واکسن های متفرقه، کارت واکسن نمی گیرند

به گزارش وبلاگ هم نفس، صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی در سامانه salamat.gov.ir شروع شده و تمام افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده اند، می توانند با مراجعه به این سامانه کارت واکسن دیجیتال خود را به صورت رایگان دریافت نمایند؛ هر چند که بعضی با مراجعه به این سامانه و دریافت لینک کارت واکسن دیجیتال با مشکلاتی ازجمله تغییر نوع واکسن دریافتی، ثبت یک دز واکسن با وجود تزریق هر دو دز یا حتی ثبت نشدن اطلاعات تزریق واکسن روبرو می شوند.

واکسن های متفرقه، کارت واکسن نمی گیرند

البته در این میان بعضی افراد هم خارج از مراکز بهداشتی و به صورت غیرقانونی اقدام به دریافت واکسن نموده اند یا در سفرهای خارج از کشور پیروز به تزریق واکسن شده اند و اکنون برای دریافت کارت واکسن با مسائلی روبرو هستند.

گزارش خطا به مرکز واکسیناسیون

علی شریفی زارچی، سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درباره مسائل مطرح شده از سوی مردم برای دریافت این کارت های دیجیتال شرحاتی را ارائه نموده است. او می گوید: چنانچه افراد هنگام مراجعه و ثبت نام در سامانه برای دریافت کارت واکسن با مسائلی ازجمله تغییر برند واکسن یا ثبت نشدن تاریخ هر دز تزریق واکسن روبرو شدند، برترین اقدام مراجعه به همان پایگاه تزریق واکسن و گزارش خطا به آن مرکز است که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تغییر اطلاعات آنها اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: البته در صورتی که پایگاه واکسیناسیون به هر دلیلی دیگر وجود نداشته یا تعطیل شده باشد افراد می توانند در همان سامانه salamat.gov.ir در بخش گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال، درخواست خود را مبنی بر خطای اتفاق افتاده در صدور کارت واکسن ثبت نمایند.

ثبت خطا در سامانه

به گفته شریفی زارچی در این بخش افراد باید نسبت به بارگذاری کارت مقوایی واکسن صادره و مهرشده از سوی مرکز واکسیناسیون و شرح نوع خطای اتفاق افتاده، اقدام نمایند و در دو هفته اطلاعات آنها راستی آزمایی و تصحیح خواهد شد و نتیجه این اصلاحات به شماره تلفن درخواست نماینده ارسال می گردد.

این مسئول با بیان این که برای دریافت کارت دیجیتال باید شماره تلفن به نام خود فرد و کد ملی او باشد، شرح می دهد: برای افراد زیر 18سال چنین ضرورتی نداریم اما افراد بالای 18سال باید برای دریافت لینک کارت دیجیتال، شماره تلفنی به نام خودشان داشته باشند. این افراد می توانند در صورت نداشتن خط تلفن به نام خودشان با مراجعه به مراکز خدمات پیشخوان دولت نسبت به ثبت شماره تلفن به نام خودشان اقدام نمایند.

دریافت کارت با شماره های متفرقه ممکن نیست

وی گفت: البته در صورتی که چنین شرایطی برای افراد مهیا نباشد، امکان ارسال کارت دیجیتال واکسن تنها به همان شماره تلفنی که زمان تزریق در مراکز بهداشتی اعلام شده، وجود دارد و افراد با هر شماره متفرقه ای نمی توانند نسبت به دریافت کارت واکسن اقدام نمایند.

به گفته سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، پیامک ارسال شده به تلفن افراد حاوی لینکی است که امکان دسترسی به QRcode واکسن را برای افراد مهیا می نماید و دارای اعتبار برای دریافت خدماتی است که در آینده منوط به واکسن زدن خواهند شد.

کارت واکسن برای واکسن های متفرقه صادر نمی گردد

این مسئول بعلاوه درباره مشکل افرادی که خارج از سیستم وزارت بهداشت و به صورت غیرقانونی اقدام به دریافت واکسن نموده یا در خارج از کشور واکسن دریافت نموده اند، شرح می دهد: به هیچ و جه برای کسانی که واکسن متفرقه دریافت نموده باشند، کارت واکسن صادر نمی گردد. طبق اعلام های مکرر وزارت بهداشت تمام واکسن های خارج از سیستم معاونت بهداشت این وزارتخانه دارای اعتبار نیست و تأیید نمی گردد. بر این اساس پیشنهاد می گردد این افراد نسبت به دریافت واکسن های مورد تأیید وزارت بهداشت اقدام و سپس کارت واکسن معتبر را دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: اما افرادی که در خارج از کشور واکسن دریافت نموده اند، قطعا کارت واکسن دارند و تاریخ سفرشان هم در پاسپورت آنها درج شده است. این افراد می توانند با مراجعه به معاونت بهداشت های هر شهر فرمی را که در اختیارشان گذاشته می گردد، پر نمایند و با راستی آزمایی کارت واکسن خارجی و زمان سفرشان، کارت واکسن دیجیتال داخلی برای آنها صادر خواهد شد.

حذف محدودیت های اجتماعی

شریفی زارچی بعلاوه درباره زمان حذف محدودیت های اجتماعی برای افرادی که هر دو دز واکسن خود را دریافت نموده اند هم بیان می نماید: هم اکنون کارت واکسن دیجیتال به منظور برطرف خطا و مسائل احتمالی در حال صادرشدن است و پس از دستورالعمل ستاد ملی کرونا و معاونت بهداشت درباره محدودشدن یا عرضه خدمات با وجود واکسیناسیون، اطلاعات کامل در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در حال حاضر قرار است مشاغلی ازجمله پاساژها، باشگاه های ورزشی، موزه ها و مراکز فرهنگی بنا بر تعاریف معاونت بهداشت برای افرادی که واکسن دریافت نموده اند، بازگشایی گردد. بعلاوه بعضی محدودیت ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی، ورزشی، محدودیت های مشاغل و اصناف به زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته می گردد.

منبع: روزنامه همشهری

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در وبلاگ هم نفس بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "واکسن های متفرقه، کارت واکسن نمی گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های متفرقه، کارت واکسن نمی گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید