانند یک درد مبهم و کوبنده در اطراف شقیقه ها یا پشت سر باشد. این سردردها، بسته به دلیل، می توانند به یک درد داخلی شدیدتر نیز تبدیل شوند.

علت سردرد های تابستانی چیست؟ ، 6 علت برای سردرد های ناشی از گرما

سردرد هایی ناشی از هوای گرم، در واقع واکنش بدن به گرما هستند و خود هوای گرم علت بروز این درد ها نیست. محرک های سردرد و میگرن مرتبط با آب و هوا عبارتند از: تابش مستقیم نور خورشید، رطوبت زیاد، نور زیاد و کاهش ناگهانی فشار هوا.

این سردرد ها می توانند ناشی از کم آبی بدن نیز باشند. هنگامی که در معرض دمای بالاتر قرار می گیرید، بدن شما به آب بیشتری احتیاج دارد تا آنچه را که در اثر تعریق بدن از دست می رود، جبران کند. کم آبی بدن می تواند باعث سردرد و میگرن گردد.

برای آشنایی با دیگر عوامل سردرد های تابستانی، این مطلب را تا خاتمه بخوانید.

1. استرس

مطالعات نشان داده اند که وجود و افزایش عوامل استرس زا در زندگی می تواند منجر به سردرد های مزمن گردد. مطالعه ای که به وسیله آموزشگاه نورولوژی آمریکا انجام شد، رابطه بین استرس و سردرد را اثبات کرد. پس از میزان گیری سطح استرس شرکت نمایندگان در طی دو سال، معین شد افرادی که استرس بیشتری را تحمل نموده اند به طور قابل توجهی سردرد های بیشتری را نیز تجربه می نمایند.

2. تغییرات فصلی

اگر متوجه شده اید که در فصول گرم سردرد های بیشتری را تجربه می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که این موضوع به علت افزایش شدید دما باشد. ارتباط بین گرمای محیط و عملکرد های مغز بسیار قوی است. کم آبی بدن، گرمازدگی و گرماگرفتگی همگی در طول تابستان که درجه حرارت بالاست، شایع هستند. وقتی رگ های خونی منبسط می شوند، این علائم عصبی را ایجاد می نمایند منجر به درد در ناحیه سر می شوند.

هم چنین در تابستان افراد فعالیت بدنی بیشتری دارند که همین موضوع می تواند به کم آبی بدن و متعاقباً افزایش دفعات یا شدت سردرد ها بینجامد.

3. ضربه

بسیاری از فعالیت های فصلی، مانند ورزش ها و گردش های تابستانی، می توانند باعث آسیب یا ضربه ای شوند و به تشدید سردرد های این فصل یاری نمایند. حتی یک ضربه جزئی می تواند باعث ناراحتی در گردن یا شانه های شما گردد. رانندگی طولانی در طی مسافرت های تابستانی نیز به درد های ستون فقرات، گردن درد و سردرد منتهی می گردد.

اگر بعد از یک تصادف جزئی، فعالیت ورزشی یا هر هر ضربه دیگری دچار سردرد شدید، فوری به پزشک مراجعه کنید.

4. سابقه بیماری های زمینه ای

افرادی که به بیماری های زمینه ای مانند فشار خون بالا، آلرژی یا یک بیماری خودایمنی دچارند، باید در طول تابستان، محتاط تر باشند و پیشگیرانه عمل نمایند. آلرژی یکی از علل رایج سردرد های تابستانی است. افرادی که علائم آلرژی را تجربه می نمایند ممکن است دچار سردرد یا ناراحتی سینوسی در سراسر ناحیه سینوسی و صورت شوند. همه این ها ممکن است محرکی برای سردرد های میگرنی باشد.

5. شرایط بدنی نامناسب

بر اساس تحقیقات، شرایط نامناسب بدن (مانند نشستن و ایستادن نادرست) باعث افزایش تنش و استرس در سیستم عضلانی و عصبی می گردد. این کشش در شانه ها، گردن و ستون فقرات می تواند به تنش و درد در ناحیه سر تبدیل گردد.

ضروری است در طول روز و بخصوص ساعات کاری، بیشتر به شرایط بدنی خود توجه کنید؛ نشستن به گونه ای که باعث بیرون زدگی سر شما به سمت جلو گردد، ممکن است باعث افزایش و تشدید سردرد یا ایجاد میگرن مزمن گردد.

6. رژیم غذایی و سایر عوامل سبک زندگی

با تغییر فصل، بدن هم برای سازگاری با تغییرات فصلی مستلزم تغییر است. مهم ترین تغییرات در سبک زندگی، تغییر در نوع خوراکی ها، نوشیدنی ها و حتی تعداد وعده های غذایی است. همه این تغییرات اگر مثبت باشند، در کاهش سردرد های تابستانی اثربخش خواهند بود.

هم چنین افزایش یا کاهش موادی مانند کافئین و قند در خون باعث سردرد می گردد. نوسانات سطح گلوکز بر مغز تأثیر می گذارد و می تواند باعث تغییراتی در خلق و خو گردد و علائم عصبی مانند سردرد را ایجاد کند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرارو

به "علت سردرد های تابستانی چیست؟ ، 6 علت برای سردرد های ناشی از گرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت سردرد های تابستانی چیست؟ ، 6 علت برای سردرد های ناشی از گرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید