نکات مهم در خرید میز و صندلی باغی

به گزارش وبلاگ هم نفس، وقتی از مبلمان فضای باز حرف می زنیم اولین موردی که به فکر خطور می نماید میز و صندلی باغی است. درحالیکه دامنه مبلمان فضای باز فراتر از این است و طیف متنوعی از مبل راحتی، تخت استخری و تاب آویزها را شامل می گردد. بعلاوه سایر تجهیزاتی که برای مهمانی و پذیرایی در بالکن، حیاط یا روف گاردن منزل ضروری است مانند سایه بان، باربیکیو، سرمایش و گرمایش در این دسته قرار میگیرد. اما وقتی به مبلمان فضای باز بعنوان زیرشاخه ای از صنعت مبلمان بنگریم میز و صندلی باغی محصول اصلی این صنعت است.

نکات مهم در خرید میز و صندلی باغی

شاخص های خرید میز و صندلی باغی

طبعاً اصلی ترین شاخص تصمیم گیری، قیمت میز و صندلی باغی است که با کیفیت آن نسبت مستقیم دارد. از شاخص های کلیدی کیفیت در مبلمان فضای باز، کارکرد، دوام و زیبایی است که اولویت بندی آنها بسته به احتیاجهای مختلف تفاوت دارد. منظور از شاخص کارکرد، راحتی در استفاده از میز و صندلی می باشد که علاوه بر نشیمن مناسب، شامل وزن سبک و جابجایی آسان هم می گردد. شاخص دوام در انتخاب مبلمان فضای باز بسیار حائز اهمیت است چون بزرگترین چالشی که این محصول با آن روبرو می باشد مقاومت در برابر عوارض محیطی فضای باز نظیر نور آفتاب، رطوبت و گرد و خاک است.

متریال استفاده شده در میز و صندلی باغی در شاخص های کیفی تأثیر مستقیم دارد. مثلا فلز آلومینیوم در مقایسه با آلیاژهای آهن و چدن، بمراتب وزن کمتری دارد و با دوام تر است اما قیمت محصول را افزایش می دهد. یا بافت راتان مصنوعی با کیفیت، زیبایی منحصر به فرد و دوام بالایی در برابر آفتاب و رطوبت دارد در حالیکه مبلمان پلاستیکی پس از مدتی دچار پوسیدگی می گردد. در عوض قیمت میز و صندلی پلاستیکی کسری از قیمت میز و صندلی بافت راتان می باشد و از این حیث در بخش خدمات (کافی شاپ ها و رستوران ها) محبوبیت بیشتری دارد. بنابراین اصلی ترین شاخص در خرید میز و صندلی باغی در نظر گرفتن کاربرد مبلمان و ایجاد تعادل بین هزینه و کیفیت می باشد.

انواع میز و صندلی باغی

در خرید مبلمان فضای باز اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که مبلمان حصیری ترجیح می دهید یا فلزی. طرح حصیری ظاهری زیبا و صمیمی دارد و حس هماهنگی با طبیعت را القا می نماید. در عوض مبلمان فلزی مقاوم تر است و استهلاک کمتری دارد. سطح کیفی در هر دو دسته کاملاً به مواد اولیه و فرآیند فراوری بستگی دارد که نقش معین کننده ای در قیمت میز و صندلی باغی ایفا می نماید.

مبلمان فضای باز حصیری

مبلمان حصیری یا کنفی، اساساً از شاخه های گیاهی استوایی بنام راتان ساخته می شده که در نواحی جنوب شرق آسیا می روید و استفاده از آن برای ساخت مبلمان قرن ها قدمت دارد. این مدل مبلمان فضای باز در بین هواداران سبک روستایی و ساحلی بسیار محبوب است. اما در سالهای اخیر برای پاسخ به احتیاج بازار های جهانی از راتان مصنوعی بهره گرفته می گردد که نام تخصصی آن رشته پلی اتیلن گرمادیده شناخته می گردد. الیاف راتان مصنوعی ماده ای پلیمری و با کیفیت است که ضمن انعطاف پذیری، مقاومت بالایی در برابر فشار دارد و در برابر رطوبت و آفتاب با دوام است.

اندازه دوام، سبکی و زیبایی مبلمان حصیری نسبت مستقیم با کیفیت بافت راتان آن دارد. میز و صندلی حصیری دارای یک اسکلت فلزی است که در برترین حالت از آلومینیوم خالص فراوری می شو. سپس الیاف راتان با دست به دور اسکلت پیچیده و بافته می گردد. از آنجا که مدت زیادی از بومی سازی فراوری راتان مصنوعی در ایران نمی گذرد، کیفیت این ماده اولیه با نمونه های خارجی فاصله زیادی دارد. در عوض قیمت راتان فراوری داخل تقریبا نصف راتان وارداتی است که قیمت تمام شده محصول را بسیار کاهش می دهد. در رسته مقرون به صرفه تر میز و صندلی باغی، محصولاتی از پلاستیک با روش قالب ریزی فراوری می گردد که طرح حصیری دارد. این مبلمان پلاستیکی را می توان با کسری از قیمت مبلمان باغی بافت راتان تهیه کرد اما چون فاقد اسکلت فلزی است و به مرور پوسیده می گردد دوام چندانی ندارد.

مبلمان فضای باز فلزی

میز و صندلی فلزی گزینه ای با دوام و مطمئن برای مبلمان فضای باز است. نگرانی های اصلی در خصوص مبلمان فلزی، وزن و خطر زنگ زدگی آن است که کاملاً به آلیاژ استفاده شده در فراوری میز و صندلی باغی بستگی دارد. طبعاً آلومینیوم ایده آل ترین فلز برای مبلمان باغی است چرا که با داشتن کمترین وزن، بیشترین مقاومت را در برابر رطوبت داراست. مبلمان فضای باز آلومینیومی به دو روش ریخته گری و پروفیلی فراوری می گردد. در روش ریخته گری اجزای میز و صندلی با قالب ریزی آلومینیوم مذاب فراوری می گردد که نتیجه کار معمولاً برای چیدمان به سبک کلاسیک و گوتیک مناسب است. در روش پروفیلی، اجزای مبلمان از قوطی های آلومینیومی ساخته می گردد. در هر دو روش اجزای مبلمان با جوش آرگون به هم متصل می شوند.

هر چند آلومینیوم برترین متریال برای میز و صندلی باغی است اما در عین حال گران قیمت ترین گزینه نیز می باشد. گزینه های مقرون به صرفه تر از آلیاژ آهن و چدن فراوری می گردد که اولین مشخصه آن وزن سنگین آن است. در ضمنً مبلمان چدنی بواسطه خشک بودن این فلز با احتمال شکستگی هم روبرو هستند. از نظر زیبایی نیز میز و صندلی چدنی معمولاً پرداخت نهایی زیبایی ندارند و بعلت وزن بالای متریال، عموماً ابعاد کوچکی دارند.

تفاوت صنعت مبلمان داخلی و فضای باز

نکته مهمی که خریداران باید در نظر بگیرند تفاوت و فاصله زیادی که بین صنعت مبلمان داخلی (منزل/اداری) و صنعت مبلمان فضای باز وجود دارد. دو دهه اخیر پیشرفت چشمگیری در توسعه و تنوع در منظره صنعت مبلمان داخلی انجام شده است که میزبان صد ها بنگاه بزرگ و کوچک و هزاران واحد فراوریی است. اما صنعت مبلمان فضای باز حوزه ای نوظهور است و با توجه به محدودیت واردات و تعداد انگشت شمار فعالین این حوزه، دامنه انتخاب مشتریان برای خرید میز و صندلی باغی بمراتب محدود تر از مبلمان منزل و اداری است.

شرکت ایده باغچین با تشخیص خلأ موجود در حوزه مبلمان فضای باز، کوشش دارد با توسعه حجم فراوری و بکار گیری برترین مواد اولیه، مجموعه ای متنوع از با کیفیت ترین میز و صندلی باغی را در دسترس مصرف کنندگان داخلی قرار دهد. امیدواریم با پیشرفت تکنولوژی و افزایش توان فراوری بتوانیم خرید مبلمان فضای باز را با قیمتی مناسب و کیفیت مطلوب برای افراد بیشتری ممکن سازیم و با ترویج فرهنگ استفاده از فضای باز منزل گامی در جهت ارتقای کیفیت زندگی هموطنانمان برداریم. برای مشاهده و سفارش محصولات و اطلاع از آدرس شعب و راه های ارتباطی می توانید اینجا کلیک کنید.

منبع: فرارو

به "نکات مهم در خرید میز و صندلی باغی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در خرید میز و صندلی باغی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید